Sivu 1/2

mikä lada jää-radalle?

Lähetetty: 9.2.2004 19:44
Kirjoittaja nikke
mikä on paras lada jääradalle :?: olen ajatellut hankkia tuollaisen 1500s? saako siitä helposti tehoja?ja onko muuten hyvä? :D :D :D :D :D

Lähetetty: 9.2.2004 20:26
Kirjoittaja Stefa
Lempiaiheita :D

Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...

Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä. 8)

Lähetetty: 9.2.2004 20:47
Kirjoittaja jarppa
Minulla on 1500s jääautona ja tehoja on riittäny ihan riittävästi, että on viellä kolmosellakin jaksanu sutia. No nastarenkaat eivät ole parhaat mahdolliset :lol:. Laitoin viellä takakonttiin tiiliskiviä, ettei sudi niin paljoa ja kiihtyy paremmin.

Lähetetty: 9.2.2004 21:00
Kirjoittaja Stefa
No juu. Kunnon piikit vaan vie noita tehoja aika lailla. Niitä tiiliskiviä ei välttämättä kannata takakonttiin laittaa eikä ainakaan irralleen. Jos nyt välttämättä lisäpainoa laittaa niin taka-akselin eteen ja kiinni kunnolla, ei lisää ns. leka-efektiä niin paljoa.

Sellainenkin tapaus männävuosina on sattunut että oli lisäpainona n. 80mm teräsakselin pätkä takakontissa, sladi leveeks, nojaus penkkaan ja akseli takalokarin läpi jäälle...

Lähetetty: 10.2.2004 16:33
Kirjoittaja nikke
Stefa kirjoitti:Lempiaiheita :D

Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...

Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä. 8)
joo innostuin tosta ladasta nyt ku kaverilla on 1600 liikkuu ihan mukavasti
siinä ku on vielä suora 2tuumane putki ni tuli kauhee lada kuume...

Lähetetty: 10.2.2004 21:45
Kirjoittaja LÅDÅ
ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!

Lähetetty: 11.2.2004 10:15
Kirjoittaja Teme
1700i on rautaa ja jaksaa sutia vaikka maksaahan se enemmän kuin esim.1200 mutta vie taas vähemmän bensaa.

Paras jäälada

Lähetetty: 11.2.2004 12:39
Kirjoittaja Lada_VFTS
Korimallien välillä ei ole suuria eroja ajettavuudessa, mutta koneissa on eroa kuin yöllä ja päivällä enisnnäkin älä osta ladaa missä on katti ja sähkö ohjattu kaasari (vanhempi kuin 91-92 ei ole turhia sähköhiluja)
Koneeksi mielellään 1300(hihnakone) menee hyvin jo vakiona pienellä virityksellä pitkäiskukoneet vääntää hyvin mutta ei kierrä yhtä hyvin ajossa vakiona (vaikeampi ajaa) paras vaihtoehto tehojen puolesta 1700i:n kone vanhemmalla mekaanisella kaasarilla ilman kattia koneen jatkoksi ehdottomasti 4-vaihteinen laatikko(5-vaihteinen leviää käsiin jäällä ja vitosesta ei ole hyötyä jääradalla enemmän haittaa) ja farmarin perä kemppilukolla

Lähetetty: 11.2.2004 13:27
Kirjoittaja RussianRacing
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.

Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...

Lähetetty: 11.2.2004 13:53
Kirjoittaja Lada_VFTS
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olisi 1700i:n tekniikka toimii muuten hyvin mutta kannentiiviste olisi vaihdetta.Vetäis jäällä vähän eritahtiin kun 1200 hintaa koneella olisi 90€
apulaitteineen

lehtinen_matti@luukku.com

Lähetetty: 11.2.2004 14:17
Kirjoittaja LÅDÅ
RussianRacing kirjoitti:
LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.

Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...
joo olin kattomassa niitä kisoja. harmi en huomannu sitä ladaa! :cry:

Lähetetty: 12.2.2004 11:45
Kirjoittaja ladaraider
Itellä on Lada 1600S 14" piikkirenkailla, koneeseen on tehty jotakin virityksiä:
-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
-Jäykemmät venttilijouset GTI Golfista
-Vauhtipyörää kevennetty
-Peltipakosarja, vakio putki pelkällä 4" jokkis taka-äänenvaimentimella
-Dellorton 40 Tuplakaasarit
-Farmari Ladan perä ja laatikko
-Koria kevennelty ehkä yhteensä 60kg, takakontissa 30kg paino,akku ja peltinen veneen tankki

Hyvin piikkirengaskin sutii.. Heposista ei ole tietoa. paljonkahan noilla virityksillä voisi tulla?

Lähetetty: 12.2.2004 13:05
Kirjoittaja veli alexei
ladaraider kirjoitti:-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
Mitä kyseiset operaatiot maksoi?

Lähetetty: 12.2.2004 20:09
Kirjoittaja LÅDÅ
kävin jäällä ajelemassa, se oli kyllä sellasta keikkumista että! :D
jäykempi alusta olis asiaa...

Lähetetty: 13.2.2004 0:13
Kirjoittaja Stefa
Jos jollain on tietoja esim. rallipuolelta ladan ajo-ominaisuuksien parantamisesta (lähinnä pyöränkulmat kiinnostaa) niin ottaisin kiitollisena kaikki vinkit vastaan. Nelilinkkikin kummitellut mielessä...

Btw. 353:n warren jouset käy taakse suoraan ja eteen on tehty pystylamppumersun, 140 volvon tai 100 audin jousista. Myös etuvakaajan kumeja kannattaa jäykistää, tai/ja koko vakaajaa.