Tampereen Delta-Auton ohjaustehostinhuijaus
Lähetetty: 24.4.2006 17:55
Jatkona aiheeseen:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=12130
Kävin tänään Tampereen Delta-Autossa selvittämässä tätä tilannetta, ja pääsin keskelle erittäin mielenkiintoista tapahtumaketjua.
Myyntipäällikkö ei ollut soittanut minulle klo 14 mennessä, jolloin autolle oli sovittu 2000 km huolto. Kysyin huollosta, mitä tehdään, kun tilanne on "auki", enkä tiedä jääkö tämä auto minulle. Huolto sanoi, että selvitetään ensin, huolletaan sitten.
Päällikkö tuli lounaalta n. puolen tunnin kuluttua, ja pääsin hänen puheilleen. Käytiin katsomassa autoa, hän avasi nokkapellin ja totesi "joo, on se 16-venttiilinen, tämä on siis Festival". Totesin, että missä se lukee tässä autossa, ei missään. Absurdi väite #1.
Mentiin sisälle, ja hän sanoi, että tarjous jolla auton ostin ei koskenut ohjaustehostimellisia autoja, ja että tämä oli minulle selvitetty. Ei ollut, ja tarjouskirje alkaa sanoilla "NYT UUSI TEHOSTETTU LADA 110". Myyntipäällikkö lupasi "selvittää asiaa", jäin odottelemaan. Soitin vaimolle, että löytyisikö vielä ko. tarjouskirjettä, ja löytyihän se. Kävin hakemassa.
Ajattelin, että tämä ratkaisisi asian, mutta mitäs vielä. Nyt alettiin väittää, että ohjaustehostin on vain mallissa, joka on tarjouksessa olevassa esimerkkilaskelmassa (110 STW). Missään ei kuitenkaan lue, että tarjouksesta on jotakin poikkeuksia, tai että tilaamalla kalliimman mallin saisi huonomman varustelun. Kirje puhuu "tehostetusta mallistosta". Absurdi väite #2.
Homma alkoi mennä liian pitkälle, soitin tutulle asianajajalle. Hän kuunteli tarinan ja totesi, että hänen nähdäkseen liike on todella heikoilla jäillä tällaisessa. Annoin hänen myös keskustella myyntipäällikön kanssa, joka jatkoi samaa uhoamistaan. Asianajaja totesi, että hän on ilomielin käytettävissä, jos vien asiaa eteenpäin, ja kielsi luovuttamasta. Vastaavissa tapauksissa asiakas on voittanut aina.
Esitin tämän Deltan myyntipäällikölle. Hänen kantansa oli, että "riitauta vaan". Varmistin, että haluatteko tehdä näin asiakkaalle, joka on ostanut kaksi uutta autoa vuoden sisään, ja tuonut puoli sukua käytettyjen puolelle asiakkaiksi. Ei näyttänyt painavan mitään. Totesin "kiitos ja hyvästi" ja poistuin.
Luulivat varmaan, että asia jää tähän, mutta ehei. Menin suoraan asianajajan pakeille. Laadimme reklamaatiokirjelmän, jonka mukaan vaadin joko ohjaustehostimen jälkiasennusta nykyiseen autoon tai tilauksen mukaisen auton toimittamista siinä olevin varustein. Asianajaja laatii ja lähettää kirjelmän ilm. tällä viikolla, ja Delta-Autolla on tietty aika vastata siihen. Mikäli vaatimuksiin ei suostuta, asia käsitellään Tampereen käräjäoikeudessa. Kuluttajaviranomaisen lausunnon saaminen saattaisi kestää vuosia, joten asianajajan mielestä siviilioikeus on ainoa keino saada asiaan nopea ratkaisu.
Kertoilen tässä aiheessa, miten asia etenee. Yksi on kuitenkin varma: Tampereen Delta-Auton tontille en jalkaani vie minkään ostamismielessä.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=12130
Kävin tänään Tampereen Delta-Autossa selvittämässä tätä tilannetta, ja pääsin keskelle erittäin mielenkiintoista tapahtumaketjua.
Myyntipäällikkö ei ollut soittanut minulle klo 14 mennessä, jolloin autolle oli sovittu 2000 km huolto. Kysyin huollosta, mitä tehdään, kun tilanne on "auki", enkä tiedä jääkö tämä auto minulle. Huolto sanoi, että selvitetään ensin, huolletaan sitten.
Päällikkö tuli lounaalta n. puolen tunnin kuluttua, ja pääsin hänen puheilleen. Käytiin katsomassa autoa, hän avasi nokkapellin ja totesi "joo, on se 16-venttiilinen, tämä on siis Festival". Totesin, että missä se lukee tässä autossa, ei missään. Absurdi väite #1.
Mentiin sisälle, ja hän sanoi, että tarjous jolla auton ostin ei koskenut ohjaustehostimellisia autoja, ja että tämä oli minulle selvitetty. Ei ollut, ja tarjouskirje alkaa sanoilla "NYT UUSI TEHOSTETTU LADA 110". Myyntipäällikkö lupasi "selvittää asiaa", jäin odottelemaan. Soitin vaimolle, että löytyisikö vielä ko. tarjouskirjettä, ja löytyihän se. Kävin hakemassa.
Ajattelin, että tämä ratkaisisi asian, mutta mitäs vielä. Nyt alettiin väittää, että ohjaustehostin on vain mallissa, joka on tarjouksessa olevassa esimerkkilaskelmassa (110 STW). Missään ei kuitenkaan lue, että tarjouksesta on jotakin poikkeuksia, tai että tilaamalla kalliimman mallin saisi huonomman varustelun. Kirje puhuu "tehostetusta mallistosta". Absurdi väite #2.
Homma alkoi mennä liian pitkälle, soitin tutulle asianajajalle. Hän kuunteli tarinan ja totesi, että hänen nähdäkseen liike on todella heikoilla jäillä tällaisessa. Annoin hänen myös keskustella myyntipäällikön kanssa, joka jatkoi samaa uhoamistaan. Asianajaja totesi, että hän on ilomielin käytettävissä, jos vien asiaa eteenpäin, ja kielsi luovuttamasta. Vastaavissa tapauksissa asiakas on voittanut aina.
Esitin tämän Deltan myyntipäällikölle. Hänen kantansa oli, että "riitauta vaan". Varmistin, että haluatteko tehdä näin asiakkaalle, joka on ostanut kaksi uutta autoa vuoden sisään, ja tuonut puoli sukua käytettyjen puolelle asiakkaiksi. Ei näyttänyt painavan mitään. Totesin "kiitos ja hyvästi" ja poistuin.
Luulivat varmaan, että asia jää tähän, mutta ehei. Menin suoraan asianajajan pakeille. Laadimme reklamaatiokirjelmän, jonka mukaan vaadin joko ohjaustehostimen jälkiasennusta nykyiseen autoon tai tilauksen mukaisen auton toimittamista siinä olevin varustein. Asianajaja laatii ja lähettää kirjelmän ilm. tällä viikolla, ja Delta-Autolla on tietty aika vastata siihen. Mikäli vaatimuksiin ei suostuta, asia käsitellään Tampereen käräjäoikeudessa. Kuluttajaviranomaisen lausunnon saaminen saattaisi kestää vuosia, joten asianajajan mielestä siviilioikeus on ainoa keino saada asiaan nopea ratkaisu.
Kertoilen tässä aiheessa, miten asia etenee. Yksi on kuitenkin varma: Tampereen Delta-Auton tontille en jalkaani vie minkään ostamismielessä.