Sivu 1/3

Ladan kytkin

Lähetetty: 27.7.2006 17:25
Kirjoittaja LadaGirl
Mulla on vuoden -86 Lada 1200L. Kytkin reistalee :cry: Autolla ei meinaa edes päästä enään mäkeä ylös. Tietääks kukaan mikä siinä on vialla?

Re: Ladan kytkin

Lähetetty: 27.7.2006 17:31
Kirjoittaja aon
LadaGirl kirjoitti:Mulla on vuoden -86 Lada 1200L. Kytkin reistalee :cry: Autolla ei meinaa edes päästä enään mäkeä ylös. Tietääks kukaan mikä siinä on vialla?
Eli siis luistaa? Itseltäni oli vastaavassa tapauksessa kytkinlevy kulunut loppuun, voi tietysti olla myös vapaaliikkeen säätö pielessä.

Lähetetty: 27.7.2006 18:10
Kirjoittaja LadaGirl
Tiedätkö missä voisin korjauttaa sen ja onko kallista se lystiä?

Lähetetty: 27.7.2006 18:15
Kirjoittaja aon
LadaGirl kirjoitti:Tiedätkö missä voisin korjauttaa sen ja onko kallista se lystiä?
240e oli itselläni osat + työt, varmaan useimmat autokorjaamot tekevät... tuolla vielä muiden kokemuksia: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=8404

Vapaaliikettä voi koittaa kasvattaa kiertämällä sitä kytkinpolkimen varren yläpäässä olevaa säätöruuvia kiinnipäin.

Lähetetty: 27.7.2006 18:17
Kirjoittaja rokrok
ainakin toi kytkinlevy maksais motonetis 26e.. työ voi äkkiä kalliimmaks ku itse osa jos korjaamolle viet

Lähetetty: 27.7.2006 18:22
Kirjoittaja aon
rokrok kirjoitti:ainakin toi kytkinlevy maksais motonetis 26e.. työ voi äkkiä kalliimmaks ku itse osa jos korjaamolle viet
Samallahan sinne kannattaa vaihtaa paineasetelma ja -laakeri, kun kerran auki on.

Lähetetty: 27.7.2006 18:26
Kirjoittaja raul
Veikkaisin että useemmilla pikkupajoilla työn hinta Ladaan liikkuis siinä satasen kieppeillä, max. 200 €. Kehä III:n ulkopuolella edullisemmin :wink:

Lähetetty: 1.8.2006 16:06
Kirjoittaja aropupu
Vapaaliikettä voi koittaa kasvattaa kiertämällä sitä kytkinpolkimen varren yläpäässä olevaa säätöruuvia kiinnipäin.
Ei sieltä polkimen päästä vaan nimenomaan vaihdelaatikon päästä! Se polkimen säätöhän ei vaikuta mitenkään työsylinterin vapaaliikkeeseen. :roll:

Lähetetty: 1.8.2006 16:54
Kirjoittaja aon
Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?

Lähetetty: 1.8.2006 17:45
Kirjoittaja tsenobiili
aon kirjoitti:Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Eikös sillä polkimen päässä olevalla ruuvilla säädetä poljin oikeaan korkeuteen ja työsylinterin tapin pituudella vapaaliike.
Jos työsylinterin tappi on säädetty liian tiukalle,niin kytkin kantaa vaikka repis koko polkimen veks!

Lähetetty: 1.8.2006 21:29
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tuohon kytkimen vaihto työssä ei tarvitse ottaa vaihdelaatikkoa pois takavetoisessa. Tiesittekö tämän?

Lähetetty: 1.8.2006 21:31
Kirjoittaja pressa
kuinka kytkimen vaihtaa ilman laatikon pois ottoa???
älä vain sano että nostaa moottorin pois

Lähetetty: 1.8.2006 21:33
Kirjoittaja pappa- igor
Lada Scandinavia kirjoitti:Tuohon kytkimen vaihto työssä ei tarvitse ottaa vaihdelaatikkoa pois takavetoisessa. Tiesittekö tämän?
juu sen määkin halusisin tietää... kuin ka se muka onnistuu... rälläkällä kytkinakseli ja kardaani poikki :!: :lol:

Lähetetty: 1.8.2006 21:34
Kirjoittaja Turbiini
No minä ainakin nostin moottorin pois JA laatikko oli silloin paikallaan (toki samalla lohko kävi koneistamolla)

Lähetetty: 1.8.2006 21:56
Kirjoittaja samarai
Datsun 100A:n ja Cherryn kytkimen vaihdossa ei tarvitse/tarvinnut ottaa vaihteistoa tai moottoria pois. Tiesittekö tämän 8) :)