Radiotehnika kaiuttimet

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
rotsi4

Radiotehnika kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Onkohan kellään kokemusta näistä vehkeistä?
Onko hyvä-äänisiä vai..?

Nuo sopisivat ladan poppikoneiksi hyvin, mutta ihan autokaiuttimia ei taida valikoimista löytyä. Mutta olisivat tuollaiset jämeämmän luokat kopit ihan prameat huoneen nurkassa..

Mistähän nuita kannattaa ostaa?
ss127
Viesti:

kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Noi Radiotechnican kaiuttimet ovat aivan loistavia vehkeitä. Kestävät isoakin rääkkiä. Ovat olleet monessa vertailussa parhainten joukossa. Olen itsekin harkinnut ko. kaiuttimien hankintaa, tosin kotikäyttöön. minun mielestä ei huono vaihtoehto.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Radiotehnika tehdas oli (on?) Riiassa,entisessä Neuvostoliiton osavaltiossa Latviassa.Tekniikan maailman testissä Radiotehnika kaiuttimet pärjäsivät hyvin.Esimerkiksi jakosuotimen kondensaattorit olivat parhaimpia paperikondensaattoreita.Yksinomaan komponentit TM:n mukaan maksoivat jo kaiutinkaapin hinnan.Ostin nykyiset kaiuttimet vuonna 1980 ja eipä ole tarvetta vaihtaa.Jos kunnolla luukuttaa kerrostalossa niin seuraa häätö :roll:
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

joo,itellä on radiotehnikan R-90D kaiuttimet kotiteatterin etu kaiuttimina ja jytinää lähtee kyllä ihan naapureillekkin riittävästi :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
raul

Viesti Kirjoittaja raul »

Haussa on... Oon Tallinnasta yrittänyt, toistaiseksi tuloksetta, muttei kyllä ees niin aktiivisesti vielä.

Mulla on myös Riiassa valmistettu vanha komea putkiradio, jalopuuta :wink: Pituus sen puoltoista metriä... :roll:
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Aiemmin näissä Radiotechnikan kotikaiuttimissa oli ongelmana ylätaajuuksien vaatimaton suorituskyky suhteessa alataajuuksiin, eli jytinää kyllä lähtee mutta korkeampia ääniä ei saa oikein ulos. Tokihan ne on ollut huippuluokkaa 80-luvulla, mutta tietokoneavusteisen suunniittelun ansiosta kaiutin tekniikkaa on ajanut noista vanhoista ohi aikoja sitten. Liekö tällä vuosituhannella tehty parannuksia?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

raul kirjoitti:Haussa on... Oon Tallinnasta yrittänyt, toistaiseksi tuloksetta, muttei kyllä ees niin aktiivisesti vielä.

Mulla on myös Riiassa valmistettu vanha komea putkiradio, jalopuuta :wink: Pituus sen puoltoista metriä... :roll:
Rigonda Bolshoi? (vai miten se luki...)
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
raul

Viesti Kirjoittaja raul »

Yogi kirjoitti:
raul kirjoitti:Haussa on... Oon Tallinnasta yrittänyt, toistaiseksi tuloksetta, muttei kyllä ees niin aktiivisesti vielä.

Rigonda Bolshoi? (vai miten se luki...)
Niin tossa on muistaakseni ainakin logot RRR, oletin sen ainakin olevan ihan Radiotehnika. Rigonda-piano meillä oli myös joskus... :wink:
Laitan jossainvaiheessa kuvaa esille tosta raadiosta 8)
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

On hyvät kajarit, hintaansa nähden. Minulla on S-50B ja ovat toimineet yli 10 vuotta.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Öööh, mulla on Cervin Vegat, toimineet hyvin jo 20 vuotta.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Jaska HKI

Minun kaiuttimet ovat mallia 35AC-1.Korkeus 70cm,paino 35kg.Hyvin ovat kestäneet Harman Kardonin 2,3 ampeerin huipputehot.TM:ssä arvioitiin ko mallin musikkitehoksi 150W.Kerran tuli soitettua suorakaiverruslevyltä Bachin "Sonata & Fuga".Jalkiobassot siinä menee 16hz:iin ja pikku pillit 16000hz:iin.Ainut hälyääni,jonka havaitsin oli resonoiva keittiön tiskipöytä :roll:
Jaska HKI

Piti oikein kuunnella diskanttivoittoisia kappaleita näitä kuuntelin:
-Jean -Michel Jarre-Oxygene 2....hyvin syntetisaattorit kihisi
-Pink Floyd....Money....................hyvin kolikot kilahteli
-Mike Oldfield...Muse..................akustinen kitara soi läsnäolon tuntuisesti

...ehkä tein 26 vuotta sitten hyvän valinnan :wink:
nalleolut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saman valmistajan tuotteesta kyse:
mistä löytyy 10" suppareita eli niitä järjettömän painavia klönttejä.
rotsi4

Kokemuksia siis löytyi..

Luulisi että noista kolmitieversioista tulisi ääntä suht tasapainoisesti koko taajuusalueella, mutta venäläiset tuntien.. voi kai nuo diskantit vaihtaakin.

Maahantuojia löysin kolme kappaletta, täällä tampereella toimii pari, hinnat tahtovat vain mennä lähelle kolmea sataa, ainakin kolmitie ja tuplabassomallit. Kannattaa varmaan ottaa vahvari mukaan ostosreissulle vaikka myyjä varmaan tukehtuu kieleensä sen nähdessään jotta saisi edes jossakin kohdin omaa korvaa miellyttävät kajarit.
Ja kysellä autoversioita, kotokajarit on ihan riittävällä mallilla.

Löytyy kaksitie-yahamat kaiuttimet 8-tuuman bassoilla, hitactin vahvari ja 12 tuumainen subbari 30l kotelossa, joskus omalla tecnic vahvarilla, joskus kajareiden rinnalle kytkettynä.
Ja ladassa on astonin teelautasen kokoiset kihistimet ja kiinalainen cd-soitin, niistä kiikastaa etupäässä.

Täytyy ehkä kuitenkin ostaa tuollaiset kajarit, varsinkin jos ovat hyvät ja saisi hintaa alaspäin. Luulisi nyt että olisivat ainakin kiinavehkeitä parempia, ja eikä tarvi itse alkaa rakentaa mitään kuten vaikka ludjan sarjoissa, ja semmosia ei voi edes koekuunnella.

Onkohan venäjällä mitään kaiutinkauppoja?
Viipurin torin laidalla ainakin oli yksi, mutta en ehtinyt tutustua valikoimiin viime käynnillä.
rotsi4

Kokemuksia siis löytyi:)

Luulisi että noista kolmitieversioista tulisi ääntä suht tasapainoisesti koko taajuusalueella, mutta venäläiset tuntien.. voi kai nuo diskantit vaihtaakin.

Maahantuojia löysin kolme kappaletta, täällä tampereella toimii pari, hinnat tahtovat vain mennä lähelle kolmea sataa, ainakin kolmitie ja tuplabassomallit. Kannattaa varmaan ottaa vahvari mukaan ostosreissulle vaikka myyjä varmaan tukehtuu kieleensä sen nähdessään jotta saisi edes jossakin kohdin omaa korvaa miellyttävät kajarit.
Ja kysellä autoversioita, kotokajarit on ihan riittävällä mallilla.

Löytyy kaksitie-yahamat kaiuttimet 8-tuuman bassoilla, hitactin vahvari ja 12 tuumainen subbari 30l kotelossa, joskus omalla tecnic vahvarilla, joskus kajareiden rinnalle kytkettynä.
Ja ladassa on astonin teelautasen kokoiset kihistimet ja kiinalainen cd-soitin, niistä kiikastaa etupäässä.

Täytyy ehkä kuitenkin ostaa tuollaiset kajarit, varsinkin jos ovat hyvät ja saisi hintaa alaspäin. Luulisi nyt että olisivat ainakin kiinavehkeitä parempia, ja eikä tarvi itse alkaa rakentaa mitään kuten vaikka ludjan sarjoissa, ja semmosia ei voi edes koekuunnella.

Onkohan venäjällä mitään kaiutinkauppoja?
Viipurin torin laidalla ainakin oli yksi, mutta en ehtinyt tutustua valikoimiin viime käynnillä.
Vastaa Viestiin