Ladan äänieristys

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jome

Ladan äänieristys

Viesti Kirjoittaja Jome »

Millä ootte vaimentanu Ladaa? Ja mitkä kohdat on pahimpia äänilähteitä?
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mä oon pohjaan laittanu semmoista telttapatjan tapaista (solumuovia?) mattoa. Aika hyvin eristää tiestä tulevia ääniä kuitenkin. Pitäis vaan laittaa lokasuojiin ja sitten tuohon moottorin välille jotain eristettä vielä jossain välissä.

Ja ainakin 1200L mallissa on aika kova tuo moottorin meteli. Että sen äänen eristykseen kyllä suositteleen panostaan vähän enemmän.
Lihamatti

Viesti Kirjoittaja Lihamatti »

Itse en ole ladaan koskaan äänieristyksiä laittanut, mutta lanceriin kylläkin, ja kaippa se nyt jokaisessa autossa samanlailla toimii. Itse eristin lähes koko auton bitumimatoilla + äänieristyslevyillä(esim biltemasta saa ihan hyviä) + massalla. Autosta tuli loppujen lopuksi kyllä todella paljon hiljaisempi kuin mitä se oli uutena, mutta kyllä siihen rahaa ja aikaakin kului. En suosittele ihan noin perusteellista käsittelyä ladaan, mutta ainakin lancerissa etuovien eristys (varsinkin äänieristylevy) vaikutti kaikkein eniten, ja ero oli todella suuri, renkaiden jyrinä katosi lähes kokonaan. Kannattaa kysellä jostain rakennusfirmoista yms. jos olis myytävänä katolle laitettavaa bitumia, jostain luin että se olisi hyvää ja olisin säästänyt itsekin pitkän pennin jos olisin tajunnut käydä kyselemässä, kun tuo bitumimatto on kuitenkin suht kallista ja jos kunnolla eristää niin sitä menee runsaasti.
Jome

Viesti Kirjoittaja Jome »

Ajattelin vaan semmosen pienen eristyksen laittaa...eli rintapelli, nokka-peltiin, pyöränkaaret, oviin ja takaluukku...niihin ei paljoo menis eristettä...ainakin Biltemasta sais halvalla...ja ei tulis varmaan paljoo lisää painookaan...
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Jaska HKI

Käyppä info-sivuilla

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Siellä on selostettu,miten Ladan saa hiljaiseksi.Kalliiksi se ei tule,mutta vaatii viitseliäisyyttä ja vaivaa.
MarkkuH

Viesti Kirjoittaja MarkkuH »

Minulla ois ladan rintapeltiin ja lattiaan muotoillut äänieristeet myynnissä ne on purettu 1500S:stä. Ne sais edullisesti jos vain jollekkin kelpaa.

timo.huovinen@mail.suomi.net

Voin laittaa kuvia jos kiinnostaa.
Vastaa Viestiin