Sivu 1/4

Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V

Lähetetty: 28.6.2006 17:11
Kirjoittaja Lada110
Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???

Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...

Lähetetty: 28.6.2006 17:14
Kirjoittaja Lada110
ja koneen teho olis ainakin mun mielest sallittu rajoissa eli 74KW eli jotain 100,60HV..... eikös takavedossa ole raja 100,80HV???

Lähetetty: 28.6.2006 17:44
Kirjoittaja pappa- igor
onhan se raja 100.8hv... mutta huonoon on menny jos täytyy lada ja ooppeli sekottaa :wink:

Lähetetty: 28.6.2006 17:50
Kirjoittaja 'aatee'
[e]

niin on :)

Lähetetty: 28.6.2006 20:13
Kirjoittaja DELETED
DELETED

Lähetetty: 28.6.2006 20:41
Kirjoittaja v1lh0-
Ladan vauhtipyörä ja kytkin ja joku laippa väliin?

Re: Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V

Lähetetty: 28.6.2006 23:31
Kirjoittaja tsenobiili
Lada110 kirjoitti:Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???

Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Mistäs ooppelista kone on? etuveto vai takaveto,missäs päässä konetta öljy pohjan patti on? Jakajan paikka yms yms... eipä se ladan konehuone ihan helpolla nielaise mitätahansa vierasmoottoria,vaikka aluksi helposti siltä näyttääkin.

Ite laitoin nappikseen Volvon vinokoneen+laatikon,jouduin leikkaamaan melken koko rintapellin veks,että sain moottorin ö.pohjan patin riittävän taakse on nimittäin eri päässä konetta kun latuskassa.
Jos sen olis jättäny palkin etupuolelle niille paikkeille missä orig.koneen pahka sijaitsee niin kone olis ollu ihan liian edessä.

Koska kone majailee puoliksi kabiinin sisäpuolella,niin se perk...kaasarihan nojas tietysti just!!jarrutehostajaan :evil: ->lisää rälläkkää,pakosarja nojas muutenvaan ja taas... rälläkkää.

Koneen ja laatikon kiinnityskorvakkeet tehtiin muutamaan kertaan et sai koko paketin sopivasti balanssiin.
Tässävaiheessa projektissa oli vasta kone ja lodju oikeella paikallaan.

Uuden tulipellin sekä kardaanitunnelin pläkkäys,uuden kaasupolkimen rakennus koska vanha laikattiin sen tulipellin aukon tieltä pois,oljytikkua ei saanu mistään kautta veks :lol: ja taas ->rälläkkää.

Sitten tietty vähän Kardaanin rakentelua,syylärin sovittelemista,sähköjen,bensalinjan yms.letkujen vetoa ja paaaaljon kaikkea muuta pikku näpräämistä niin oli jopa ajokuntoinen jee...

Autostahan tuli Rokki-Ralli kilpuri (lisäinfoa Rokkirallista löytyypi tuolta ->>> http://www.sheikki.com)jotenka siinä ei ole mitään ylimääräista rekvisiittaa esim kojelautaa tai muutakaan roipetta kabiinissa,paitsi tietty kaaret ja kuppijakkara.

Siviili liikenteeseen en alkais rakentamaan ollenkaan vierasmoottorista Ladaa.

Summa summarum. Luulisin että se välilaippa saattaa olla pienin murhe valitsemallasi tiellä. :wink:

PS. kilpurista on jotakin kuvia viimevuoden marraskuussa ajetusta rokkirallista heinolassa auton nro 380 -->>> http://www.romut-radalle.com

Lähetetty: 29.6.2006 18:37
Kirjoittaja pappa- igor
^^make^^ kirjoitti:eiku nyt on just asiallinen projekti. kaks parast autoo sekotetaan niin hyvä tuleepi.
tiedä näistä häistä :!: :?: :roll: sillon kun jakopää vaihtu ketjusta remmiin niin sen jälkeen voi sanoo että ympyrä ja nuoli siitä alkaa huoli :lol: lada ladana ja mosse mossena :wink:

Lähetetty: 29.6.2006 19:56
Kirjoittaja ralli lada
mulle ainakin on jo kotona opetettu että, ÄLÄ KOSKE MIHINKÄÄN MISSÄ ON SALAMAN KUVA!

Lähetetty: 29.6.2006 20:58
Kirjoittaja DELETED
DELETED

Lähetetty: 29.6.2006 20:59
Kirjoittaja Neero82
oho

Lähetetty: 29.6.2006 21:12
Kirjoittaja Larssoni
tuosta voidaan olla montaa mieltä et kumpiko on parempi, mersu vai ooppeli... kaikista paras on kumminki ns. siperian mersu!! :lol:

Lähetetty: 29.6.2006 22:08
Kirjoittaja Esto_r
Jos tohon ryhdyt niin kai tosta tulee kuvia että päästään ihmettelemään kumajaista? :D

Lähetetty: 30.6.2006 0:15
Kirjoittaja DELETED
DELETED

Lähetetty: 30.6.2006 10:11
Kirjoittaja RussianTUNER
^^make^^ kirjoitti:aika ihme juttu et kaikki haukkuu ooppelii vaik esim mersut on paljon huonompii :roll: vaikka eihän tossa tietenkään ollu mersuista juttuu et olis niit nokilekoi voinu arvostella :D
Joo, taitaapi kuitenkin olla toisinpäin. Vertaile samanikäisten mersujen ja ooppelien kilometrimääriä esim. niin kumpi mahtaa kestää enemmän kilsoja. :lol: Kyllä se Mersu vaan taitaa olla PIKKASEN parempi kuin Opel.

Ei mut on hyvä ku joku tekee näitäkin et sovittelee Latukkaan muita tekniikoita. :wink: Pistä ihmeessä kuvia ja tietoa kun edistyy.