Sivu 1/2
Lada Suomessa 44.rekisteröidyin auto v.2003
Lähetetty: 7.2.2004 10:29
Kirjoittaja Ladaperhe
Huomasin juuri kun netissä olin, että Lada oli mallien 110,111,112 kanssa Suomessa vuonna 2003 44. rekisteröidyin ajoneuvo. Autoja oli ostettu 948 kpl.
Prosentuaalinen osuus viime vuonna rekisteröidyistä ajoneuvoista oli 0,64%.
Tässä on Konelalla paljon petrattavaa, kannattaa aloittaa Deltasta, että he rupeisivat autoja myymään eikä kehoittamaan olemaan ostamatta Ladaa.
Olenkin muuten sitä mieltä, että Ladaa varten pitäisi olla erilliset myyntiyksiköt, ne voisivat toimia kyllä Deltan kanssa yhetistyössä, mutta eri myyjät. Sellaiset jotka ovat oikeasti ymmärtäneet Ladan hyvät puolet ja puhuvat samaa kieltä Lada-ihmisten kanssa eikä naureskele kulman takana.
Tunnen miehen joka möi Turun Konelassa eniten Ladoja vuoden aikana, hän on kertonut sitä, että siihen aikaan Lada oli arvostettu merkki suomalaisten myyjien keskuudessa. Nyt on tilanne vähän muuttunut.

Lähetetty: 7.2.2004 10:58
Kirjoittaja ladamaster
Eipä ole juuri Lada mainoksiakaan näkynyt liikenteessä...
Tämän päivän hesarissa oli auto-osiossa tammikuussa rekisteröidyt merkit ja mallit. Lada oli hävinnyt sieltä kokonaan. Onkohan 110 myynnissä tällä hetkellä ollenkaan?
Lähetetty: 7.2.2004 18:44
Kirjoittaja Misha
Hmm, automyyjistä mulla on semmoiset kokemukset, että useimmat niistä on kusipäitä. Ja kaiken lisäks kusipäitä jotka pojittelee. Jessus, pojitella nyt itteään korkeintaan pari vuotta nuorempaa! Turun Delta on erityisen paha.
Miksi automyyjiksi eksyy kusipäitä?
Eivät varmaan ihan kaikki idiootteja ole, mutta ne muutama hyvä harva on kyllä huonossa seurassa.
Lähetetty: 7.2.2004 20:30
Kirjoittaja Ladaperhe
Olet Misha kokemuksiesi kanssa oikeassa, onneksi muutamia poikkeuksiakin löytyy.
Tätä irkissäkin juttelin, että jos sinne haettais Ladamyyjää niin varmasti hakisin paikkaa. Nykyisillä Deltan myyjille tosiaan toi Lada tuntuu olevan pakollinen paha.
Siellä pitäisi olla Ladamyyjät erikseen, itseasiassa Ladakaupatkin pitäis olla erikseen.
Lähetetty: 7.2.2004 21:29
Kirjoittaja Jaakkima
Niin minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia automyyjistä, nimen omaan Ladaa ostaessa.
Ensimmäisellä kerralla kun kävin vain kiusaamassa paikallista myyjää näiden tarjouslappujen kanssa viime keväänä ja kävin katselemassa 110:ä, niin kovasti kehui ja olisi sellaisen erittäin mielellään myynyt. Samanen myyjä myöskin oli erittäin avulias vähän aikaisemmin etsiessäni itselleni Ladaa.
Toisella kerralla ostaessani nykyistä nappista Lappeenrannan Deltasta, oli myyjä erittäin mukava (ikää 30:n pintaan) ja asiallinen. Sitä suorastaan harmitti myydä nappis eteenpäin. Asiaa kyllä helpotti tieto että auto pääsee varmasti hyvään kotiin ja siintä pidetään erittäin hyvää huolta.
Kolmannella kerralla paikallisessa Deltassa oli toinen automyyjä hyvin kiinnostunut autostani (eikä ole ollut ainoa) ja lähinnä sen erinomaiseen kuntoon. Paljon tuli kysymyksiä mm. ajomäärästä. Sitä tärkeintä eli onko myytävänä ei kuitenkaan tullut. Tähän vastaus olisi ollut kyllä erittäin jyrkkä ei, ei ikinä eikä mistään hinnasta

ei kovin innokasta
Lähetetty: 9.2.2004 19:57
Kirjoittaja pena
Ei tuo Lada-myynti aina parhaalla mahdollisella tavalla suju. Siitä esimerkki:
Ostaessani Ladaa toissa vuonna otin yhteyttä Etelä-Karjalan keskuksen paikalliseen D-liikkeeseen. Ilmoittivat hyvittävänsä vanhasta autosta 2000 euroa. Lupasivat uuden heti.
Eipä löytynyt uutta. Olisivat kyllä hyvittäneet vanhasta ja myyneet lähes kaupan hintaan yli neljännesvuoden koekäytössä olleen Samaran, jossa takuuta olisi ollut jäljellä vain 9 kk.
Ei sopinut. Menin pääkaupunkiseudulle. Tein kaupat siellä ja ostin 110:n.
Ladaa ei todellakaan myydä innolla.
Lähetetty: 9.2.2004 20:15
Kirjoittaja Ladakeho
Joo, menneet on ne Lada myynnin hurjat vuodet. Kuka muistaa, milloin ne olikaa? -80 -luvulla ainaki porrasperäset oli toisena myyntiluvuissa Tojotien jälkeen. Oisko tästä "uudesta" mallistosta viehätys jo vähä lopahtanu. Yhel kaveril on 110 ja sil on aina jotain ongelmaa (lykkää öljyt pihalle, ovet lukittuu koska sille päälle sattuu jne).
Siin o jo liikaa liikkuvii osii!
Lähetetty: 9.2.2004 20:55
Kirjoittaja Ladaperhe
Vähän kun Tuulilasin listaa selailee eteenpäin niin huomaa, että Samara oli sijalla 58. Autoja myyty 555 kpl viime vuonna ja prosentteina koko vuoden 2003 myynnistä 0,38%. Ei kannata kauheasti noilla luvuilla henkseleitä paukutella.
Uskoisin, että tuolla 2105-D:llä olisi Suomessakin kysyntää.
http://omega-inter.ru/models/model.php?model=45
Eli suomeksi tänne pitäisi saada takavetoista ja sekä bensa- että dieselmoottorilla varustettua Ladaa myyntiin.
Mutta eihän se nyt EU-maassa käy päinsä tietenkään. Kerpele!
p.s.
http://omega-inter.ru/models/model.php?model=3
Tuo 17 senttiä pidennetty 2110 olisi myös mehukas laite. Hinta reilut 7000 euroa Venäjällä, Suomeen ei tietenkään saa rekisteriin ja verot olisivat varmasto mahdottomat.
Lähetetty: 10.2.2004 10:44
Kirjoittaja Ladakeho
Juu, rupesin miettimää, kene saamattomuutta se oikeestaa on, etten mä saa tommosta 21108 -mallia.
Ei kai tommosen tyyppikatsastus ois mahoton homma, jos ois halua myydä Laddaa...
Pappojahan Suomessa on enemmän ku koskaan ja (mammat vielä) lisää tulee, et kyl menekkiä luulis olevan.
Sieltä kun joka vuosi, tai ees joka toinen, tulis Deltalle tommonen uutuus, ni kyl myyntiä tulis.
Lähetetty: 10.2.2004 16:53
Kirjoittaja max40w
Varmaan ihan Delta-autosta kiinni millaisia myyjiä, itsellä kokemusta Forssan ja Hämeenlinnan Deltasta. Forssassa oli oikein mukavia myyjiä, ladoista kyselin niin eivät alkaneet fiiattia kauppaamaan vaan 110 ovia aukomaan. Ei valittamista. Ja Hämeenlinnalle vielä kunniamaininta, 110 HB:n antoivat päiväksi koeajoon etelän lämpöön tapahtumaan. Seuraan mielenkiinnolla Kalinan saapumista markinoille

hmm
Lähetetty: 10.2.2004 18:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ladakeho kirjoitti:Juu, rupesin miettimää, kene saamattomuutta se oikeestaa on, etten mä saa tommosta 21108 -mallia.
Ei kai tommosen tyyppikatsastus ois mahoton homma, jos ois halua myydä Laddaa...
Pappojahan Suomessa on enemmän ku koskaan ja (mammat vielä) lisää tulee, et kyl menekkiä luulis olevan.
Sieltä kun joka vuosi, tai ees joka toinen, tulis Deltalle tommonen uutuus, ni kyl myyntiä tulis.
ehkä se lähtee siitäkin, että noita tehdään tuhat ehkä pari vuodessa ja silloinkin tilauksesta (kuten luksusristeilijät konsanaan). Eli valmistuksessa käytetään lähinnä Venäjän markkinoille tarkoitettuja osia, joten esim. Euro-2 ei riitä suomeen ja varmasti joitain muitakin pikkuseikkoja. Toisaalta eikai olisi mahdotonta Konela-auton (vai onko se nykyään Delta Autoimport vai mitä) tilata pientä erää joka tehtäisiin Suomi/EU varustein, kyllä kai ne joku ostaisi?
outoa
Lähetetty: 11.2.2004 19:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
11.2.2004 "Десятки" Евро-3 пошли по конвейеру АВТОВАЗа
В начале февраля на АВТОВАЗе собрано 4 первых автомбиля "десятого" семейства в комплектации "130", называемой в среде специалистов Евро-3, сообщает автомбильный еженедельник "Семь Верст". Этому предшествовала огромная подготовка производства, начатая еще в 2003 году. В конце прошедшего года завершена глубокая модернизация автоматических линий сварки кузова, левой и правой боковин. Проводилась модернизация боковых дверей. Теперь двери усиленной конструкции устанавливают на все модели семейства. Буквально за считанные месяцы конструкторы и технологи сконструировали, а производственники изготовили все необходимое оборудование и оснастку для модернизации технологического процесса сварки кузова. Задачи по усилению кузова "десятки", поставленные перед сборщиками, можно считать выполненными, причем сделано это было в сжатые сроки.
/ИА LADAONLINE/
Tollanen sepostus oli Ladaonlinessa uutisena?!
Lyhyesti miten ton itse ymmärsin, että tän kuun alussa on vasta ensimmäiset 110 Ladat 130 varustelulla ja siis Euro-3 normin mukaisilla laitteilla valmistunut varsinaisilta AvtoVAZ tuotantolinjoilta. Eli juuri sieltä missä Lada Kerhon porukkakin kävi ihmettelemässä.
No sinänsä onhan se tiedetty ettei venäjällä mitään Euro-3 pelejä ole ollut ja että muutenkin päätuotantolinjalta tulee vain ihan perusmalleja, erikoisvarustellut modifikaatiot on sitten tuunattu muualla tehdas mallien pohjalta. missähän suomeen jo 2001 alkaen tuodut Euro-3 "130" versiot on mahdettu kasata??? Onko vientimalllitkin tehty "käsityönä" jossain "takahuoneessa" erillissarjoina noiden pidennettyjen yms. mallien tapaan? se osaltaan selittäisi maahantuonnin rajallisuutta.
tai sitten olen tulkinnut tota pyhää kirjoitusta ihan päin pers...
Putinin sanomana Helsingin Sanomissa 13/2 2004
Lähetetty: 13.2.2004 10:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Vaalikapanjansa aloittamassa puheessaan Putin sanoi mm:"Venäjä ei pärjää ulkomaiden kanssa kilpailussa oikein millään toimialalla.Hän ottikin tehtäväkseen sellaisten vahvuuksien etsimisen,joilla Venäjä pärjää maailmalla."Hän ei kuitenkaan maininnut esimerkkiä alasta,jonka kehittämiseen Venäjä alkaisi panostaa.
Kun menin tarjouskirjeen kanssa Delta-autoon,ei myyjä yrittänytkään tuputtaa jotain Fiat Puntoa.Kaipa myyjä tajusi,että tuo mies ostaa Ladan tai se ei osta autoa ollenkaan.Parempi pienempi myyntikate,kuin ei katetta ollenkaan.Olen ollut ostokseeni suht koht tyytyväinen.
heh
Lähetetty: 15.2.2004 22:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
Delta-auton myyjät ovat varsinaisia asiantuntijoita myytävänä olevien tuotteiden suhteen. Jotkut myyjät tulee multa kyselemään onko Ladalta tulossa mitään uusia malleja lähiaikoina!!!
Nyt viikonloppuna kävin Delta-autossa kattoo paria Samaraa, oli vuosimallia 2000 joten periaatteessa saattais olla vaikka Euro-3:kin kun se tuli 2001. Esitän kysymyksen myyjälle joka intona alkaa mulle autoja kauppaamaan. Mut eihän se siitä mitään osannutkaan sanoa. Meinasin että katsotaan. Innoissaan myyjä avaa konepellin ja ihmettelee mitä kaikkea siellä onkaan

totesin tyyppikoodin ja puuttuvan epätasaisen tien tunnistimen perusteella molempien olevan Euro-2:a, eli pääsin vielä tinkimään hintaa vedoten tehottomampaan moottoriin.
no kauppoja ei tehty kuitenkaan....
Re: heh
Lähetetty: 15.2.2004 22:47
Kirjoittaja Ladaperhe
Sama Rieskalähteentiellä Turussa kun olen tiedustellut uusien mallien tulosta ja ominaisuuksista.
Myyjä sanoi ettei tiedä, sillä ei heille oikein kerrota mitään...
No en yhtään ihmettele, että Ladaa myydään noin heikosti.
Miten sitä voi myydä ellei tiedä mitä myy?
Lada-Jussi kirjoitti:Delta-auton myyjät ovat varsinaisia asiantuntijoita myytävänä olevien tuotteiden suhteen.