Nappi startti
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
Nappi startti
osaisko joku sanoo et miten noo piuhat menee ja et mistä sais tarpeeksi kestävän virta katkasijan?
(<-- tulee tohon) tarkotus ois tehä alumiinista levy tuhkakupin paikalle mihin ne tulee.
(<-- tulee tohon) tarkotus ois tehä alumiinista levy tuhkakupin paikalle mihin ne tulee.
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Tarpeeksi virtaa kestävän katkaisijan päävirralle löysin itse HongKong tavaratalosta. Sellainen pieni kokometallinen kytkin minkä paketissa luki HEAVY DUTY. Starttinapinkin löysin sieltä, silloin ostin sellaisen pienen nyt oikein virallisen starttinapin nykyiseen Corollaani. Johdoista en enää muista, sen verta on aikaa kun Ladaan on tullut tehtyä nappistartti eikä ole enää pitkään aikaan ollut sitäkään Ladaa että voisi edes katsoa.
Jos kunnon päävirtakatkaisijan haluaa niin osta sellainen jota käytetään Jokkis-autoissakin, punainen iso nuppi. Noita saa jostain netistä tilattua. Tais maksaa jotain 20€->. Tuollainen Honkkarikatkaisin oli noin 5€.
Jos kunnon päävirtakatkaisijan haluaa niin osta sellainen jota käytetään Jokkis-autoissakin, punainen iso nuppi. Noita saa jostain netistä tilattua. Tais maksaa jotain 20€->. Tuollainen Honkkarikatkaisin oli noin 5€.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
Toveri Sladimir kirjoitti:Jos siellä on starttirele paikoillaan, niin eipä se kovin kummosta nappia tarvitse.Virta vain parikymmentä milliampeeria!?
joo kiitos tiedoista!OSmo kirjoitti:ei sieltä napin kautta tosiaan mene ilman relettäkään kauhiasti virtaa, silä kyseesä on startin heräte virta eikä pää virta.. Tavis rele ja mikä tahansa nappi riittää!
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
osaisko joku viel sanoo et miten noo piuhat mennöö?
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Ota startin herätä johto irti ja varmista ettei se ota maahan kiinni. Tämän jälkeen otat ratin alasuojamuovin irti, näät virtalukon pohjassa kiinni olevan liittimen. Sitten katsot esim. valokynällä, että mihin johtoon tulee virta vain startatessa. Irroitat kyseisen johdon liittimestä ja liität sen uuden nappulasi toiseen jalkaan. Sitten katsot sen valokynäsi/yleismittarin kanssa, että mihin johtoon tulee katkeava virta siinä virtalukonpohjan liittimessä. Kun löydät äsken mainitun johtimen, niin ryöstät sieltä parhaaksi katsomallasi tavalla sähkön nappulasi toista liitin jalkaa varten. Sitten eristät ammattimaisesti kaikki litoksesi ja niputat johdot. Kinnität ratin alasuojamuovin takaisin paikoilleen ja muistat kiinnittää startin heräte johdon paikoilleen, minkä irroitit tehtävän alussa. Käännät avaimesta virrat päälle, painat hienoa nappulaasi ja odotat pelon sekaisin tuntein savua. Jos savua ei näkynyt ja autosi käynnistyi hienosti, onnistuit tehtävässä suorastaan loistavasti! Sitten vain leveä hymy ja kaupungille naisia bongailemaan! 

ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
ok kiitos informaatiostaOSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
vois olla aika helmi kauhee rivi päävirtä kytkimiä koelaudassa jos jaksais vaa. en tiiä hyvin toi virtalukkokin passaa

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Niin ja ohjauslukkohan taitaa olla pakollinen varuste eli pitää olla kunnossa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
ei rattilukkoa rikkoa tartte ku se poistuu ku ottaa virtalukon irti'aatee' kirjoitti:no mitä järkee laittaa nappi startti jos joutuu laittaa avaimet virtalukkoon![]()
miten muuten saa rattilukon rikki ?

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
vähän meinasinkin että yhdellä kytkimellä, eli onnistuu.LADA-POWER! kirjoitti:Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..