Sivu 1/2
Lada kuluttaa ihan hombrena!
Lähetetty: 17.3.2006 23:01
Kirjoittaja Misha
Helvetti kun alkaa slerban kulutus nyppiä. Toki ajan lyhyttä kaupunkiajoa ja kylmäkäynnistän paljon, mutta kamoon! Kun 10 egeä menee parissa päivässä Turun seudulla vaihtelevassa ajossa, niin alkaa jo ottamaan kaaliin!
Lähetetty: 17.3.2006 23:09
Kirjoittaja pressa
hä
10e= 8litraa
kaupunkiajo 10L/100KM = 80km-tyhjäkäynti ja startit = 50km/2pv= 25km/pv
ihan normaalia jos 25km päivässä tulee ajoa
Lähetetty: 17.3.2006 23:16
Kirjoittaja Kimmo86
Jos ajat vaan enimmäkseen lyhyttä kaupunkiajoa niin onko oman auton käyttö muutenkaan järkevää? Kone karstottuu ja bensaa palaa
Lähetetty: 17.3.2006 23:20
Kirjoittaja Jokari
Kympin nämä tuppaavat syömään talvisin, mikä on mun mielestä ihan kohtuullista ja normaalia, varsinkin kun tota kaupunkipyöritystä tulee paljon, ainakin minulla...ja kaasujalkakaan ei ole kauhian kevyt.
Eli jos nyppii niin osta joku 1.3 korolla niin ei syö paljon.
Lähetetty: 17.3.2006 23:42
Kirjoittaja destor
Mielestäni ruiskunappis vie jopa vähemmän bensaa mitä 2107 1700i. Nappiksella tulee nykyään polteltua karstojakin useammin, ja silti kulutus on kovin maltillista. Ihan iloinen yllätys kyllä, kaasarivehkeillä tuollainen 10l on ihan tavallinen kulutus talvella ja kaupungissa.
Lähetetty: 18.3.2006 8:21
Kirjoittaja ,_,/ukka
Normaalia tai ei, voihan se silti nyppiä. Jos ajoa tulee paljon(vuositasolla) niin kannattaa kyllä vaihtaa autoa. Pienempiruokaisia saman kokoluokan autoja on maa pullollaan, tosin saman hintaisia ja kuntoisia voi olla vaikea löytää.
,_,/ukka
Lähetetty: 18.3.2006 9:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
kannattaa vaihtaa Samaraan ruisku sellaiseen, se kuluttaa aina vähän. Toisaalta toi kaupungissa lyhyitä matkoja ajelu on aina kuluttavaa, kuten edellä todettiinkin.
Lähetetty: 18.3.2006 20:20
Kirjoittaja Teppo
Lada-Jussi kirjoitti:kannattaa vaihtaa Samaraan ruisku sellaiseen, se kuluttaa aina vähän. Toisaalta toi kaupungissa lyhyitä matkoja ajelu on aina kuluttavaa, kuten edellä todettiinkin.
Nojoo, makuasiat on henkilökohtaisia juttuja, mutta mä kyllä yritän pysyä kaukana samaroista, kuten myös talboteista ja muista etuvetoisista miniautoista.
Vai että kulutus jurppii. Laskeppa huviksesi saatko koskaan sitä erotusta takaisin, jos ostaisit uuden auton ja selviäisit 2-3 litraa pienemmällä keskikulutuksella. Muistuu mieleen yhden uudehkolla Volvolla ajaneen sanat kahvipöydässä kun iltasanomissa oli käytettyjen autojen hinnat: "eipä näytä mun volvonkaan arvo laskeneen kun 20 000 euroa". Sillä saa aika paljon bensaa muutamaan vuoteen. Tyypillä oli ennen Corvette ja se oli varmasti halvempi pitää - ajamisesta ei voi samaa sanoa.
Mulla näyttää menevän Fierolla nyt talvella sekalaisessa ajossa 10-14 litraa, kesällä sitten kympin molemmin puolin. Eihän se oikeastaan ole mitään kun voisi viedä 25 satasellekin

Lähetetty: 18.3.2006 20:44
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Teppo kirjoitti:Eihän se oikeastaan ole mitään kun voisi viedä 25 satasellekin

Niinpä

kyllä liikkuu pienellä noi takapotkut!!
Nojoo... pääsin määkin viime tankillisen just karvan alle 20l/100 kun niissä kilsoissa oli yks mettäreissukin!
Lähetetty: 18.3.2006 23:14
Kirjoittaja Jeltsin
Reilumman kulutuksen korvaa halvat vakuutukset ja varaosat.
Lähetetty: 19.3.2006 0:35
Kirjoittaja CuoreV6
Oliko tämä jonkin sorttista sarkasmia?

"Pari päivää" ei oikein kerro kilometrillisiä määriä, mutta meikäläinen olisi onnellinen jos 10 €uron bensoilla ajaisi edes puoli päivää.
Noilla kuutoskoneisilla Alfoilla ajelee suurin piirtein bensajakajalta toiselle tuolla summalla.
Toki onhan kyseessä hieman erilaiset autot, mutta kuitenkin.
Lähetetty: 19.3.2006 9:33
Kirjoittaja Jaska HKI
Lähetetty: 19.3.2006 11:00
Kirjoittaja ,_,/ukka
Pakkas keleillä ja mun ajoilla menee tuossa 1200s:ssä tommonen 11-12l/100km, mutta jos järjestelee ajot niin, ettei tarvi ajaa ku 70km, niin pääsee 7,7-8,4Litralla. Vielä ku vihtii edes osan ajella polkupyörällä niin kulutus tippuu jopa viiten litraan.
,_,/ukka
Lähetetty: 19.3.2006 13:00
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Kylmätolosuhteet nostaa kulutusta reilusti. Täs kokemuksellisia neuvoja miten kulutusta pienemmäksi. Jäähdyttimmen eteen pahvia ja jätetään toisesta reunasta noin 6-7 centtiä auki.(Hetkellisten sään lämpenemisen johdosta) Se puoli jossa kaasutin, niin se puoli täysin umpeen ja myös kaikki kaasuttimen puoleisen etuvalon ympäriltäolevat reijät. Moottorin päälle jotain taipuisaa huopaa tms. Näin pyritään pitämään kaasutin kokonaisuudessa lämpimässä tilassa. Öljypohjaan estetään tuo ajoviima, eli jatketaan sitä moottorin alasuojapeltiä. Myöskin muut reijät tukitaan jos siellä on. Rengaspaineet nostetaan 2,3 kiloon, näin vierintävastus pienenee. Turhat kiihdytykset pois, pyritään käyttämään ajossa mahdollisimman pieniä kierroksia. Näillä neuvoilla taatusti tippuu kulutus.
Lähetetty: 19.3.2006 19:49
Kirjoittaja jta
Ja kovilla pakkasilla vieläkun tuo vaihdelaatikko tuppaa oleen varsin jäykkä. Vieläkun sais pysyyn pakkasellakin öljyt notkeana tuolla (ilman nuotiota auton alla) niin putoais tuonkin puolesta kulutus.