Sivu 1/2
Jarrurumpujen irroitus ILMAN MOOTTORIA
Lähetetty: 30.8.2006 17:22
Kirjoittaja dJONY
Eli miten saan jarrurummut irti hajoittamatta rumpuja. Ei ole mitään lämmitys laitteita.
Tuleeko helpommaksi laitaa kone keulille ja sitäkautta ottaa rummut irti?
Lähetetty: 30.8.2006 17:23
Kirjoittaja Nonnis
Luepa toi mun Nivan jarrurumpujen irrotusta käsittelevä topikki.
Lähetetty: 30.8.2006 17:50
Kirjoittaja dJONY
Muuten hyvä, mutta tietääkseni takatuuppareista ei saa vetareita irti ilman että ottaa rummut irti?
Tosin olen ajatellut että laikkaan koko takaakselin poikki ja levitän perää jotenkin, koska tarvin vain murikan ja minulla on toinen akseli. Mutta tuo on se viimeinen vaihtoehto.
Lähetetty: 30.8.2006 18:07
Kirjoittaja Kimmo86
Kokeiles antaa lekaa niille rummuille, josko ne sillä lähtisi.
Lähetetty: 30.8.2006 18:15
Kirjoittaja Nonnis
No kyllä mä sieltä Nivasta ne rummut irrotin ensiksi. Sitkeempään rumpuun auttoi lämpö ja leka. Niitäkin voit käyttää vapaammin jos et rumpuja halua säästää.
Lähetetty: 30.8.2006 18:15
Kirjoittaja dJONY
NE ON SAATAVA IHAN EHJINÄ, elin en puuta kovempaa käytä lyöntiaseena.
Tosin korkkasin kyllä jo ne "irroitus" kierteet.
Lähetetty: 30.8.2006 18:21
Kirjoittaja Nonnis
No vasaralla puukapula välissä kopistelet, vetarin päätä kannattaa myös takoa että vähän heräis, ja lämpöä. Ne auttoi mulla.
Lähetetty: 30.8.2006 18:23
Kirjoittaja Jokari
Luulis kai jostain löytyvän sopiva kosani jolla lämmittelisit rumpuja ja koittaisit paukuttaa puulla tms...keinot on kyllä vähissä jos ei ole konetta keulilla ja rumpujen kierteet korkanneet...jos koneen voimakaan ei meinaa riittää suht jumisten rumpujen aukaisuun, niin käsipelillä ollaan kyllä aika lirissä

Lähetetty: 30.8.2006 19:36
Kirjoittaja ralli lada
irrotus-kierteet teet isommiksi ja väännät pulteilla samalla kun annat varovasti vasaraa.
lämmittäminenkin tietysti auttaa

Lähetetty: 30.8.2006 19:44
Kirjoittaja Nonnis
Tosin ei tuo uusien kierteiden teko välttämäti auta kun alumiini mälvääntyy niin helposti.
Lähetetty: 30.8.2006 20:12
Kirjoittaja ralli lada
joo eihän ne kunnolla kestä, mutta saa niillä pienen jännityksen päälle samalla kun lyö jollakin
Lähetetty: 30.8.2006 21:24
Kirjoittaja raul
Ite ostin 16 eurolla polttimen piezosytkällä ja siihen ruuvataan pieni butaanisäiliö, jonka hinta on jotain alle euron... Se on ollut nyt korvaamaton apu kun remppasin Zhigulia ja purin pari mersua....

Lähetetty: 30.8.2006 21:32
Kirjoittaja dJONY
Eli taidan laittaa 1200 koneen keulalle ja lootan ja kardaanin paikoilleen, niin pääsen helpommalla.
Lähetetty: 31.8.2006 8:34
Kirjoittaja tsenobiili
dJONY kirjoitti:Muuten hyvä, mutta tietääkseni takatuuppareista ei saa vetareita irti ilman että ottaa rummut irti?
Tietääkseni Lada ei oo takatuuppari,vaan takavetoinen!!!!
Kupla ja vanha Skoda onkin sitten toinen juttu.
Lähetetty: 31.8.2006 10:58
Kirjoittaja AI
Kyllä mä olen aina takatuupparin ymmärtänyt takavetoiseksi, en ainoastaan takamoottoriseksi. Aika mielenkiintoinen hakutulos tulee Googlella ensimmäiseksi takatuuppari-sanalla...