1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ei siinä oo mitään psykologisia tekijöitä. Kyllä persdyno kertoo että jotain on tapahtunut. Varsinkin toi pienten kierrosten vääntö on ihan uskomatonta. Tuo kippo liikkuu nyt pintakaasulla yhtä vaivattomasti kuin ennen noin puolella kaasulla.
Kait se nyt on väljää 173 tkm ajettua orkkiskaasaria parempi vaihtoehto
Isäukko ajeli Ladalla tänään ja sanoi että tuliks siinä kaasarin mukana isompi kone?
Ei se kaasari uus ollut, vaan 150 km ajettu
Kait se nyt on väljää 173 tkm ajettua orkkiskaasaria parempi vaihtoehto
Isäukko ajeli Ladalla tänään ja sanoi että tuliks siinä kaasarin mukana isompi kone?
Ei se kaasari uus ollut, vaan 150 km ajettu
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään taas vierähti pitkä tovi Ladaa rassatessa. Alottelin venttiilinvälyksillä kun on alkanut taas hiljattain nakuttelemaan enemmän. No tietysti vain 5000 km ajon jälkeen suurin osa oli ihan päin helvettiä. Osa ihan väljiä ja muutama niin tiukka ettei liuskaa saanut millään väliin.
Jouduin tekemään useamman tarkistuskierroksen, kun välykset heittelivät miten sattuu. Yleensä välykset menivät liian tiukalle koneen pyöriessä, mut muutaman kierroksen jälkeen eivät enää heittäneet. Ei ole koskaan käynyt tollaista Muutenkin tuo Ladan säätösysteemi on ihan paska ja hermot käryävät sata kertaa ennenkuin välys on edes sielläpäin. Tossa systeemissä ei ole pienintäkään logiikkaa, se on pelkkää arpapeliä
No säädöstä selviydyttiin, joten ketjun kirraus vaihteeksi ja tulpat vaihtoon. Ihan hyvän näköiset tulpat, vaikka niillä on körötelty jo ainakin 15tkm. Ehkä vähän vaaleat, mut ei sen kummempaa.
Uusin vielä bensansuodattimen ja kaasarin välisen letkun, kun vanha oli melkosen lyhyt ja jäi aika tiukalle mutkalle.
Loppuun vielä taivuttelin huohotusletkun loivalle kaarelle maata kohti. En ainakaan kymmenen kilsan matkalla havainnut huohotuskäryjä, joten homma toimii...
Lämppärin hanaakin yritin vaihtaa mut homma tyssäsi sopivien pikkuhylsyjen ja räikkien puutteeseen. No ehkä sitten ensviikolla....hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule
Jouduin tekemään useamman tarkistuskierroksen, kun välykset heittelivät miten sattuu. Yleensä välykset menivät liian tiukalle koneen pyöriessä, mut muutaman kierroksen jälkeen eivät enää heittäneet. Ei ole koskaan käynyt tollaista Muutenkin tuo Ladan säätösysteemi on ihan paska ja hermot käryävät sata kertaa ennenkuin välys on edes sielläpäin. Tossa systeemissä ei ole pienintäkään logiikkaa, se on pelkkää arpapeliä
No säädöstä selviydyttiin, joten ketjun kirraus vaihteeksi ja tulpat vaihtoon. Ihan hyvän näköiset tulpat, vaikka niillä on körötelty jo ainakin 15tkm. Ehkä vähän vaaleat, mut ei sen kummempaa.
Uusin vielä bensansuodattimen ja kaasarin välisen letkun, kun vanha oli melkosen lyhyt ja jäi aika tiukalle mutkalle.
Loppuun vielä taivuttelin huohotusletkun loivalle kaarelle maata kohti. En ainakaan kymmenen kilsan matkalla havainnut huohotuskäryjä, joten homma toimii...
Lämppärin hanaakin yritin vaihtaa mut homma tyssäsi sopivien pikkuhylsyjen ja räikkien puutteeseen. No ehkä sitten ensviikolla....hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.mikko853 kirjoitti:Sama vika täälläJokari kirjoitti:hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisinJokari kirjoitti:Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.mikko853 kirjoitti:Sama vika täälläJokari kirjoitti:hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt
Njet problem, normal katastroof
Jaa semmosia mielessä. Siihen mopokyytiin tottuminen ottaa sitten aikansa eikä riitäkkään...mikko853 kirjoitti: Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pöh, ei mulla oo mihinkään kiireJokari kirjoitti:Jaa semmosia mielessä. Siihen mopokyytiin tottuminen ottaa sitten aikansa eikä riitäkkään...mikko853 kirjoitti:Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisinJokari kirjoitti: Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt
Njet problem, normal katastroof
Tosi on. Ei siitä pääse mihinkään.'aatee' kirjoitti:eli jos haluatte lisää tehoanne kaasari ladoihinne WEBERI on avain sana
Jonkun verran on vaan ollut pieniä käyntihäiriöitä, pariin otteeseen lähes käyntilämpöinen kone on tarvinnut ryyppyä jonkun aikaa. En tiedä keittääkö toikin bensaa kohokammiossa, vaikka kaasarin ja imusarjan välissä on 4 mm bakeliittilaippa.
Lisäksi pienillä kierroksilla lähdettäessä tuppaa vähän booamaan, täytyy koittaa vaihtaa tyhjäkäyntisuutin isompaan, se on nykyisellään vain .45 ja seosruuvia saa veivata suositusten rajoille, joten taitaapi olla alimittainen. Pintakaasulla esiintyy myös pientä nyhtämistä joka viittaa juurikin tyhjäkäyntisuuttimeen.
Onneksi Ladan kaasarista löytyy Weberiin käyvä .50 suutin.
Täytyy vielä mainita että kyllä kulkee suoralla tiellä kuin pieni eläin. Joutuu oikeasti todella varovaisesti painamaan kaasua motarilla, ja silti mittari huitelee 120:n paremmalla puolella. Satasen mittarinopeuden ajaminen on melkein mahdotonta. Ei liene epäilystäkään etteikö neula menisi asteikon loppupäähän tai ylikin, vanhalla kaasarilla pääsin juuri ja juuri 150 mittariin, loivassa alamäessä
Vaihtelin pommiin tänään lämppärin hanan, keraaminen tuli tilalle. Vanha hana jäi kovasta väännöstä huolimatta monta milliä raolleen, joten ei ihme että lämpöä piisasi. Nyt voi kutsua jo säädettäväksi pitkin hampain
Sitten nakkasin alle vielä kesärenkaat. Jopas muuttui huonompaan. Bridgestonen uusilla nastoilla ohjaus oli kevyt ja tunnokas. Nyt noilla uusilla Kumhoilla kääntely on jähmeää ja muutenkin fiilis on epämääräinen No eiköhän noihin taas totu...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään rupesi Ladassa ulisemaan jokin. Alkaa jostain neljästäkympistä ja jonnekkin lähemmäs kahdeksaakymppiä kuuluu. Kuuluu myös vapaalla ja varsinkin moottorijarrutuksessa. Ääni tulee selvästi oikealta mut ihan mahdoton sanoa tuleeko edestä vai takaa. Hajoskohan perä muutaman rivakamman lähdön jälkeen?
Mulla on mitta ihan täynnä tätä Ladaa Onneksi kohta pääsee ruiskun rattiin, joskin korjausta sekin vaatii vielä. Mutta sillä on tulevaisuus, tolla romuläjällä ei.
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä? Sitä minä en kyllä edelleenkään tiedä...joku kummallinen viha-rakkaus-suhde se kyllä on. Harrastus jatkukoon
Mulla on mitta ihan täynnä tätä Ladaa Onneksi kohta pääsee ruiskun rattiin, joskin korjausta sekin vaatii vielä. Mutta sillä on tulevaisuus, tolla romuläjällä ei.
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä? Sitä minä en kyllä edelleenkään tiedä...joku kummallinen viha-rakkaus-suhde se kyllä on. Harrastus jatkukoon
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Emmä Samaraa, korimallit ei oo koskaan sytyttänyt ihmeemmin ja vetäähän se väärästä päästäkinsamarai kirjoitti:Osta Samara, niin ei tarvii rassailla ja jahkailla.Jokari kirjoitti:
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä?
Samara on varmasti hyvä auto, mutta minulle ei kiitos.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä se neula käväisi aina siellä 140:n paikkeilla motarilla. Voihan se tietysti ulvoa silloinkin, mutta ei sitä kuule enää tuossa kahdeksankympin paikkeilla Ei se ääni mikään kovin voimakas ole, mutta kuuluu kuitenkin suht selvästi.Jusu kirjoitti:Ooskos männynnä pyöränlaakeri?
Loppuuko se ääni sitten tuossa kahdeksassakympissä vai etkö ole uskaltanut ajaa lujempaa?
Oikeelle eteen on vaihdettu laakerit vajaa kymppitonni sitten, se tuskin siellä huutaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™