apuvaa...mite kannattais tehä turbotus ??? (halvalla)

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

apuvaa...mite kannattais tehä turbotus ??? (halvalla)

Viesti Kirjoittaja Mage »

sanokaas mite kannattais tehä turbotus ???(maholisimma halvalla) tulossa jossai vaiheessa 2 litrasesta kärrystä turbo la-tuskaani ;)
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mage
Kokenut Ladaharrastaja
tuossa ylhäällä on tuo haku, siihen kirjoitat turbo
ja sitten luet kaiken
mikäli sitten jotain epäselvää niin kysy uudelleen
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Toi mahdollisimman halvalla on ainaski ensimmäinen hyvä vinkki... :wink:
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tekniikan maailman malliin eli muuttuvakurkkuinen kaasari (volvo/saab)turbon imupuolella ja painepuolelta putki imusarjaan.

Mutta suosittelen että unohdat koko homman.
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

pressa kirjoitti:Mage
Kokenut Ladaharrastaja
tuossa ylhäällä on tuo haku, siihen kirjoitat turbo
ja sitten luet kaiken
mikäli sitten jotain epäselvää niin kysy uudelleen
´
niihä siinä on mutta ei mistää löyvy oikee vastauksia minu kysymyksii. et mites toi nappulasta otettu kaasari jonka toinekii kurkku o tehty aukeemaa nii kelpaakos se vai pitääkö sitä laitella/kokonaa uus kannattavaa? :roll: ja oisko jollai tietoa laitosta (kuvia kaivattais?) kummiskii pellolle/jäälle tulossa nappulaa missä o lievästi laitettu 1500
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

lait se napullast ot kaas im puolel ja kanat ihan hyv
eli anteeksi mage kun en aivan aina hahmota tekstiäsi
jos sinulla on joku kaasutin niin tee kuten pöhö tuossa ehdottaa eli laita se turbon imu puolelle
viivehän on pitempi mutta eipä tuonne pellolle kannata mitään ihmeitä ( lue kalliita) tehdä
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

Joo vaikuttaa iha hyvältä toi neuvo. noh minu puheista ei välillä saa iha semmoi selvää mite mie oon tarkottanu :wink: ja kokemusta siitä löytyy
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Älä laita sitä ladan omaa kaasari vaikka siinä kuinka olisi kaksi kurkkua ja pakko-ohjattuna. Et saa sillä tuota systeemiä toimimaan ainakaan kovin jouhevasti, muuttuvakurkkuinen soveltuu tähän tarkoitukseen 47-kertaa paremmin ja on lisäksi helpompi kiinnittää vaikka kimiletkulla tuohon turboon kiinni.

Etsi käsiisi se tekniikan maailman turbonumero ja lue sieltä. VArsin tarkat ohjeet ja ennenkaikkea halvalla toteutettu.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä vakio toimii imupuolella ihan hyvin, pieneksi se tosin rupeaa jäämän jos kovin suuria tehoja haluaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

kaverilta löyty vanhan saab 99 kaasari pitää ens viikol tai viikoloppun käyä kattomassa. huomenna ois tarkotus perä kasata ja siirtyä keulaapäi :wink:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mikähän mahtaa olla tuon Turbon numero ja vuosikerta, jossa tuo Lada oli...kuka muistaa/tietää niin kertokaas... :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

ja tuota ihan vain uteliaisuudesta kysyn että miksi pitää laittaa pelto/jää autoon turbo? Eikös pellossa pärjää ihan hyvin pienemmilläkin tehoilla, tai tietty ihan kokeilun vuoksi voi laittaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

RussianTUNER kirjoitti:ja tuota ihan vain uteliaisuudesta kysyn että miksi pitää laittaa pelto/jää autoon turbo? Eikös pellossa pärjää ihan hyvin pienemmilläkin tehoilla, tai tietty ihan kokeilun vuoksi voi laittaa.
iha huvin vuoksi ajattelin laittaa tuleeha siinäkii sitä puuhaa ja oppis varmasti samal turboista vähä enemmäkii :wink:
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Mage kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:ja tuota ihan vain uteliaisuudesta kysyn että miksi pitää laittaa pelto/jää autoon turbo? Eikös pellossa pärjää ihan hyvin pienemmilläkin tehoilla, tai tietty ihan kokeilun vuoksi voi laittaa.
iha huvin vuoksi ajattelin laittaa tuleeha siinäkii sitä puuhaa ja oppis varmasti samal turboista vähä enemmäkii :wink:
Ajattelin kanssa että ei varmaan tehojen perässä olla vaan harjoittelun. :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

pikkuserkku oli hakenut romunkeräyksestä latan koneen 1.3litranen kettinki ja siihen oli iskenyt golffin turbon öljynkierto oli öljyn suodattimesta ja itetehty pakosarja eikä mitään muuta kun putki kaasariin ja sytytys oikeaan ja ahdot kaakossa eli ehkä 0.5bar :D ei aivan toimi mutta voi ajaa +20hv??
Halpa ja paska systeemi mutta voi tehdä. ainiin kantta laskettu 1.2mm :?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Vastaa Viestiin