paineistus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
teemu_83

paineistus

Viesti Kirjoittaja teemu_83 »

paljonko vakio kaasari kestää ahtoja???
ralli lada

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

luultavasti on erittäin kaasari kohtainen.
mutta ei kai siinä ole mitään semmosta helposti särkyvää.
21013 2300tic
pappa- igor

Re: paineistus

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

teemu_83 kirjoitti:paljonko vakio kaasari kestää ahtoja???
kyllä se kai painetta ahtopainetta kestää mutta ei bensan painetta varmaan yli 1,5 kiloo ja se ei sit varmaan kyllä oikeen toimi siinä hommas hyvin :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

normi vaparin kaasari ei vissiin toimi turbon kanssa oikeen mitenkään :wink:
mutta eikös sen vois jotenkin modifioida :shock:
jotkut isot pojat ainaskin väittivät
mut eihän niitten isojen poikien juttuihin kannata 100% luottaa :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
pappa- igor

START kirjoitti:normi vaparin kaasari ei vissiin toimi turbon kanssa oikeen mitenkään :wink:
mutta eikös sen vois jotenkin modifioida :shock:
jotkut isot pojat ainaskin väittivät
mut eihän niitten isojen poikien juttuihin kannata 100% luottaa :lol:
mulla oli taunuksen weeberi paineistettuna ja kyllä se jotenkin pelas täys kaasulla mutta osakaasulla tökki meno aikas pahasti... weberin dat on hyvä paineistettu kaasari :wink:
teemu_83

nyt löyty kaasari....pitkän etsinnän jälkeen!! :D

Solexin paineistettu kaasari"stocman"turbo sierrasta,saan myös pumpun ja paineen säätimen..!! oon ettinny ainaki 3viikkoa ja onneks nyt löyty!!

onko jollain kokemuksia kyseisestä kaasarista??
pappa- igor

teemu_83 kirjoitti:nyt löyty kaasari....pitkän etsinnän jälkeen!! :D

Solexin paineistettu kaasari"stocman"turbo sierrasta,saan myös pumpun ja paineen säätimen..!! oon ettinny ainaki 3viikkoa ja onneks nyt löyty!!

onko jollain kokemuksia kyseisestä kaasarista??
joo mulla oli omas viime kesänä tommonen kaasari... kyllähän se pelas mutta pensaa meni niin v*tusti :cry: yhdellä suuttimella ja sekin piti olla niin pirun iso että kaasari toimi ahdoilla, voi olla että mutta oli se alipaine h*lvetti jotenkin väärin laitettu ja nokan ajotus perseellään mutta silti 30l/100km on aika paljon :lol: tyhjä käynnillä kun otti paineputken kaasarin päältä pois niin näki kuinka bensaa valu varmaan desi minuutissa kohti imusarjaa... omassa solexis ei ollu ollenkaan seossäätöruuvia joten siitä saatto johtua että kone vei yhtä paljon ainetta kaasupohjassa ja pintakaasulla :? kyllä mä suosittelisin paineistettuja dellorton tuplia tai weberin dat:tia :wink: toi solexi on niin pieni :evil:
teemu_83

no toivottavasti ei tuu tollasia onkelmia :cry:

mut kait se toimii ihan hyvin...eikä vie bensaa kohtuuttomasti!!

nyt alkas olemaan osat kasassa,enää sytty puuttuu!! pitäs keksiä jostain sellane mikä huöhäistää syttyä paineen mukaan!!
pappa- igor

teemu_83 kirjoitti:no toivottavasti ei tuu tollasia onkelmia :cry:

mut kait se toimii ihan hyvin...eikä vie bensaa kohtuuttomasti!!

nyt alkas olemaan osat kasassa,enää sytty puuttuu!! pitäs keksiä jostain sellane mikä huöhäistää syttyä paineen mukaan!!
käännä perus ennakko myöhäselle, alipaine ennakko vetää alipaine alueella sytkää aikasemmalle joten paine aluella tavallaan sytkä myöhästyy koska alipaine ennakot menee nolliin, ja varmaan kannattaa laittaa keskipako säätö jumiin... mul oli ihan vakio jakaja ja sillä pelas ihan hyvin kun vaan nakutuksen mukaan käänteli sytkää pikkuhiljaa myöhäsemmälle :roll:
teemu_83

kiitos vinkeistä täytynee kokeilla...mites ku oon kuullu hyhuja että käret alkaa sekoilee --->6000rpm jälkeen??? mut eihän tota turbo autoa tarvii kierroksilla veättää1!!
pappa- igor

teemu_83 kirjoitti:kiitos vinkeistä täytynee kokeilla...mites ku oon kuullu hyhuja että käret alkaa sekoilee --->6000rpm jälkeen??? mut eihän tota turbo autoa tarvii kierroksilla veättää1!!
juu ei, jos vakio nokka on niin saat vaihtaa isommalle jo 5 tonnin nurkilla. :wink: eikä ne viä 6 tonnissa mihinkään sekoo, kyllä kone viä hyvin ainakin 7500 kiersi ja veti vakio jakajalla 8)
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Juu ei tosiaan viel missään 6 tonnissa sekoile...
teemu_83

täytynee kokeilla tolla vakio jakajalla ensin...no siihen on viellä aikaa,auto viellä ihan atomeina(kaikki mikä lähtee irti on purettu) ja konekki pitäs purkaa ja rempata+laskea puristuksia!!

Mut oon nii optimisti että meinasin saada liikkumaan viellä ennen lumia :D
pappa- igor

teemu_83 kirjoitti:täytynee kokeilla tolla vakio jakajalla ensin...no siihen on viellä aikaa,auto viellä ihan atomeina(kaikki mikä lähtee irti on purettu) ja konekki pitäs purkaa ja rempata+laskea puristuksia!!

Mut oon nii optimisti että meinasin saada liikkumaan viellä ennen lumia :D
ei kannata vakio koneesta puristuksia laskee koska männät ei kuitenkaan kestä pitkälti yli kilon ahtoja, jos paljon lasket puristuksia niin koneesta tulee vaikea ajettava kun voimaa ei ole juuri nimeksikään ilman ahtoja :cry: ladan 8.5 puristukset on ihan hyvät turbo koneeseen ja kun tolla kaasarillakaan ei kauheesti yli kiloon päästä :roll: suosittelen vaan koneen laakeroimista ja tasapainottamista, kannesta rösöt kanavista ja palotilan kulmat pyöreiksi, uudet männän renkaat ja hoonaus yms. muuta kunnostusta esim. jakopää :wink: niillä pääset ahtamisen alkuun :D
teemu_83

nii,meinasin jyrsiä vaan palotiloista pois ja (ehkä) männistä sorvata millin??? kattoo nyt muistaakseni puristukset vakiona 9.5!!
Vastaa Viestiin