Sivu 1/2

Tunetusta opel-forumilla

Lähetetty: 26.3.2006 11:03
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=97278

En pysty kommentoimaan millään tavoin. Kuullostaa kyllä tutulta.

Lähetetty: 26.3.2006 11:34
Kirjoittaja Osmis
hahah. ostappa sitte ooppeli. hyvin on rahaa varannu tohon auton laittoon. :lol:

Lähetetty: 26.3.2006 12:03
Kirjoittaja RussianTUNER
ei juma :lol: Muutaman ekan sivun ja viimeisen kun luin niin sai jo hyvät naurut :D

Lähetetty: 26.3.2006 12:41
Kirjoittaja ladaracing pori
Voi perse mikä kaveri!!!!!!!
Luin koko topic:in ja kuset meinas tulla housuun.

Pakko oli pistää linkki tuonne ralli.net:iin,siellä kun on tuota asiantuntemusta noista koneen virittämisestä jos vaikka pojat oppisivat jotain uutta.

T. Pomppiva kampiakseli

Lähetetty: 26.3.2006 14:25
Kirjoittaja ladoilla radalle
voi elämä... :lol: :lol: vedet silmis saa nauraa... :lol: :lol:

Lähetetty: 26.3.2006 14:48
Kirjoittaja destor
Siis jos mä nyt yritän selventää tota tällä:

Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.
Varokaa kun kevennätte liikkuvia osia ettei ota männät kattoon kiinni kun stefat antavat periksi. :roll:

Lähetetty: 26.3.2006 15:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
aika hyvää juttua, jos noi kaverin taustat pitää paikkaansa niin todistaa etttei koulutuksella ole paljoo merkitystä. itekin olen paremmin asiosta perillä ihan merkonomi pohjalta. tietysti tossa iässä en tiennyt niin paljoa kun mitä on ajan myötä oppinut, mutta toisaalta en olis lähtenyt mitään mutu teorioita nettiin selittämään.

pahin ongelma lienee kuitenkin että kaveri on hankkimassa A-vectraa :lol:

Lähetetty: 26.3.2006 15:13
Kirjoittaja Jaska HKI
Kerran parikymmentä vuotta sitten kehuin eräälle kaverille Wartburgin luotettavuutta kun se on 2-tahtinen.Siihen kaveri vastasi:"niin varmaan,mutta mikä sen männän taas nostaa ylös alkuasentoonsa???".No oli siinä vaikea pitää pokkaa :roll: :roll:

Lähetetty: 26.3.2006 15:15
Kirjoittaja Mikko K
Tämähän on joka foorumilla jo, luettu muuten aika useaan kertaan jo, 67620. :lol:

Lähetetty: 26.3.2006 19:11
Kirjoittaja 'aatee'
hahha

Lähetetty: 26.3.2006 20:12
Kirjoittaja Lara-Mies
Mä jos joskus ostan opelin (TUSKIN) niin tuoltahan saa todella hyviä neuvoa :roll: :roll:

Lähetetty: 26.3.2006 20:31
Kirjoittaja hougan
EIH!! :shock: :D :shock: :D :D :D

Lähetetty: 26.3.2006 20:42
Kirjoittaja Toveri
Lada-Jussi kirjoitti:
pahin ongelma lienee kuitenkin että kaveri on hankkimassa A-vectraa :lol:
Toisaalta parempi näin, säästyy ainakin Ladat eikä oooppeleilla niin väliä...

Lähetetty: 26.3.2006 21:33
Kirjoittaja Team perseauki racing
tekisköhän tuo jannu mulle konerempan.... tuo määnrenkaiden väärinpäin asentelu oli kyllä huippu. täytyykin ruveta laittelemaan väärin päin niin saa iskunpituutta lisää

Lähetetty: 26.3.2006 21:42
Kirjoittaja pressa
kuinkas käy jos vain toisen renkaan laittaa väärinpäin??
piteneekö isku molempiin suuntiin ja rikkoo öljypohjan?