Sivu 1/2

Kiertokanget

Lähetetty: 21.4.2006 21:10
Kirjoittaja BA3
Tunnustan taas tyhmyyteni ja kysyn seuraavaa: Onko kaikissa takapotkun koneissa samanlaiset kiertokanget ? Soittivat vaan aamulla koneistamolta ja sanoivat jotta pitäisi saada yksi uusi kiertokanki. Kun yksi mäntä jää 0,8mm muiden tason alapuolelle. Lienee saannut kanki siipeensä kun männänrenkaat/männän välit tuhoutuivat aikanaan :roll:

Lähetetty: 21.4.2006 21:37
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
1.2-1.6 koneissa on kaikissa samat mutta 1.7 erilainen muut mitat samat.

Minulla oin yksi uusi kampi tuolla jemmassa, laitan sen samaan pakettiin niden nivan kumien kanssa. eli kaikki löytyy. Mitatkaa sitten niden paino ennen kasausta, voi muuten tulla rumpsrumps-kone ja kampi poikki hyvinkin nopeasti.

Mittasivatko muuten koneistamolla että heitto johtuu juuri kangesta eikä esin männästä. Joskus toverilla tuo porailu tahtoo heittää ja tuollainen 0,8mm tuollaisessa kohteessa on nitsivo problem.

Lähetetty: 21.4.2006 21:58
Kirjoittaja BA3
Hieno hommeli :D Laita kanki kumien kanssa postiin. Täytyy vielä varmistaa että heitto johtuu nimenomaan kangesta. Mites sitten toimitaan jos mäntä onkin 0.8mm korkeampi :?: Ja puntarin kauttahan se täytyy käyttää, kun on noita vanhoja hiukka kevennetty. Mutta koneistamo ensiviikon talvilomalla, joten taas venyy aikataulu... Mutta siihen on jo totuttu :roll:

Lähetetty: 21.4.2006 22:19
Kirjoittaja ilkkahy
Entä mistä saisi ladaan sopivasti pidemmät veivit?

Tahtoisin pistää 1200 kampuran 1500 lohkoon (mikäli mahdollista) ja koittaa ottaa pienestä iskutilavuudesta turbon kanssa hieman kierroksia :)

Lähetetty: 22.4.2006 16:38
Kirjoittaja Toveri Sladimir
ilkkahy kirjoitti:Entä mistä saisi ladaan sopivasti pidemmät veivit?

Tahtoisin pistää 1200 kampuran 1500 lohkoon (mikäli mahdollista) ja koittaa ottaa pienestä iskutilavuudesta turbon kanssa hieman kierroksia :)
PO-Metal riihimäellä tekee vaikka metrin mittaiset kanget haluamillasi ala-ja yläpäillä.Kts kuvat galleriasta, missä vierekkäin oma, kevennetty ja 148mm pitkä 18mm tapille.

Lähetetty: 22.4.2006 18:59
Kirjoittaja ilkkahy
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 0206&pos=6
Intresting... paljonkos nuo maksoivat? Taitaa mennä kyllä raakasti yli oman budjetin :(

Tohon sinun myllyyn on ilmeisesti pistetty ooppelin mahlet pidemmillä kangilla. Mikäs kampiakseli ja lohko on kyseessä?

Niin ja mikäs ladan vakioveivin pituus on? Tartteis vissiin 7mm pidemmät kanget tohon meikäläisen ideaan jos vakiomäntien kanssa pelaisi. Ajattelin jos jostain autosta saisi suoraan sopivat, tai vaihtamalla ne holkit. Jos hiukan yli niin männistä voi sorvata aavistuksen.

Lähetetty: 22.4.2006 20:23
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Lohko ja kampura 2106 vakiokamaa.Opelin 1.6 16V Ecotecin männät kyseessä, aika ihanteellisen oloiset kovaankin käyttöön.5 kiertokankea maksoi 1050€, eli aika edulliset.Toivottavasti maksavat itsensä takaisin pidemmällä aikavälillä.

Lähetetty: 22.4.2006 21:12
Kirjoittaja BA3
5 kankea 1050 ekee... Elämä on :!:

Lähetetty: 26.4.2006 0:19
Kirjoittaja sunbeam
mitkä pultin Toverin kevennetyissä kiertokangissa on ,jotku on kayttäny jotain jenkki pulttia tai diesel volkkarin pultteja

Lähetetty: 26.4.2006 19:38
Kirjoittaja Toveri Sladimir
RS-autosta väitettiin, että ovat 140-volvosta, eli 3/8" pultit.Samanlaiset löytynee Saabin 1,7 kangista.

Lähetetty: 8.2.2007 16:22
Kirjoittaja miksu
Onko 1700 Kiertokanget "uivalla" tapilla?

Lähetetty: 8.2.2007 16:28
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="miksu"]Onko 1700 Kiertokanget "uivalla" tapilla?[/quote]

Ovat

Lähetetty: 8.2.2007 16:33
Kirjoittaja miksu
Käykö ladan normaali tappi 1700 kiertokankeen?

Lähetetty: 12.2.2007 17:52
Kirjoittaja miksu
No eikö kukaan tiedä?

Lähetetty: 12.2.2007 18:29
Kirjoittaja iigorr
eiköhän siinä sama halkaisija oo ja pituus eri.