Lada TC 1600 turbo

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Lada TC 1600 turbo

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eli tarkoituksena olisi moinen rakennella. Lähinnä moottorikonsepti mietityttää. 1.6:n pystykoneen alakerta takomäninllä ja öljyruiskuilla ainakin tulisi mutta yläkerta... Turbo-croman hilkkeillä olisi helppo tehdä ruiskuineen päivineen mutta imusarja sellainen hässäkkä ettei mahdu millään jarrutehostimen kanssa. Vinokoneen kannella saisi imusarjan käännettyä toiselle puolelle mutta kaasuläppä taas tulisi tulipeltiä päin osoittamaan ja pakoputken kanssa voi tulla jotain ongelmia kun simpukka löytyy kuskin puolelta.

Ideoita tai vaihtoehtoisia ratkaisuja otetaan vastaan.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Miten olisi jarrutehostajan siirtäminen jatkovarrella? Noita systeemejä on tehty paljonkin. Mahtuisko sitten?
Itselläni Fiatissa sama homma edessä, kun ei mahdu straight shot imusarjan jälkeen enää kunnon ilmanputsareita.
Onhan siinä kyllä vähän rakentelua, ja jarruputket menee uusiksi.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Mulla olisi tuommoinen jarrutehostajan siirtotankosysteemi nurkissa. Omatekemä, ihan toimiva. Kun tuli kerran tuommoinen TC-kone Ladaan asenettua, ja vielä tuplat piti siihen lyödä, niin piti tehostajaa siirtää.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tarkkaan ottaen mihinkäs se siirtyy sillä. Tuntuu että tulee tuo konehuone niin täyteen että paikka oltava aika tarkka. Paras olisi taaksepäin mutta aika hankala vaan. Mitäs katsustussetä sanoo kun kuitenkin jarruihin liittyvä muutos. Eli kysymyshän olisi kilpien väliin tulevasta autosta.

http://www.turbo124.com/images/fiatfans ... c-019f.jpg Tuossa olisi yksi kuva ruiskuturbosta 124:n konehuoneessa, tosin ohjaus väärällä puolella. Kuvassa croman imusarja, tarkoitus olisi etsiä jostain prisman imusarja joka pienempi. Mutta ei tilaa siltikään liikaa.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Itsekin kyllä ajattelin ihan saada katsastuksesta läpi sillä systeemillä, mutta taitaa olla jonkinmoinen edellytys, että ei satu mitään nipottajaa katsastusinssiä...
Itselläni ei ainakaan ole mitään vaihtoehtoa sen asian suhteen. Imusarja ja läppärungot ovat tietyn pituiset, ja siihen juur vois saada jotkut onnettomat putsarit, mutta imutorvista ei sitten kyllä enää puhettakaan.

Olen itse ollut ainakin huomaavinani, ettei TC:n imukanavat saa olla liian lyhkäiset. Varsinkin kakslitu kun ei ole mikään kierroskone, niin saa vähän mukavamman koneen pikkaisen pitemmillä imukanavilla ja silti huipputeho ei kärsi.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Eteenpäinhän tuo tehostin/pääsylinteripaketti tuolla minun systeemillä siirtyy. Aikalailla niin pitkälle kuin mahdollista. Siitä en kyllä tiedä onko tuo homma laillista. Itse en koskaan tuon systeemin kanssa päässyt leimalle, kun Lada oli niin uusi, ettei tuplilla ja niillä nokilla (305-asteiset) saanut päästöjä vaadittuihin arvoihin. Joten katsastettiin ihan vakiokaasarilla ja nokilla.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Imusarja-ongelma ratkaistu. Prisman imusarja mahtunee huhujen :? mukaan konehuoneeseen. Ei vaan meinaa löytyä papereita koppaan nyt, maalaisjuntit kun ei mikään pysy tallessa. Osta nyt paperiton koppa... prkl
Vastaa Viestiin