110 kone takapotkuun

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jasser

110 kone takapotkuun

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Elikkäs olisko jollakulla tietoo että olisko kyseinen operaatio mahdollista
ilman suurempaa rakentelua. Olen jostai kuullut että pitäis olla ihen samalta pohjalta rakennettu kone kuin vanhatkin joten pitäisi kaiken järjen mukaan sopia suoraan vaihdelaatikkoon ja sillee.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kerran jo tätä vähän tiedustelinkin ja sain yhdeksi vastaukseksi että se on niin erilainen kone jottei se sovi. Samaran konehan sopii takapotkuun melkein heittämällä, ainakin laatikko pitäisi sopia suoraan ja kannakkeethan rakentelee suht nopeasti itsekin. En ole 110 konetta (ja ilmeisesti vielä 16v koska muuten vaihdosta ei hääviä hyötyä ole) koskaan nähnyt, joten en sitten tiedä sen mahdollisesta kallistuskulmasta, virranjakajan sijoituksesta (jos sellaista on) jne. Joku voisi kertoa vähän tarkemmin noista etuvetoisten koneiden vaihdoista sillä siltä puolelta löytyy oikein mukavia hihnakoneita viritysaihioiksi, erityisesti se 16v..
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eikös 110 peruskone ole sama ku samarassa? Eli ainoastaan ulkoisia eroja joten miksi ei sopisi? laatikkoon pitäisi mennä melkein suoraan kiinni ja kannakkeet öljypohja ja öljypumpun imuputket on kohtuu helppo muokata.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

käsitykseni mukaan myös 16v lohko sama
ainoastaan kannessa ja jakopäässä eroa
ja noita sammyn koneitahan ne käyttää paljolti myös rata ladoissa
toki omassa ratavehkeessä josta vesipumppu leikkasi on toki omaa 1200s voimaa
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ei 8V 110 lohko ainakaan täsmällään samanlainen ole kuin Samaran. Se on jotenkin pidempi kuin samaran kone, vaikka osat ovat samanmallisia. Ainakin moottorin tiivisteissä on pituuseroa, mutta mittatietoja en ole nähnyt.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

rotsi4 kirjoitti:Ei 8V 110 lohko ainakaan täsmällään samanlainen ole kuin Samaran. Se on jotenkin pidempi kuin samaran kone, vaikka osat ovat samanmallisia. Ainakin moottorin tiivisteissä on pituuseroa, mutta mittatietoja en ole nähnyt.
Varaosakuvaston mukaan lohko, kansi ja venakoppa/kannentiiviste ovat samat 8V 110:ssä ja Samarassa. Mistä sä olet ton pituuseron havainnut :roll: :?


110


2108
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Pituusero huomattiin kun setäni 8V satakympin pakosarjan tiiviste antoi periksi. Motonetistä ostettu samaran tiiviste ei sopinut paikoilleen ilman leikkaamista kuten rikkoutuneelle tiivisteelle oli tehty. Setä osti delta-autosta oikeanlaisen tiivisteen, ja siellä varaosamyyjät sanoivatkin että samaran pakosarjan tiiviste ei satakymppiin sovi. Tämä taas sopi hyvin, oli eri materiaalia kuin tarviketiiviste, ja ladan leimoilla varustettu.

Varmaan muidenkin pidempien tiivisteiden kanssa on sama juttu, mutta mitään muita mittauksia tai kokeiluita en ole tehnyt.
Villinä arvauksena voisi heittää että lohkoa on levitetty jotta siitä voitaisiin porata 1.6 litrainen..?
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

1600cc 110ssa on ainakin korkeampi lohko kun 1500cc:ssä. Eli jos semmonen korkeampi lohko löytyy niin voi laittaa jopa 80mm iskun omavan kampiakselin, lopputuloksena 1690cc ja puristussuhde 11. Kyllä lähtee...

Korkeusero on 2,3mm

Nyt kun selasin noita nettisivuja niin tuli vastaan vieläkin korkeampi ja myös paksuseinäisempi lohko; 3,5mm korkeampi ja 4,5mm johon voi tehdä poraukset 84mm männille eli 1900cc:tä. :twisted: Hinta tolla lohkolla on $400 ja niitä tehdään vain tilauksesta.

Lähde: http://www.kartuning.ru
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarain kuvien perusteella on kyllä jotain ero suomi samaran lohkossa ja 110:n lohkossa Samaran lohko on 2110-1002011-10 (Suomessa 21083-20 ei 010 tai 610 varustekoodilla) kun 110:ssä on 2110-1002011 (Suomessa 21102 perusvarustein) mitä toi erokin nyt sitten tekee.

sylinterin kansi näkyisi kyllä olevan sama. Mutta mitä on sitten eroa jos kysessä onkin 21083-S20-130, ei taida löytyä tarpeeksi uutta varaosakirjaa. mun mielestä noita lohkoja ei ole sen kummemmin muuteltu, tosin 1,6:ssa taitaa olla jo 11183 tms kalinan lohko?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Lada-Jussi kirjoitti:samarain kuvien perusteella on kyllä jotain ero suomi samaran lohkossa ja 110:n lohkossa Samaran lohko on 2110-1002011-10 (Suomessa 21083-20 ei 010 tai 610 varustekoodilla) kun 110:ssä on 2110-1002011 (Suomessa 21102 perusvarustein) mitä toi erokin nyt sitten tekee.

sylinterin kansi näkyisi kyllä olevan sama. Mutta mitä on sitten eroa jos kysessä onkin 21083-S20-130, ei taida löytyä tarpeeksi uutta varaosakirjaa. mun mielestä noita lohkoja ei ole sen kummemmin muuteltu, tosin 1,6:ssa taitaa olla jo 11183 tms kalinan lohko?

Jos sylinterikansi on sama niin kai lohkokin mitoiltaan sama. Ainakaan pitempi se ei voi olla.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

rotsi4 kirjoitti:Pituusero huomattiin kun setäni 8V satakympin pakosarjan tiiviste antoi periksi. Motonetistä ostettu samaran tiiviste ei sopinut paikoilleen ilman leikkaamista kuten rikkoutuneelle tiivisteelle oli tehty. Setä osti delta-autosta oikeanlaisen tiivisteen, ja siellä varaosamyyjät sanoivatkin että samaran pakosarjan tiiviste ei satakymppiin sovi. Tämä taas sopi hyvin, oli eri materiaalia kuin tarviketiiviste, ja ladan leimoilla varustettu.

Varmaan muidenkin pidempien tiivisteiden kanssa on sama juttu, mutta mitään muita mittauksia tai kokeiluita en ole tehnyt.
Villinä arvauksena voisi heittää että lohkoa on levitetty jotta siitä voitaisiin porata 1.6 litrainen..?
No on se kumma jos on 110 8V:llä omat tiivisteet, mutta kaikki ovat 2108-varaosanumeroilla.. :roll:

tässä esim. 110 8V pakosarjan tiiviste

PS. Markantalon kodinkonemyyjä sanoi, että tässä mun koneessa on Firewirekortti.. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vepsä

Re: 110 kone takapotkuun

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Eli meneekö takapotkun lootaan?

EDIT: satakympistä ei tietoa, mutta samaran koneeseen takavetoisen laatikko käy ohjuritapin reikää isontamalla.
separi
Viestit: 144
Liittynyt: 19.7.2009 2:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 110 kone takapotkuun

Viesti Kirjoittaja separi »

Ovatko osat kalliimpia satakympin ja samaran koneeseen kuin takapotkuun? Onko saatavuus yhtä hyvä?
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 110 kone takapotkuun

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Venäjän kävijät osaavat varmastikkin vastata tähän paremmin. Tosin Ebayn kautta taitaa löytää vaikka minkälaisia osia myös näihin etuvetoisiin.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 110 kone takapotkuun

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Samanhintaisia ovat Venäjällä. Esim. koneen laakerit ovat kaikissa Ladan koneissa samat. Ja hyllyt notkuu molempien osia kaikissa varaosaputkissa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin