kaasariropleema

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

kaasariropleema

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Putsailin Ladan kaasarin ja vaihdoin kalvot ja tiivisteet. Suuttimet ovat alkuperäiset, samoin neulaventtiili. Ongelma on se, että ennen remonttia kone kävi todella nätisti ja otti herkästi kierroksia. Nyt kone käy edelleen nätisti, mutta kone ei ota kierroksia heti, vaan hyytyy ensin ja kiertää vasta sitten. Ryyppy päällä ongelmaa ei ilmene. Jos kaasua painaa vain vähän, kone sammuu. tyhjäkäynnin ruuvien pyörittely ei näytä vaikuttavan millään tavalla.
Auto on 21013 ja kaasutin 2105-1107010-20.

Mikähän on diagnoosi, ja ennen kaikkea, mitä minun pitäs tehä ongelman korjaamiseksi?

Auto pitäis saada rekisteröintikatsastukseen ASAP, joten pikainen apu olisi tarpeen.
ladoholisti
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Oliskohan kiihdytyspumpun joku vipu unohtunu tai menny väärin paikalleen? Näkyykö bensaruiskaus, kun katot kurkkuun ja painat kädellä kaasun pohjaan?
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Kyllä pumppu ruuttaa bensoa kurkkuun. Sen verran värkkäilin, että avasin kiihytyspumpun ja koko kaasarin kannen ja tarkastin paikat. Kasauksen jälkeen toimii paremmin, mutta ongelma ei ole edelleenkään poistunut. Semmosen huomasin, että kaasuläppään tuleva vipu, joka painaa kiihdytyspumpun vipuvartta oli erittäin pahasti kulunut. Vipuvarren rulla on joskun jumittanut ja syönyt kaasuläpän vivusta yli millin pois. samoin rullaan on kulunut tasainen kohta. Tämä ei kuitenkaan näytä juuri vaikuttavan pumpun toimintaan. Eli minne pitäs sitten katsoa?
ladoholisti
Stone

Viesti Kirjoittaja Stone »

Moikka

Mulla oli ladassa samaa vikaa kun oli kakkoskurkun kalvo rikki.
pientä nykimistä tasakaasulla ja huonosti otti alkuun jenkaa.
kato ainakin ettei imuvuotoa siellä kalvon lähellä.
se pieni musta O-rengas tippuu herkästi välistä...
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Vaihdoin sen rikastinkalvon ja O-renkaan tuossa rempassa. pittääpä tarkastella.
ladoholisti
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Nyt häipy ne ongelmat. Vaihdoin kärjet ja KONDENSAATTORIN. Ottaa tosi herkästi kierroksia verrattuna vanhaan.
ladoholisti
Vastaa Viestiin