131 2.0 osiksi...

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

131 2.0 osiksi...

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Kertokaapas äkkiä että mitä osia mun kannattaa pelastaa vuoden -81 täydellisestä 131 Supermirafiori 2.0TC:stä... :D
Ottaisin koko auton, mutta ei ole tilaa/mahdollisuutta kuljettaa...

Osat haetaan pakettiautolla tai peräkärryllä. Moottorin ja laatikkon otan ainakin, mutta kannattaisiko myös ottaa kardaani+koko perä ottaa Ladaprojektia ajatellen? entä mitä muuta?

Kori kuulemma ok kunnossa, paperit on ym... ollut täysin ajokunnossa 10vuotta sitten, jonka jälkeen jäänyt seisomaan katoksen alle.
...menee paaliin, kun saan osat vietyä :(
Viimeksi muokannut ihkulainen, 9.8.2006 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

missäs toi auto olis pelastettavaksi? jos jostain löytyy hyväkorinen vanha Fiati niin tuskin sitä kannattaa paaliin pistää ja tekniikkaa johonkin kesä/pelto-Lada projektiin. Kannattaisi jonnekin Fiat harrastajille vihjaista.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

....

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Yritin kyllä vihjaista myyjälle, että ei kannata paalata, ko on nii harvinainen ja joku harrastelija olis tosta innoissaan...

Auto sijaitsee Helsinkistä itään.... Tarkempaa sijaintia en paljasta ennen kuin olen tekniikan hakenut :)

Kysyn omistajalta vielä luvan ennen kuin rupean mainostamaan autoa Fiatisteille/Ladisteille....
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Siis jos tuo auto on koriltaan hyvä niin kyllä se kannattaisi kunnostaa kokonaisuutena ajoon, ennemmin kuin alkaa siitä tekniikkaa irrottamaan Ladaan. Tai tietysti jokainen tekee mitä tahtoo, mutta kyllä tuollainen Mirafiori kuosissaan ja 2000TC:llä on aika kova ja näyttävä rassi. Ja eihän tuota konetta saa tuollaisenaan edes laillisesti Ladaan laittaa ilman poikkeuslupaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Ihan hienoja noi mirahirviöt on... ja kannattaa vihjasta fiat harrastajille siittä sitten kun oot saanut tarvittemas....

Ja ladan voi saada katsastettua 2000 tceelle jos katsastus setä hyväksyy tehon mittaus paperit jotka näyttää vakiota vähemmät tehot...
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Fiatista on pohja, oven alareunat ja helmat melko mädät. Sisustakin aika huonossa kunnossa...
Eikä mulla muutenkaan oo tunteita noita Fiatteja kohtaan, toisin kuin Ladaan :D (vaikka Fiatista Lada syntyi). ei siis oo intoo Fiattia kunnostaa.
Haaveeni on ollut jo pidempään 2.0TC Lada, ja haaveeni aion toteuttaa...
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no tuskin sitä pelkkää koppaa enää tarvii, kun tekniikka kuitenkin on aika tärkeä jos alkaa itse Fiatia pelastamaan. Mun mielestä se on tunteettomuutta Ladaa kohtaan, jos Ladaan laittaa Fiat koneen. Varsinkin jos autoa ei kyseisellä tekniikalla edes saa kilpiin, eli auto tulee olemaan vain peltoauto. Tää oli sitten taas mun mielipide, että ei mitään herneitä nenään, jokainen tekee mitä tykkää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

moottorin vaihto isompaan tunteetonta Ladaa kohtaan??? En ole tuhoamassa mitään vanhaa nappista, vaan 2105 tai 2017...

Niin ja miksei sais muka kilpiin... Vertailukone 1,7i ja tehot 84hv
joista: 1700cc x 1,25 = 2125cc ja 84hv x 1,2 = 100,8hv....
Kone kiinni. Tehomittaus. Muutoskatsastus. --> leimaan.

Noh... En ole enään varma siitä että haenko koko auton vaiko vain tekniikan ... Jos haen sen kokonaisena, niin saattaa olla että rupean sitä sitten rakentamaan.... Sen näkee sitten,


....ja en ole vetämässä hernettä nenuun... Arvasin kyllä että tämä keskustelu menee tähän.... :)
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Castrol

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Voi voi voi........ei muuten onnaa tolla sun laskukaavalla miran 2000 koneen kanssa siinä on 115hv vakiona.Ainoa malli jonka saa rehellisesti kilpiin on Kaliforniamallin saastemoottori jossa on 90 hepojoutavaa.Toki on niitä jotka on rakennettu vuonna kivi ja miekka luvilla tai ilman lupia mutta nykypäivänä on jos vakiokannella ja alakerralla teho on ilmoitettu 115hv niin onnaa..

Eriasia on jos kone on niin sanottu kootut teokset elikkä on erikoneesta kansi ja alakerta niin voi tehomittauksella todistaa sen n.101 hv.

Ei mullakaan mitään sitä vastaan ole että sen larppaan tunget mutta sen mirahirviön hinta tulee nousemaan aavistuksen nopeammin kun ladan...

Puretuista raadoista pyydetään jo kiloeuroja jo nyt niin mitä se on 5 vuoden päästä.

Ittellänin in Mirafiori ja toinenkin Italian ihme fiaatti joita ei ole enää kovin montaa liikenteessä ja sen huomaa esim:osien hinnoista...

Tee mun puolesta mitä tykkäät mutta rahamies säästää sen mitä ei enää saa mistään
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Tuo muutoskatsastus moottoritehoa laskemalla alkuperäisestä lienee vain konttorista kiinni... Jossain menee läpi ja jossain ei...

No... Kyllä mä varmaan haen sen Supermirafiorin kokonaisena, ja alan sitä sitten kunnostamaan... Paljonko te maksaisitte tollasesta???
Onko mahollista hakea sitä ilman pikku'Eetä eli pelkällä B-kortilla. Dollyllä hinaamalla tai trailerilla ??? ´Mira painaa n.1100 Kg ja traileri 400Kg...
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

mut raportoihan tänne rojektin edistymisestä.
...varmasti :wink: Saattaa kestää hiukan, ku on paljon muutaki tekemistä :?
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

nonni...

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

nonni.... En hakenut koko autoa kun kori oli melkoisen mätä. :?

Kone, Laatikko, kardaani, perä, vanteita ja kaikkea pientä saatiin kuljetettua kotio Pösö-Farmarilla... (Pösön loppu-putki meinas muutaman kerran jäädä tielle :P )

Seuraavaksi alkaa koneen purkaminen... seissyt 10-vuotta. Koneeseen oli onneksi vaihdettu uudet öljyt ja sitä oli pyöritelty sillon-tällön.
Saakohan ton Miran ohjaustehostajan ladaan???

! JOS JOKU HALUAA SUPERMIRAFIORISTA VIELÄ JOTAIN NIIN ILMOITTAKAA ---> ihkulainen(ät)gmail.com
-Ovet ja konepelti mätiä... Ikkunat ehjät... ok-sisusta... Hyvä bensatankki... ratti... kojelauta...vanteet...valot... ym.ym.ym.
Sijaitsee Pyhtäällä...
MENEE PIAN PAALIIN...
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

[quote="ihkulainen"]Tuo muutoskatsastus moottoritehoa laskemalla alkuperäisestä lienee vain konttorista kiinni... Jossain menee läpi ja jossain ei...

lyöt siihen ahtimen kylkeen niin sitten on oma valmiste moottori. sitten haet teholaput ja leimalle.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

:D

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Joo... tota oon miettinykki... ja sit viel ruisku :D
Mahtaisko onnistua? :?
No kyl mää ton koneen nyt aluks pidän vakiona.
Käyn koneen läpi. Vaihdan laakerit ym.

Tai jos pitäis vaparina ja vaihtais tohon ruutan, niin olisko se sitte "omavalmiste". Vai tuleekohan siihen se "ruisku = +10% tehoa....?
On peltisatsikin jo tohon :D
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

onnea rojektiisi! kova peli tulee 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin