kaasari turbon imupuolelle...??

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
teemu_83

kaasari turbon imupuolelle...??

Viesti Kirjoittaja teemu_83 »

Oon lukennu noita turbo juttuja ja mulla on itelläni projektin alla toyotan 4k-koneinen DX:ä...Oon rakentelemassa siihen turbo konetta ja tarviin vähän apua!!

Ahtimena meinasin toyotan ct20 ja kaasarina orkkis kaasutin!!Meinasin tehdä halvimmalla tavalla ja asentaa kaasarin turbon imupuolelle!!

Eli oon senverran jyvällä että ton pitäs toimia tolla vakio kaasarilla ilman suurempia muutoksia(toisio kurkun suutin isommaks)!!

En tiiä miten toi ahdin tuottaa mut meinasin jotain >100hp konetehoja??
Eli kone kestää kuulemma vakio hiluilla n1,0bar(luin fintoyssin sivuilta)

Eli antakaa/kertokaa käytännön vinkkejä yms!!

Ps...ja kertokaa mitä mokia ei kannata tehtä??
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Oliskohan kellään virittäjällä minkäänlaista kuvaa tuollaisesta turpon imupuolelle tulevasta kaasari virityksestä?? kiinnostas vaan nähdämoinen viritys, kun en nyt oikeen tajua, että mitenkä asennus/mistä nyt on kyse. Ps. kaikkea ei voi tietää ei vaikka kuinka Ladailisi!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
teemu_83

aatelin vaan kysellä teiltä ku tuntuu teillä olevan enemmän tietämystä noista turboista :D
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

köhmä kirjoitti:Oliskohan kellään virittäjällä minkäänlaista kuvaa tuollaisesta turpon imupuolelle tulevasta kaasari virityksestä?? kiinnostas vaan nähdämoinen viritys, kun en nyt oikeen tajua, että mitenkä asennus/mistä nyt on kyse. Ps. kaikkea ei voi tietää ei vaikka kuinka Ladailisi!!
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... ?album=460
tossa on.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Corollaattori

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Minä kans tossa intin jälkeen (tj64:) ) alan rakenteleen ladaani kaasari imupuolelle turbokokeilua. mitenhän tuo kuvissa ollut lada pelasi? entä tarviikohan hukkaporttia ku mulla ois semmonen kuorma-auton ahdin? ja vielä yks kysymys; voiskohan turbon öljykierron paluupuolen laittaa menemään öljyn mittatikun reiästä takaisin öljypohjaan, jollain kumiletkulla joka kestää semmoista? olenkohan sekasin ku tämmöisiä aattelen... mutta kokeilunhalu on suuri :D
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

Täälläkin olis tulossa kyseinen turbotus
ahtimenahan oli KKK-K03
ja kaasarina solex 175CD
öljyn kierron kanssa olis kanssa vielä pähkäilyä
:oops: muuten ollaan jo jotenkin jyvällä :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kohta on enemmä turbo ladoja ku vapari ladoja 8) :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
RussianTUNER

Re: kaasari turbon imupuolelle...??

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

teemu_83 kirjoitti:Oon lukennu noita turbo juttuja ja mulla on itelläni projektin alla toyotan 4k-koneinen DX:ä...Oon rakentelemassa siihen turbo konetta ja tarviin vähän apua!!

Ahtimena meinasin toyotan ct20 ja kaasarina orkkis kaasutin!!Meinasin tehdä halvimmalla tavalla ja asentaa kaasarin turbon imupuolelle!!

Eli oon senverran jyvällä että ton pitäs toimia tolla vakio kaasarilla ilman suurempia muutoksia(toisio kurkun suutin isommaks)!!

En tiiä miten toi ahdin tuottaa mut meinasin jotain >100hp konetehoja??
Eli kone kestää kuulemma vakio hiluilla n1,0bar(luin fintoyssin sivuilta)

Eli antakaa/kertokaa käytännön vinkkejä yms!!

Ps...ja kertokaa mitä mokia ei kannata tehtä??
Saako oikeesti noinkin paljon tehonlisäystä? Vois itekki Corollaan tehä tollasen taikka sitte ihan kunnolla sen jälkeen kun on kilvet haettu (ens kesänä tavoite saada kilvet).
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Corollaattori

mitenkäs ladan kanssa ku teen tuon kaasari imupuolelle- jutun niin sytytyksen alipainesäädön letkun paikkahan pitää muuttaa kaasarin ja turbon väliin. samoin myös jarrutehostimen letku sinne. senhän pitäisi toimia ihan normaalisti sitten kuten vaparissakin, vai olenko jonkun mielestä hukkateillä ;)... vastailkaa te tietäväiset.
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Corollaattori kirjoitti:mitenkäs ladan kanssa ku teen tuon kaasari imupuolelle- jutun niin sytytyksen alipainesäädön letkun paikkahan pitää muuttaa kaasarin ja turbon väliin. samoin myös jarrutehostimen letku sinne. senhän pitäisi toimia ihan normaalisti sitten kuten vaparissakin, vai olenko jonkun mielestä hukkateillä ;)... vastailkaa te tietäväiset.
ei tarvi... koska alipainehan on kokoajan imusarjassa kun sitä tarvitaan... letkut kun pitää normipaikoissa niin sit pelaa... muuten sulla on sytkäennakko kokoajan tapissa ja kuiteskin ahdoilla tarvis vähän myöhästyä... :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
teemu_83

no ei taida täältä apua löytyä,vai?? HELP ME
teemu_83

Re: kaasari turbon imupuolelle...??

Saako oikeesti noinkin paljon tehonlisäystä? Vois itekki Corollaan tehä tollasen taikka sitte ihan kunnolla sen jälkeen kun on kilvet haettu (ens kesänä tavoite saada kilvet).[/quote]

Kyllä tosta paukkua saa,kohtuu hyvin...lueskelin noita turbo juttuja fintoyssinsivuilta ja joku kaveri oli rakennellu 3k-moottorista turbo koneen..Siinä oli joku nissanin ahdin,vakio kaasari,oisko ollu suzukin/kawasakin männät,puristukset laskettu johonki 7,5-8,0 ja ahtoja koneessa 0,85bar-->140hp ja vääntöäki oli aika kivasti

SORI LADAFOORUMILAISET EI OLLU TARKOTUS LAITTAA TOTA MUT KU KAVERI KYSY NI PÄÄTIN VASTATA!! :?
teemu_83

nii ja tarkoitus ois kaivella kanavia ja palotiloja,kertokaa joku joka on tehny tollei ton turbotuksen että miten on toiminnu,nii ja käretön jakaja pitää hommata!!

Määki oo miettinny että kohta on enemmän noita turbo ladoja ku vapareita :)
Corollaattori

:roll: tuli yön aikana semmoinen ahaa-ajatus; jos laittaisin turbolta tulevan öljyn menemään venttiilikoppaan, siis sen korkin kautta :?: mulla on nykyään nahkahanska toimittanut korkin virkaa ja aattelin tehdä semmoisen korkin johon tulisi reikä josta turbon öljy pääsisi takaisin kiertelemään. öljyn jäähdytystä ajattelin parantaa tekemällä vanhasta pakastimen kennosta ö-jäähdyttimen... TJ62... oli ihan pakko :D
k2

Viesti Kirjoittaja k2 »

Corollaattori kirjoitti::roll: tuli yön aikana semmoinen ahaa-ajatus; jos laittaisin turbolta tulevan öljyn menemään venttiilikoppaan, siis sen korkin kautta :?: mulla on nykyään nahkahanska toimittanut korkin virkaa ja aattelin tehdä semmoisen korkin johon tulisi reikä josta turbon öljy pääsisi takaisin kiertelemään. öljyn jäähdytystä ajattelin parantaa tekemällä vanhasta pakastimen kennosta ö-jäähdyttimen... TJ62... oli ihan pakko :D
Turbolta öljyn pitää päästä valumaan vapaasti ja mahdollisemman helposti takas koneeseen, muuten ahdin voi vuotaa öljyä esim. pakopesään.

Tuossa korkin kautta paluussa on se ongelma että todennäkösesti joutus vetää putkee ylöspäin jolloin tulee ongelmia tai sitten turbo on oltava aika ylhäällä konehuoneessa :D Kannattaa tehä vaikka öljypohjaan paluu.

Itekki oon miettiny että vois kokeilla kaasaria ennen turboa, mut taitaa olla nyky turboissa sellaset tiivisteet ettei ne bensaa välttämättä paljoo kestä.
Vastaa Viestiin