Sivu 1/2

Nappi startti

Lähetetty: 7.5.2006 20:10
Kirjoittaja LADA-POWER!
osaisko joku sanoo et miten noo piuhat menee ja et mistä sais tarpeeksi kestävän virta katkasijan?
(<-- tulee tohon) tarkotus ois tehä alumiinista levy tuhkakupin paikalle mihin ne tulee.

Lähetetty: 7.5.2006 21:01
Kirjoittaja RussianTUNER
Tarpeeksi virtaa kestävän katkaisijan päävirralle löysin itse HongKong tavaratalosta. Sellainen pieni kokometallinen kytkin minkä paketissa luki HEAVY DUTY. Starttinapinkin löysin sieltä, silloin ostin sellaisen pienen nyt oikein virallisen starttinapin nykyiseen Corollaani. Johdoista en enää muista, sen verta on aikaa kun Ladaan on tullut tehtyä nappistartti eikä ole enää pitkään aikaan ollut sitäkään Ladaa että voisi edes katsoa.

Jos kunnon päävirtakatkaisijan haluaa niin osta sellainen jota käytetään Jokkis-autoissakin, punainen iso nuppi. Noita saa jostain netistä tilattua. Tais maksaa jotain 20€->. Tuollainen Honkkarikatkaisin oli noin 5€.

Lähetetty: 8.5.2006 17:26
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Jos siellä on starttirele paikoillaan, niin eipä se kovin kummosta nappia tarvitse.Virta vain parikymmentä milliampeeria!?

Lähetetty: 8.5.2006 23:45
Kirjoittaja OSmo
ei sieltä napin kautta tosiaan mene ilman relettäkään kauhiasti virtaa, silä kyseesä on startin heräte virta eikä pää virta.. Tavis rele ja mikä tahansa nappi riittää!

Lähetetty: 9.5.2006 8:17
Kirjoittaja LADA-POWER!
Toveri Sladimir kirjoitti:Jos siellä on starttirele paikoillaan, niin eipä se kovin kummosta nappia tarvitse.Virta vain parikymmentä milliampeeria!?

OSmo kirjoitti:ei sieltä napin kautta tosiaan mene ilman relettäkään kauhiasti virtaa, silä kyseesä on startin heräte virta eikä pää virta.. Tavis rele ja mikä tahansa nappi riittää!
joo kiitos tiedoista!

Lähetetty: 9.5.2006 16:58
Kirjoittaja LADA-POWER!
osaisko joku viel sanoo et miten noo piuhat mennöö?

Lähetetty: 9.5.2006 17:27
Kirjoittaja OSmo
Ota startin herätä johto irti ja varmista ettei se ota maahan kiinni. Tämän jälkeen otat ratin alasuojamuovin irti, näät virtalukon pohjassa kiinni olevan liittimen. Sitten katsot esim. valokynällä, että mihin johtoon tulee virta vain startatessa. Irroitat kyseisen johdon liittimestä ja liität sen uuden nappulasi toiseen jalkaan. Sitten katsot sen valokynäsi/yleismittarin kanssa, että mihin johtoon tulee katkeava virta siinä virtalukonpohjan liittimessä. Kun löydät äsken mainitun johtimen, niin ryöstät sieltä parhaaksi katsomallasi tavalla sähkön nappulasi toista liitin jalkaa varten. Sitten eristät ammattimaisesti kaikki litoksesi ja niputat johdot. Kinnität ratin alasuojamuovin takaisin paikoilleen ja muistat kiinnittää startin heräte johdon paikoilleen, minkä irroitit tehtävän alussa. Käännät avaimesta virrat päälle, painat hienoa nappulaasi ja odotat pelon sekaisin tuntein savua. Jos savua ei näkynyt ja autosi käynnistyi hienosti, onnistuit tehtävässä suorastaan loistavasti! Sitten vain leveä hymy ja kaupungille naisia bongailemaan! :D

Lähetetty: 9.5.2006 17:40
Kirjoittaja 'aatee'
no mitä järkee laittaa nappi startti jos joutuu laittaa avaimet virtalukkoon :D
miten muuten saa rattilukon rikki ?

Lähetetty: 9.5.2006 17:48
Kirjoittaja OSmo
Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..

Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.

Lähetetty: 9.5.2006 18:00
Kirjoittaja 'aatee'
OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..

Sitten otat kaverisi kanssa ohjaus pyörästä tiukan otteen, toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta, ja kääntelette rattia voimalla myötä ja vastapäivään rattilukkoa vastaan, niin kauan että rattilukko antaa periksi ja hajoaa.
ok kiitos informaatiosta
vois olla aika helmi kauhee rivi päävirtä kytkimiä koelaudassa jos jaksais vaa. en tiiä hyvin toi virtalukkokin passaa :)

Lähetetty: 9.5.2006 18:12
Kirjoittaja larssi21074
Niin ja ohjauslukkohan taitaa olla pakollinen varuste eli pitää olla kunnossa.

Lähetetty: 9.5.2006 18:19
Kirjoittaja Mage
larssi21074 kirjoitti:Niin ja ohjauslukkohan taitaa olla pakollinen varuste eli pitää olla kunnossa.
eipä pellolla :wink:

Lähetetty: 9.5.2006 18:56
Kirjoittaja LADA-POWER!
OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?

Lähetetty: 9.5.2006 20:12
Kirjoittaja maurichia
'aatee' kirjoitti:no mitä järkee laittaa nappi startti jos joutuu laittaa avaimet virtalukkoon :D
miten muuten saa rattilukon rikki ?
ei rattilukkoa rikkoa tartte ku se poistuu ku ottaa virtalukon irti :idea: ja se on helppo irroittaa: virtalukko nolla asentoon (avain tällöin vaakatasossa) ja sitten kaksi pientä ruuvia virtalukon alapuolelta irti sitten painat virtalukon alta sitä sellaista klipsiä ja vedän pois sen virtalukon. helppoa eikö

Lähetetty: 9.5.2006 23:17
Kirjoittaja OSmo
LADA-POWER! kirjoitti:
OSmo kirjoitti:Kyllä sille napille voi suorankin virran vetää, mutta jos et tee kaikille virtalukon takana oleville johdoille omaa päävirtakytkintä niin täytyy se avain silti työntää sinne virtalukkoon ja kääntää sähköt päälle..
Entä jos laittaa kaikki yhelle kytkimelle?? onistuisko?
vähän meinasinkin että yhdellä kytkimellä, eli onnistuu.