Sivu 1/33

1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 13.8.2006 21:19
Kirjoittaja Jokari
Tulipahan tehtyä unelmista totta, kun sattui löytymään passeli 1700i järjellisen matkan päästä.

Kyseinen yksilö on tosiaan vuosimallia -97 ja ajettu hirmuiset 65 tkm :D Kytkin on vaihdettu noin 3tkm sitten, samaan aikaan käkäilevän orkkislaatikon tilalle vaihtui uudempi&parempi lodju, joka toimii todella pehmeästi ja tarkasti.

Nyt noin 160 km perusteella on kyllä napakka peli. Tehoa löytyy mukavasti, varsinkin 80->110 km/h nelosella taittuu ripeästi kevyellä kaasullakin. Kone kehrää pehmeästi kuin kissa eikä mitään ihmeempiä sivuääniä kuulu. Loota ulisee hieman vitosella ja nelosella tietyillä kierroksilla, mutta sehän on vain ominaisuus. Lootassa on kuulemma myös jonkun verran ylimääräistä öljyä...

Koppahan on aivan mahtava, ainoat pienet ruostepaikat löytyvät helman pystysaumoista sekä pientä rusehdusta on myös helmojen alaosassa takana. Pohjassa ei mitään sanottavaa. Eipä tuota ihan hetkeen ole pesty, mutta ei se mitään.

Sisusta on aika törkyinen ja pikkuosissa on vähän kämyä siellä täällä, mutta ei mitään, jota ei pystyisi fiksaamaan.

Tuollahan olisi tarkoitus ajella jonnekkin talven tuloon saakka jonka jälkeen siirretään se kylmään talliin odottamaan kevättä. Teinituning-1500S lähtee viikon sisällä seisontaan siihen saakka kunnes 1700i:n on aika lähteä talliin. Turha tuollaista koria on mädättää suolasotkussa...

Muuten lata pysyy lähes orkkisasussa, ratti vaihtunee tuosta 1500S:stä sekä pientä sivu&etuvilkkujen kirkastumista tapahtunee. Ja kenties se 2" ränni katista taaksepäin Marteliuksen vaimentajalla.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sellaista tänään. Parempia kuvia tulee kunhan saan tuon pestyä, vahattua ja muutenkin puunailtua. Kyllä onkin mukava taas kruisalla ladalla joka toimii kuin unelma. Kytkin on tosin lähes on/off ja kun siihen yhdistetään ruiskun pieni miettiminen ja tuo ruiskujen outo kaasupoljin, niin joko kumi ulvoo tai sammua töksähtää. No mutta eiköhän se tuosta lähde vielä sujumaan... :wink:

Lähetetty: 13.8.2006 21:26
Kirjoittaja konali
Onnea ladan hankinnan johdosta :wink:

Lähetetty: 13.8.2006 21:26
Kirjoittaja aon
On se hieno, mutta mikä ihmeen mukiteline tuossa kuskinpenkin kyljessä on? :D

Lähetetty: 13.8.2006 21:30
Kirjoittaja Kimmo86
Asiallista! Nyt on Jokarillakin ne oikean väriset & malliset Ladat :D Sitten vaan revit helmalistat pois ja huolellinen suojaus kopalle, niin kestää 4ever :wink:

Onko jonkun kerholaisen entinen pirssi?

Lähetetty: 13.8.2006 21:34
Kirjoittaja Jokari
aon kirjoitti:On se hieno, mutta mikä ihmeen mukiteline tuossa kuskinpenkin kyljessä on? :D
Jollain on ollu pakottava tarve kiskoa kahvia ajon aikana varmaankin :lol:
Kimmo86 kirjoitti:Asiallista! Nyt on Jokarillakin ne oikean väriset & malliset Ladat :D Sitten vaan revit helmalistat pois ja huolellinen suojaus kopalle, niin kestää 4ever :wink:

Onko jonkun kerholaisen entinen pirssi?
Ei oo ollu kerholaisella. Kaveri oli kyllä aikanaan suunnitellu liittyvänsä mutta se sitten jäi.

Täytyy kahtoa miten noiden listojen kanssa toimii. Täytyy yrittää ruostesuojailla paikkoja sen minkä osaa ja niin poispäin. Kaikki ajallaan... :wink:

Lähetetty: 13.8.2006 21:35
Kirjoittaja 'aatee'
juman kauti ku on komia peli!!! pidä sleepperin

Lähetetty: 13.8.2006 21:47
Kirjoittaja LADACAT
No nii!
Nyt on mies onnesta mykkyrässä.
Hieno peli.Onnittelen.
Muista nyt se rahapussijuttu 8)

Lähetetty: 13.8.2006 21:50
Kirjoittaja RussianTUNER
onnea uuden hankinnan johdosta! :wink: Komea on. :)

Lähetetty: 13.8.2006 21:52
Kirjoittaja Jokari
LADACAT kirjoitti:No nii!
Nyt on mies onnesta mykkyrässä.
Hieno peli.Onnittelen.
Muista nyt se rahapussijuttu 8)
Kiitän.

Mulla on kyllä surkea muisti, viiminen lause ei sano mitään :oops: :oops:

Lähetetty: 13.8.2006 22:15
Kirjoittaja Kimmo86
Peilit kyllä ehdottomasti vaihtoon! :lol: Noista 2105:n lerputtimista voi tehdä vaikka pingismailoja tjsp. 8)

Tai saahan noista myös käteviä remontti-peilejä, taitaa mahtua melko pieniinkin koloihin.

Lähetetty: 13.8.2006 22:19
Kirjoittaja LADACAT
Jokari kirjoitti: Mulla on kyllä surkea muisti, viiminen lause ei sano mitään :oops: :oops:
Kun mies osti kalliin rahapussin... :D

Lähetetty: 13.8.2006 22:25
Kirjoittaja Jokari
LADACAT kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Mulla on kyllä surkea muisti, viiminen lause ei sano mitään :oops: :oops:
Kun mies osti kalliin rahapussin... :D
Ai perhana juu :oops:
Kimmo86 kirjoitti:Peilit kyllä ehdottomasti vaihtoon! Laughing Noista 2105:n lerputtimista voi tehdä vaikka pingismailoja tjsp. Cool

Tai saahan noista myös käteviä remontti-peilejä, taitaa mahtua melko pieniinkin koloihin.
Mun mielestä noissa 2105-peileissä ei oo suurempia vikoja. Nuo ainakin pysyvät tosi jämptisti paikallaan ja niistä näkee mun mielestä ihan hyvin.

Mutta, vaihtoonhan nuo kyllä menevät jossain vaiheessa :wink:

Lähetetty: 13.8.2006 23:24
Kirjoittaja Jaakkima
Komia on!

Kytkin on myös Sepessä samanlainen, onkohan sitten tyyppivika. Mutta kun tuohon tottuu, niin kyllä sillä pääsee liikkeelle renkaita vinguttamatta.

Lähetetty: 13.8.2006 23:56
Kirjoittaja Jokari
Jaakkima kirjoitti:Komia on!

Kytkin on myös Sepessä samanlainen, onkohan sitten tyyppivika. Mutta kun tuohon tottuu, niin kyllä sillä pääsee liikkeelle renkaita vinguttamatta.
Kaippa tuo on, samanlainen kytkin oli 1700i:ssä jota kävin koeajamassa Imatralla...tietenkään unohtamatta Kimmo86:n atsteekkia, samaa sarjaa myös :lol:

Ehkä sitä on vaan liian tottunut tuohon 1500S:n vetelään ja loppuun kytkimeen. Sillä on kyllä helppo lähteä nykimättä ja pahoista paikoista koska se ottaa niin pehmoisesti ja suht pitkältä matkalta.

Huomenna kun taas ajan sillä niin ekat 10 kytkimen käyttöä hurjaa luistatusta ennenkuin tottuu :lol:

Lähetetty: 14.8.2006 8:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
nii joo toi onkin -97 eli tota viimeistä vuosikertaa takavetoa. noissa on toi äänenvaimennus ilmanputsari ja 2105 peilit. onkohan toi peilihomma sitten jotain säästöä, kun on jouduttu lisää laittaa rahaa äänieristykseen. onkos tossakin varustekoodi 142 niinkuin jaakkimallakin taisi olla, eli auton koko versiokoodi lienee 21073-40-142?

onkohan noi kytkimet korjattu eriparia olevalla laakerilla ja asetelmalla, silloin kykimen käyttöliike jää vähän erikoisen alas