Sivu 1/2

perä tukirauta...

Lähetetty: 8.8.2006 21:35
Kirjoittaja khonkonen
http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _photo.php

http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _photo.php


Löytysköhän tota jostakin valmiina?
Onkohan tuosta mitään hyötyä?
Aika monessa venäläisessä kapistuksessa näkyy olevan.
Onko joku kerholainen rakentanu tai jopa asentanu tollasen?

Lähetetty: 8.8.2006 22:02
Kirjoittaja kapa
Ei kuvat oikein näy :?:

Lähetetty: 8.8.2006 22:04
Kirjoittaja jta
Kyllä nuo kuvat näkyy ihan hyvin.

Äkkiseltään ei kyllä osaa sanoo että mitä tuollasesta vois olla hyötyä. Liekkö jotain lisäsivuttaistukea tuolla haettu.

Lähetetty: 8.8.2006 22:05
Kirjoittaja kapa
Sanokaa kuidas mä saan ne näkymään?

Lähetetty: 8.8.2006 22:19
Kirjoittaja pressa
eikös tuo ole kallistuksenvakaaja

Lähetetty: 8.8.2006 22:57
Kirjoittaja tsenobiili
Selkeesti kallistuksen vakaajahan toi on :wink:

Lähetetty: 8.8.2006 23:07
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Siinä on näköjään astetta vahvemmat alatukivarret, puslatkin näyttää paljon jäykemmiltä; keskiholkki on paksumpi=kumin osuus pienempi=jäykempi.
Tukivarsien välissä vielä kallistuksenvakaaja.

Tuollaisella kokoonpanolla luulis peräpään kyllä jämäköityvän melko lailla, varsinkin jos vertaa vanhoihin ja väsyneisiin orkkispusliin.
Alkuperäset puslat niin tukivarsissa kuin myös panhardissa on monasti niin löysää ja halkeillutta kumia että keskiholkin taivuttelee sormin reunasta toiseen. :wink:

Tää on tavallaan jännä homma kun auton rata-ajo-ominaisuuksia parannellessa vaihdetaan jäykempiä puslia ja lisätään kallistuksenvaimentimia; sitten taas offipuolella revitään kaikki maholliset heilahduksenvaimentimet pois ja vaihdellaan pehmeempiä ja notkeempia puslia - meitä on onneks joka lähtöön :D

Lähetetty: 9.8.2006 2:22
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli tommonen on siis se kallistuksen vakkaaja?

Mistä tollasia sais vaikka uutena? tai onko kellään käytettynä?

Lähetetty: 9.8.2006 9:55
Kirjoittaja Midi^
IlkkaHe kirjoitti: Mistä tollasia sais vaikka uutena? tai onko kellään käytettynä?
Tässä tapauksessa sun tarttis soveltaa jostain autosta vakaaja itse. Tuskin saa mistään valmiina pakettina. :wink:

Tai mistäs mä tiiän jos vaikka venäjältä löytyis mutta epäilen..

Lähetetty: 9.8.2006 19:33
Kirjoittaja jta
Mutta sooko tuollaista ainakaan ite tehä näin tieliikenteeseen? Kun muistelin vain että tukivarsiahan ei hitsaileen sais mennä.

Lähetetty: 9.8.2006 19:47
Kirjoittaja ladaracing pori
Kyseinen osa on luokiteltu lada 2105 a-ryhmään ja se on kallistuksenvakaaja.
ja kun se luokiteltu niin se saa myös olla (siviili)liikenteessä siellä.
se mistä noita saa on taas arvoitus.

Lähetetty: 9.8.2006 21:28
Kirjoittaja khonkonen
Eli pitää alkaa ite väänteleen ja hitsaileen....

Lähetetty: 9.8.2006 23:17
Kirjoittaja Frostwind
Toishan toi lisää katu-uskottavuutta 8)

Lähetetty: 10.8.2006 0:06
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli itte vääntämään.
Periaatteena siis on tuon raudan kiertyminen? Mutta miks helvetissä pitää olla tossa nuita mutkia nui paljon?

Ja hitsaa vaan kiinnikkeet nuihun tukivarsiin, ja sitten taivuttaa sen raudan, ja sehän on pakko karkasta, nii muutenkaa ei voi suoraan oikee hitsata kiinni..

Lähetetty: 10.8.2006 7:36
Kirjoittaja ladaracing pori
Muoto määräytyy perän mukaan,sehän tulee kiinni myös taka-akseliin kiinni.
Tuossa virallinen kuva siitä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 190&pos=17