Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...
Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä.
Minulla on 1500s jääautona ja tehoja on riittäny ihan riittävästi, että on viellä kolmosellakin jaksanu sutia. No nastarenkaat eivät ole parhaat mahdolliset . Laitoin viellä takakonttiin tiiliskiviä, ettei sudi niin paljoa ja kiihtyy paremmin.
No juu. Kunnon piikit vaan vie noita tehoja aika lailla. Niitä tiiliskiviä ei välttämättä kannata takakonttiin laittaa eikä ainakaan irralleen. Jos nyt välttämättä lisäpainoa laittaa niin taka-akselin eteen ja kiinni kunnolla, ei lisää ns. leka-efektiä niin paljoa.
Sellainenkin tapaus männävuosina on sattunut että oli lisäpainona n. 80mm teräsakselin pätkä takakontissa, sladi leveeks, nojaus penkkaan ja akseli takalokarin läpi jäälle...
Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...
Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä.
joo innostuin tosta ladasta nyt ku kaverilla on 1600 liikkuu ihan mukavasti
siinä ku on vielä suora 2tuumane putki ni tuli kauhee lada kuume...
ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Korimallien välillä ei ole suuria eroja ajettavuudessa, mutta koneissa on eroa kuin yöllä ja päivällä enisnnäkin älä osta ladaa missä on katti ja sähkö ohjattu kaasari (vanhempi kuin 91-92 ei ole turhia sähköhiluja)
Koneeksi mielellään 1300(hihnakone) menee hyvin jo vakiona pienellä virityksellä pitkäiskukoneet vääntää hyvin mutta ei kierrä yhtä hyvin ajossa vakiona (vaikeampi ajaa) paras vaihtoehto tehojen puolesta 1700i:n kone vanhemmalla mekaanisella kaasarilla ilman kattia koneen jatkoksi ehdottomasti 4-vaihteinen laatikko(5-vaihteinen leviää käsiin jäällä ja vitosesta ei ole hyötyä jääradalla enemmän haittaa) ja farmarin perä kemppilukolla
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.
Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olisi 1700i:n tekniikka toimii muuten hyvin mutta kannentiiviste olisi vaihdetta.Vetäis jäällä vähän eritahtiin kun 1200 hintaa koneella olisi 90€
apulaitteineen
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.
Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...
joo olin kattomassa niitä kisoja. harmi en huomannu sitä ladaa!
ladaraider kirjoitti:-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
Mitä kyseiset operaatiot maksoi?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jos jollain on tietoja esim. rallipuolelta ladan ajo-ominaisuuksien parantamisesta (lähinnä pyöränkulmat kiinnostaa) niin ottaisin kiitollisena kaikki vinkit vastaan. Nelilinkkikin kummitellut mielessä...
Btw. 353:n warren jouset käy taakse suoraan ja eteen on tehty pystylamppumersun, 140 volvon tai 100 audin jousista. Myös etuvakaajan kumeja kannattaa jäykistää, tai/ja koko vakaajaa.