kaasari turbon imupuolelle...??
kaasari turbon imupuolelle...??
Oon lukennu noita turbo juttuja ja mulla on itelläni projektin alla toyotan 4k-koneinen DX:ä...Oon rakentelemassa siihen turbo konetta ja tarviin vähän apua!!
Ahtimena meinasin toyotan ct20 ja kaasarina orkkis kaasutin!!Meinasin tehdä halvimmalla tavalla ja asentaa kaasarin turbon imupuolelle!!
Eli oon senverran jyvällä että ton pitäs toimia tolla vakio kaasarilla ilman suurempia muutoksia(toisio kurkun suutin isommaks)!!
En tiiä miten toi ahdin tuottaa mut meinasin jotain >100hp konetehoja??
Eli kone kestää kuulemma vakio hiluilla n1,0bar(luin fintoyssin sivuilta)
Eli antakaa/kertokaa käytännön vinkkejä yms!!
Ps...ja kertokaa mitä mokia ei kannata tehtä??
Ahtimena meinasin toyotan ct20 ja kaasarina orkkis kaasutin!!Meinasin tehdä halvimmalla tavalla ja asentaa kaasarin turbon imupuolelle!!
Eli oon senverran jyvällä että ton pitäs toimia tolla vakio kaasarilla ilman suurempia muutoksia(toisio kurkun suutin isommaks)!!
En tiiä miten toi ahdin tuottaa mut meinasin jotain >100hp konetehoja??
Eli kone kestää kuulemma vakio hiluilla n1,0bar(luin fintoyssin sivuilta)
Eli antakaa/kertokaa käytännön vinkkejä yms!!
Ps...ja kertokaa mitä mokia ei kannata tehtä??
Oliskohan kellään virittäjällä minkäänlaista kuvaa tuollaisesta turpon imupuolelle tulevasta kaasari virityksestä?? kiinnostas vaan nähdämoinen viritys, kun en nyt oikeen tajua, että mitenkä asennus/mistä nyt on kyse. Ps. kaikkea ei voi tietää ei vaikka kuinka Ladailisi!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... ?album=460köhmä kirjoitti:Oliskohan kellään virittäjällä minkäänlaista kuvaa tuollaisesta turpon imupuolelle tulevasta kaasari virityksestä?? kiinnostas vaan nähdämoinen viritys, kun en nyt oikeen tajua, että mitenkä asennus/mistä nyt on kyse. Ps. kaikkea ei voi tietää ei vaikka kuinka Ladailisi!!
tossa on.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
Minä kans tossa intin jälkeen (tj64:) ) alan rakenteleen ladaani kaasari imupuolelle turbokokeilua. mitenhän tuo kuvissa ollut lada pelasi? entä tarviikohan hukkaporttia ku mulla ois semmonen kuorma-auton ahdin? ja vielä yks kysymys; voiskohan turbon öljykierron paluupuolen laittaa menemään öljyn mittatikun reiästä takaisin öljypohjaan, jollain kumiletkulla joka kestää semmoista? olenkohan sekasin ku tämmöisiä aattelen... mutta kokeilunhalu on suuri 

-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Re: kaasari turbon imupuolelle...??
Saako oikeesti noinkin paljon tehonlisäystä? Vois itekki Corollaan tehä tollasen taikka sitte ihan kunnolla sen jälkeen kun on kilvet haettu (ens kesänä tavoite saada kilvet).teemu_83 kirjoitti:Oon lukennu noita turbo juttuja ja mulla on itelläni projektin alla toyotan 4k-koneinen DX:ä...Oon rakentelemassa siihen turbo konetta ja tarviin vähän apua!!
Ahtimena meinasin toyotan ct20 ja kaasarina orkkis kaasutin!!Meinasin tehdä halvimmalla tavalla ja asentaa kaasarin turbon imupuolelle!!
Eli oon senverran jyvällä että ton pitäs toimia tolla vakio kaasarilla ilman suurempia muutoksia(toisio kurkun suutin isommaks)!!
En tiiä miten toi ahdin tuottaa mut meinasin jotain >100hp konetehoja??
Eli kone kestää kuulemma vakio hiluilla n1,0bar(luin fintoyssin sivuilta)
Eli antakaa/kertokaa käytännön vinkkejä yms!!
Ps...ja kertokaa mitä mokia ei kannata tehtä??
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
mitenkäs ladan kanssa ku teen tuon kaasari imupuolelle- jutun niin sytytyksen alipainesäädön letkun paikkahan pitää muuttaa kaasarin ja turbon väliin. samoin myös jarrutehostimen letku sinne. senhän pitäisi toimia ihan normaalisti sitten kuten vaparissakin, vai olenko jonkun mielestä hukkateillä
... vastailkaa te tietäväiset.

- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
ei tarvi... koska alipainehan on kokoajan imusarjassa kun sitä tarvitaan... letkut kun pitää normipaikoissa niin sit pelaa... muuten sulla on sytkäennakko kokoajan tapissa ja kuiteskin ahdoilla tarvis vähän myöhästyä...Corollaattori kirjoitti:mitenkäs ladan kanssa ku teen tuon kaasari imupuolelle- jutun niin sytytyksen alipainesäädön letkun paikkahan pitää muuttaa kaasarin ja turbon väliin. samoin myös jarrutehostimen letku sinne. senhän pitäisi toimia ihan normaalisti sitten kuten vaparissakin, vai olenko jonkun mielestä hukkateillä... vastailkaa te tietäväiset.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: kaasari turbon imupuolelle...??
Saako oikeesti noinkin paljon tehonlisäystä? Vois itekki Corollaan tehä tollasen taikka sitte ihan kunnolla sen jälkeen kun on kilvet haettu (ens kesänä tavoite saada kilvet).[/quote]
Kyllä tosta paukkua saa,kohtuu hyvin...lueskelin noita turbo juttuja fintoyssinsivuilta ja joku kaveri oli rakennellu 3k-moottorista turbo koneen..Siinä oli joku nissanin ahdin,vakio kaasari,oisko ollu suzukin/kawasakin männät,puristukset laskettu johonki 7,5-8,0 ja ahtoja koneessa 0,85bar-->140hp ja vääntöäki oli aika kivasti
SORI LADAFOORUMILAISET EI OLLU TARKOTUS LAITTAA TOTA MUT KU KAVERI KYSY NI PÄÄTIN VASTATA!!
Kyllä tosta paukkua saa,kohtuu hyvin...lueskelin noita turbo juttuja fintoyssinsivuilta ja joku kaveri oli rakennellu 3k-moottorista turbo koneen..Siinä oli joku nissanin ahdin,vakio kaasari,oisko ollu suzukin/kawasakin männät,puristukset laskettu johonki 7,5-8,0 ja ahtoja koneessa 0,85bar-->140hp ja vääntöäki oli aika kivasti
SORI LADAFOORUMILAISET EI OLLU TARKOTUS LAITTAA TOTA MUT KU KAVERI KYSY NI PÄÄTIN VASTATA!!




Turbolta öljyn pitää päästä valumaan vapaasti ja mahdollisemman helposti takas koneeseen, muuten ahdin voi vuotaa öljyä esim. pakopesään.Corollaattori kirjoitti:tuli yön aikana semmoinen ahaa-ajatus; jos laittaisin turbolta tulevan öljyn menemään venttiilikoppaan, siis sen korkin kautta
mulla on nykyään nahkahanska toimittanut korkin virkaa ja aattelin tehdä semmoisen korkin johon tulisi reikä josta turbon öljy pääsisi takaisin kiertelemään. öljyn jäähdytystä ajattelin parantaa tekemällä vanhasta pakastimen kennosta ö-jäähdyttimen... TJ62... oli ihan pakko
Tuossa korkin kautta paluussa on se ongelma että todennäkösesti joutus vetää putkee ylöspäin jolloin tulee ongelmia tai sitten turbo on oltava aika ylhäällä konehuoneessa

Itekki oon miettiny että vois kokeilla kaasaria ennen turboa, mut taitaa olla nyky turboissa sellaset tiivisteet ettei ne bensaa välttämättä paljoo kestä.