Sivu 1/1
1700i sytytyksestä kipinät hukassa.
Lähetetty: 22.5.2006 18:45
Kirjoittaja Lahna
Kaverin ruiskupelistä on kipuna hukassa. Hal anturi toimii. Mistäpäin kannattais aloittaa vian etsiminen?
Lähetetty: 22.5.2006 18:48
Kirjoittaja 'aatee'
vaihtaa tulpat

Lähetetty: 22.5.2006 18:54
Kirjoittaja Lahna
'aatee' kirjoitti:vaihtaa tulpat

Mutta kun auto käy jonkun aikaa ja sitten loppuu kun seinään virrat.
Lähetetty: 22.5.2006 22:43
Kirjoittaja destor
Puolasatsit pitäisi tarkistaa.
Lähetetty: 22.5.2006 23:37
Kirjoittaja Turbiini
ööö ei 1700i koneessa ole hall anturia, no jos induktio anturia tarkoitit ja olet varma sen toiminnasta ja kipinä häviää kaikista pytyistä niin sytkäpoksi taitaa olla seuraava epäilty, tuskin molemmat puolat kerralla hajoavat. Tietysti kannattaa ensin mitata että se saa sähköä, ja ruiskun poksillekin menevät johdot (se eneiten piuhoja sisältävä liitin sytkäpksin kyljessä) voi koittaa irrottaa niin kipinä pitäis ainakin tulla varmasti jos poksi saa sähköä ja pyörimisnopeustietoa.
Lähetetty: 23.5.2006 8:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?
Lähetetty: 23.5.2006 8:53
Kirjoittaja Turbiini
Lada-Jussi kirjoitti:onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?
Ei kovini tarkkaa tulosta yleismittarilla saa. Ensiö puolen resistanssi on muistaakseni noin 0.5ohm, toisio puolta en enää muista mutta se oli aika pieni perinteiseen puolaan verrattuna eli varmaan jotain 5kohm-20kohm välille menee.
Lähetetty: 23.5.2006 10:37
Kirjoittaja Lahna
Syy löytyi. Puolasatsin alla oleva (onko se nyt sytkäpoksi vai MIKÄ?) levy johon puolat kiinnittyy. Puolien kosketus-/kontakti raudat oli hapettuneet. Väliaikaisesti toimi pelkällä puhdistuksella. Nyt täytyis saada vissiin ostettua uusi kun oli tänään kuulemma taas pätkässy tien päällä. Otettiin irti koko sytkä poksi ja kokeiltiin mun auton toimivalla poksilla ja hyvin pelas.
Kiitoksia kaikille vihjeistä!
Lähetetty: 12.6.2006 16:21
Kirjoittaja destor
Turbiini kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?
Ei kovini tarkkaa tulosta yleismittarilla saa. Ensiö puolen resistanssi on muistaakseni noin 0.5ohm, toisio puolta en enää muista mutta se oli aika pieni perinteiseen puolaan verrattuna eli varmaan jotain 5kohm-20kohm välille menee.
Osaatko sanoa mikä tehtävä noilla kaikilla johdoilla on jotka tuodaan puolasatsiin 3 erillisellä liittimellä? Jokin kaavio tai muu kiinnostaisi kovasti josta näkisi mitä mikin johto tekee.
Lähetetty: 12.6.2006 19:17
Kirjoittaja Turbiini
ELi siis sytkän ohjainpoksin eka liitin on virran syöttö eli maa ja + virtalukolta, seuraava 6 napainen on ruiskun ohjaimelle/mittaristolle menevä jossa A on tieto ruiskulta sytkälle siitä että ruisku ottaa ennakon säädön toimintaan B sytkä signaali ruikulta sytkän poksille C kierroslukumittarille syöttö E pyörintä tieto sytkä poksilta ruiskulle F sytkä poksin ja ruiskun ecun välinen maa D taisi olla yhteydessä virran syöttöön. 3napainen liitin on suoraan kampiakselin anturille menevä.