Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kisoihin

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kisoihin

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Eli omassa on nyt 5 vaihteinen ja olen miettinyt olisiko jotain merkittävää eroa jos vaihtaisin 4 vaihteiseen? Tietysti yksi vaihde vähemmän mutta sitä ei tossa touhussa tarttekkaan. Eli olisiko välityksissä niin paljoa eroa että kannattaisi vaihtaa!?

Samalla kysyisin että onko normaalia että heittää vaihteen pois? Kyse ei ole tilanteesta jossa ylitetään vaihteelle asetettu max nopeusraja lähinnä röykyissä ilmenee tätä! Tietysti voiko sanoa normaaliksi ajoksi mutta toisessa ladassa ei ole tätä tehnyt!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada infoa nopeasti selasin niin 2106 laatikko vaikuttais parhaimmalta, eli siis nelonenhan on kaikissa suora mutta 2106 laatikossa on muut nopeampia eli siis pykälät lähempänä toisiaan. Kanttilamppuisis on on kaikissa muissa samat välitykset riippumatta vaihteiden määrästä lukuun ottamatta 1200s mallia jossa siis 2101 loota. 2106 lootaa ei taas ilmeisesti ole kuin tuplapyöreälamppuisessa 1600 mallissa ja nivassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Re: Mikä vaihdelaatikko paras jokkisradoilla ajettaviin kiso

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Esto_r kirjoitti:

Samalla kysyisin että onko normaalia että heittää vaihteen pois? Kyse ei ole tilanteesta jossa ylitetään vaihteelle asetettu max nopeusraja lähinnä röykyissä ilmenee tätä! Tietysti voiko sanoa normaaliksi ajoksi mutta toisessa ladassa ei ole tätä tehnyt!!
Onkos sulla vakiot koneen ja v.laatikon kiinnityskorvat,tai paremminkin niitten kumit?
Ladassa on aikasta pieni reikä vaihdekepille siinä kardaanitunnelissa ja se kone/v.laatikko paketti heiluu aika paljon niillä vakiokummeilla röykytyksessä ja hylkii pykäliä kun (keppi ottaa kiinni reijän reunoihin :lol: )
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Onkos sulla vakiot koneen ja v.laatikon kiinnityskorvat,tai paremminkin niitten kumit?
Ladassa on aikasta pieni reikä vaihdekepille siinä kardaanitunnelissa ja se kone/v.laatikko paketti heiluu aika paljon niillä vakiokummeilla röykytyksessä ja hylkii pykäliä kun (keppi ottaa kiinni reijän reunoihin Laughing )

No tolla on ajettu aikasemminki ni oli ottanu just siihe koppaa kiinni ja moottorin kumit iha sökönä... Tais ollu öljypohja hakannu siihe etupalkkiiki... ja vaihekepin luona oli hakannu tunnelii!

Nyt on moottorinkumit nivasta (uudet) mutta tuntuu että ne olis aika löysät! voin tietysti kuvitella. Vaihelaatikon kumi on vanha vakio. :? Kannattaako sitä vaihelaatikon tunnelia vähän korottaa/isontaa ettei osuisi? Millä kannattaisi peittää se vaihelaatikon reikä? jotain kumimattoa kenties?
Umpivintti

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

Riippuu perästä ja siitä millanen kone sulla on että paljonko kiertää veto päällä ja paljonko on voimaa.
Ittellä on lähes kaikissa jokkis ladoissani välitetty 4 vaihteinen loota, yleensä pikkasen pidennetty ykkönen oma kakkonen ja tiputettu yläpää, farmarin perällä.
niin ja on mulla yhes jokkis ladas kyl läpivälitetty 5 vaihteinen suorakytkentä loota 5.3 perällä. On aika kiva ajaa.
Mut jos meinaat iha normaali laatikolla ajella niin suosittelen 4 vaihteista, ihan jo senkin takia ettet vaihda vahingossa vitoselle kun pitäis vaihtaa kolmoselle.
Ja omakohtainen kokemus on että 4 vaihteiset laatikot ovat kestävämpiä.
nitro

Viesti Kirjoittaja nitro »

Olis myydä 5 vaihteinen ladan suorakytky (kunnostettu) kytkinkopalla.
Nelivaihteisen kuoriin kasattu. 8)
Umpivintti

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

ja mihin hintaan??
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Mut jos meinaat iha normaali laatikolla ajella niin suosittelen 4 vaihteista, ihan jo senkin takia ettet vaihda vahingossa vitoselle kun pitäis vaihtaa kolmoselle.
:lol: :lol: Mistä arvasit??? :lol: On kieltämättä aika häiritsevää!!! :evil:
Umpivintti

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

ite ku oon ajellu 5 lovisella niin oon hitsannu topparin et keppi ei pääse vitoselle, se meinaan ketuttaa ku menee vitone vahingos Finaalilähdös lähtösuoralla. Nimim. kokemust on :evil:
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Mietittiin että kehitettäs kans tommone toppari... että ei mee vahingossakaan! Kyllä muakin ketutti vaikka perällä tultiin :oops: :lol:
nitro

Viesti Kirjoittaja nitro »

Umpivintti kirjoitti:ja mihin hintaan??
400€ tahtois.
Umpivintti

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

Nitro pistin yv:tä
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Laitan nyt samaan topiciin:

Eli 5 pykäläinen loota mikä oli ladassa sylki 3 pois... No kouvolan kisoissa alkoi temppuilee enemmän eikä pysynyt vaihe enää ollenkaan ja jouduin ajamaan toinen käsi kepillä ja toinen ratissa... Eikä tuntunut ottavan vastaan edes vaihteita! ja rupesi sylkemään 2 vaihettakin. Mites noitten vaihteiden max nopeudet? eikös jos huudattaa sitä maximia tai yli sen niin heitä vaihteen ulos? :?

Haluaisin vaan selvittää missä oli vika? Oliko käyttäjässä, vai oliko ennestään saanut vanhalla omistajalla itseensä ku työ ja pääsylkky oli loppu?

Nyt olen laittamassa sitä 4 lovista kiinni enkä haluaisi vaihtaa joka kisan jälkeen lootaa... :D

Onko nopeusmittarin sisään tulolla jotain muuta merkitystä? Eli voiko sen huoletta poistaa? 5 lovisessa otettiin pois ja tehtiin laippa tilalle, toivottavasti tuosta ei ollut haittaa?

Jos jotain pystytte kommentoimaan mun hieroglyfeihin niin ois ihan jees ennen kuin laitan laatikon kiinni... :)
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

mulla on ainaki kestänyt noi 4 vaihteiset laatikot paljo paremmin ku 5 vaihteiset.. 4 vaihteisella saa ainaki vaihdettua kaasu pohjas kakkoselta kolmoselle ku vaan vähä näyttää kytkintä mut sit jos 5 vaihteisella yrittää pykältää lipu laattias niin aina löytyy sorsia laatikosta.. :lol:
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

mulla on ainaki kestänyt noi 4 vaihteiset laatikot paljo paremmin ku 5 vaihteiset.. 4 vaihteisella saa ainaki vaihdettua kaasu pohjas kakkoselta kolmoselle ku vaan vähä näyttää kytkintä mut sit jos 5 vaihteisella yrittää pykältää lipu laattias niin aina löytyy sorsia laatikosta.. Laughing
Toivottavasti näin olis! :o Mut uskoisin et ois saanu kipeetä jo aikasemmin...

Otettii äsken simpukka pois ku oli klappia aikas mukavasti ni osoittautu et oli murtunu ja muutenki väljää oli ja ku kääns ni oli semmone iha ku huonoa laakeria pyörittelis... :? No onneks on tossa toinen ja se on mainiossa kunnossa :P
Vastaa Viestiin