Lada110 kirjoitti:Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???
Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Mistäs ooppelista kone on? etuveto vai takaveto,missäs päässä konetta öljy pohjan patti on? Jakajan paikka yms yms... eipä se ladan konehuone ihan helpolla nielaise mitätahansa vierasmoottoria,vaikka aluksi helposti siltä näyttääkin.
Ite laitoin nappikseen Volvon vinokoneen+laatikon,jouduin leikkaamaan melken koko rintapellin veks,että sain moottorin ö.pohjan patin riittävän taakse on nimittäin eri päässä konetta kun latuskassa.
Jos sen olis jättäny palkin etupuolelle niille paikkeille missä orig.koneen pahka sijaitsee niin kone olis ollu ihan liian edessä.
Koska kone majailee puoliksi kabiinin sisäpuolella,niin se perk...kaasarihan nojas tietysti just!!jarrutehostajaan

->lisää rälläkkää,pakosarja nojas muutenvaan ja taas... rälläkkää.
Koneen ja laatikon kiinnityskorvakkeet tehtiin muutamaan kertaan et sai koko paketin sopivasti balanssiin.
Tässävaiheessa projektissa oli vasta kone ja lodju oikeella paikallaan.
Uuden tulipellin sekä kardaanitunnelin pläkkäys,uuden kaasupolkimen rakennus koska vanha laikattiin sen tulipellin aukon tieltä pois,oljytikkua ei saanu mistään kautta veks

ja taas ->rälläkkää.
Sitten tietty vähän Kardaanin rakentelua,syylärin sovittelemista,sähköjen,bensalinjan yms.letkujen vetoa ja paaaaljon kaikkea muuta pikku näpräämistä niin oli jopa ajokuntoinen jee...
Autostahan tuli Rokki-Ralli kilpuri (lisäinfoa Rokkirallista löytyypi tuolta ->>>
http://www.sheikki.com)jotenka siinä ei ole mitään ylimääräista rekvisiittaa esim kojelautaa tai muutakaan roipetta kabiinissa,paitsi tietty kaaret ja kuppijakkara.
Siviili liikenteeseen en alkais rakentamaan ollenkaan vierasmoottorista Ladaa.
Summa summarum. Luulisin että se välilaippa saattaa olla pienin murhe valitsemallasi tiellä.
PS. kilpurista on jotakin kuvia viimevuoden marraskuussa ajetusta rokkirallista heinolassa auton nro 380 -->>>
http://www.romut-radalle.com