Sivu 1/1
minkälainen /kokoinen subbarin kotelo farkku autoon
Lähetetty: 31.8.2006 21:52
Kirjoittaja Team perseauki racing
pitihän se ostaa kun kohtuu hintaan sai elikkäs piti saada chevyn capricen äänen toisttoon hieman läskibassolle syvyyttä ( minun autoissa ei tekno soi)
ja käteen jäi pioneerin impp 12" elementti ja autostudion vahvistin(watti lukuja en älynny katella kun hyvin soi) ja nytten elementti on vanhassa kitara vahvistin kotelossa joka on äärimäisen epäkäytönnlisen painva ja muotoinen mihinkään käyttö tarkoitukseen...(hiacen perässä mahtu olemaan hyvin) niin ja vaikka auto ei lada olekkaan niin kait nyt joku on farkku ladaan kotelon tehny....
eli umpinainen vai refleksi ja minkä kokonen ? jannu jolta ostin sanoi että mieluiten refleksi mutta toimis myös free airina
Lähetetty: 31.8.2006 21:57
Kirjoittaja Hazka
mulla oli caprisen perässä 12" mtx ja kotelon tekasin sinne luukun alle missä lisämatkustajien penkki alunperin on. kotelon litroja en nyt muista, mutta refleksikotelo oli, ja se oli melko justiinsa siihen monttuun sopiva, ja hyvin soi.
Lähetetty: 31.8.2006 23:01
Kirjoittaja Kimmo86
Hyvä autohifi-sivusto, siittä vaan ihmettelemään ja lukemaan:
http://www.autosound.fi/tietoa.htm
Lähetetty: 1.9.2006 7:52
Kirjoittaja Mäntä
taitaa paras olla jotain 27 litraa refleksinä

ainakin itellä on ja hyvin soi mittoja en muista

Lähetetty: 3.9.2006 11:09
Kirjoittaja Toveri
Re: minkälainen /kokoinen subbarin kotelo farkku autoon
Lähetetty: 3.9.2006 21:31
Kirjoittaja IlkkaHe
Team perseauki racing kirjoitti:eli umpinainen vai refleksi ja minkä kokonen ? jannu jolta ostin sanoi että mieluiten refleksi mutta toimis myös free airina
Hmm.
Jos sie jytäkkää sillä subilla haet, nii elä Freeairia värkkää, ne on sellasia herrasmiesten systeemejä
Joku suljettu ~50-35litranen ois sopiva, ja muodosta että elä tee mittään neliskanttista, vaan mahollisimman "hankalimman" muotonen, eli hitsi tehä

Lähetetty: 4.9.2006 10:38
Kirjoittaja noose01
Tutulla oli sierran loosterissa kaksi tollasta 12" imppiä, suljetuissa neliön mallisissa koteloissa. Ja soi kyllä aivan riittävän hyvin! Vähempihän sen saa viemään tilaa jos tekee kolmion mallisen tai jonkun vastaavan...
Lähetetty: 5.9.2006 10:25
Kirjoittaja IlkkaHe
Toki se soi neliskanttisessakin, mutta kun viilataan oikeesti niitä viimesiä meluja, niin neliskanttinen on huono kotelo.
Ihte kokemuksen äänellä voin sanoa että näin on, ja ainakin kotelon takaseinän (vastakkainen kuin missä subi on) laittaisin vinoksi, ja omaan ladaan tekemässä koteloa jossa tuo vino seinä on takapenkin selkänojan takana ihan kiinni, ja mahdollisimman korkea, jolloin kabiiniin pääsee parhaiten jumputusta..
Mutta varmasti hyvä elementti soi missä vaan kotelossa.
Lähetetty: 5.9.2006 11:59
Kirjoittaja noose01
Kai kyse on aikapitkälti siitä tekeekö kotelon itse vai ostaako valmiin.
Ns vinoseinäinen on kohtalaisen v1ttumainen tehdä verrattuna laatikkomalliin.

Lähetetty: 5.9.2006 14:42
Kirjoittaja IlkkaHe
Jep, ne mitkä soi parhaiten, on niitä jotka on kaikista hankalin tehä
Eli ei oo oikotietä onneen..
Lähetetty: 5.9.2006 15:33
Kirjoittaja Team perseauki racing
mielessä kävi tehdä penkin selkänojaa vasten sopiva kotelo ja mahdollisimaan vähän tilaa vievä ja taitaapi sen verta laiskottaa että tyydyn sulettuun.
Lähetetty: 5.9.2006 20:35
Kirjoittaja Mäntä
Lähetetty: 6.9.2006 13:07
Kirjoittaja Hazka
Siinä on vaan semmonen juttu, ku capricessa on vararengas siellä kyljessä, ja kontin lattian alla on kahen istuttava penkki, joka yleensä on revitty piilofarkuissa pois.
Lähetetty: 6.9.2006 16:19
Kirjoittaja ShamrocK2107
Äh... ei sillä kotelon muodolla loppujenlopuksi paljoakaan ole väliä, eroa ei perusamishifisti huomaa. Ainakaan ladan ollessa liikkeessä

.