normi vaparin kaasari ei vissiin toimi turbon kanssa oikeen mitenkään
mutta eikös sen vois jotenkin modifioida
jotkut isot pojat ainaskin väittivät
mut eihän niitten isojen poikien juttuihin kannata 100% luottaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
START kirjoitti:normi vaparin kaasari ei vissiin toimi turbon kanssa oikeen mitenkään
mutta eikös sen vois jotenkin modifioida
jotkut isot pojat ainaskin väittivät
mut eihän niitten isojen poikien juttuihin kannata 100% luottaa
mulla oli taunuksen weeberi paineistettuna ja kyllä se jotenkin pelas täys kaasulla mutta osakaasulla tökki meno aikas pahasti... weberin dat on hyvä paineistettu kaasari
Solexin paineistettu kaasari"stocman"turbo sierrasta,saan myös pumpun ja paineen säätimen..!! oon ettinny ainaki 3viikkoa ja onneks nyt löyty!!
onko jollain kokemuksia kyseisestä kaasarista??
joo mulla oli omas viime kesänä tommonen kaasari... kyllähän se pelas mutta pensaa meni niin v*tusti yhdellä suuttimella ja sekin piti olla niin pirun iso että kaasari toimi ahdoilla, voi olla että mutta oli se alipaine h*lvetti jotenkin väärin laitettu ja nokan ajotus perseellään mutta silti 30l/100km on aika paljon tyhjä käynnillä kun otti paineputken kaasarin päältä pois niin näki kuinka bensaa valu varmaan desi minuutissa kohti imusarjaa... omassa solexis ei ollu ollenkaan seossäätöruuvia joten siitä saatto johtua että kone vei yhtä paljon ainetta kaasupohjassa ja pintakaasulla kyllä mä suosittelisin paineistettuja dellorton tuplia tai weberin dat:tia toi solexi on niin pieni
teemu_83 kirjoitti:no toivottavasti ei tuu tollasia onkelmia
mut kait se toimii ihan hyvin...eikä vie bensaa kohtuuttomasti!!
nyt alkas olemaan osat kasassa,enää sytty puuttuu!! pitäs keksiä jostain sellane mikä huöhäistää syttyä paineen mukaan!!
käännä perus ennakko myöhäselle, alipaine ennakko vetää alipaine alueella sytkää aikasemmalle joten paine aluella tavallaan sytkä myöhästyy koska alipaine ennakot menee nolliin, ja varmaan kannattaa laittaa keskipako säätö jumiin... mul oli ihan vakio jakaja ja sillä pelas ihan hyvin kun vaan nakutuksen mukaan käänteli sytkää pikkuhiljaa myöhäsemmälle
kiitos vinkeistä täytynee kokeilla...mites ku oon kuullu hyhuja että käret alkaa sekoilee --->6000rpm jälkeen??? mut eihän tota turbo autoa tarvii kierroksilla veättää1!!
teemu_83 kirjoitti:kiitos vinkeistä täytynee kokeilla...mites ku oon kuullu hyhuja että käret alkaa sekoilee --->6000rpm jälkeen??? mut eihän tota turbo autoa tarvii kierroksilla veättää1!!
juu ei, jos vakio nokka on niin saat vaihtaa isommalle jo 5 tonnin nurkilla. eikä ne viä 6 tonnissa mihinkään sekoo, kyllä kone viä hyvin ainakin 7500 kiersi ja veti vakio jakajalla
täytynee kokeilla tolla vakio jakajalla ensin...no siihen on viellä aikaa,auto viellä ihan atomeina(kaikki mikä lähtee irti on purettu) ja konekki pitäs purkaa ja rempata+laskea puristuksia!!
Mut oon nii optimisti että meinasin saada liikkumaan viellä ennen lumia
teemu_83 kirjoitti:täytynee kokeilla tolla vakio jakajalla ensin...no siihen on viellä aikaa,auto viellä ihan atomeina(kaikki mikä lähtee irti on purettu) ja konekki pitäs purkaa ja rempata+laskea puristuksia!!
Mut oon nii optimisti että meinasin saada liikkumaan viellä ennen lumia
ei kannata vakio koneesta puristuksia laskee koska männät ei kuitenkaan kestä pitkälti yli kilon ahtoja, jos paljon lasket puristuksia niin koneesta tulee vaikea ajettava kun voimaa ei ole juuri nimeksikään ilman ahtoja ladan 8.5 puristukset on ihan hyvät turbo koneeseen ja kun tolla kaasarillakaan ei kauheesti yli kiloon päästä suosittelen vaan koneen laakeroimista ja tasapainottamista, kannesta rösöt kanavista ja palotilan kulmat pyöreiksi, uudet männän renkaat ja hoonaus yms. muuta kunnostusta esim. jakopää niillä pääset ahtamisen alkuun