ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500
elikkäs toi koko kesän mittainen turbo rojekti rupes olemaan valmis (tai onhan siinä säätöä ja muuta pientä koko talveks vielä)
tarkotuksenahan oli laittaa turbo tohon axtekkiin todella pienellä budjetilla (kaasari turbon imu puolelle)
käyntiin se lähti mutta kierroksia ei ottanu kun jonkun tonnin verran
bensaa sylki pihalle kaasarista noin litran verran
mikähän on kun ei tottele kaasua ollenkaan?
virran jakaja on vakio kärjetön pitäskö se muuttaa kärjelliseksi ja perus ennakkoa säätämällä noin kohilleen
entä pitäskö pakoputki rakentaa eka loppuun (nyt se loppuu turbolle)
tarkotuksenahan oli laittaa turbo tohon axtekkiin todella pienellä budjetilla (kaasari turbon imu puolelle)
käyntiin se lähti mutta kierroksia ei ottanu kun jonkun tonnin verran
bensaa sylki pihalle kaasarista noin litran verran
mikähän on kun ei tottele kaasua ollenkaan?
virran jakaja on vakio kärjetön pitäskö se muuttaa kärjelliseksi ja perus ennakkoa säätämällä noin kohilleen
entä pitäskö pakoputki rakentaa eka loppuun (nyt se loppuu turbolle)
Viimeksi muokannut START, 6.1.2009 17:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
hyvä hyvä...
sulla on neulaventtiili jumissa tai jotain muuta vastaavaa, ei sillä sytkällä oo oikeen väliä nyt jos vaan kipinän antaa ja ennakko on oikein???!!! sillä putkella ei oo mitään merkitystä, paremminhan sen pitäis pelata kun ei oo ahistavaa mehu pilliä heti turbon jälkeen
onx sulla se vakio pensapumpulla?? jos on niin ei ainakaan pitäs liiallisen pensanpaineen takia tulvia... ne on kyllä ne solexit semmosia 



Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
tuossa taitaa tuo ahto letku ahistaa
vetää tyhjä käynnillä luttuun sen letkun (letku on mallia mitänurkistalöytyy) ja sit ei anna seosta tarpeeks läpite ja ei saa nostettua paineita
ahto- ja öljynpaine mittarit ei tunnu pelaavan mikä niissä voi olla vialla kun kaikki ON paikallaan kumpikaan ei liiku mihinkään (ahtopaine mittari ei näytä edes alipainetta) öljynpainemittari on sähkö mallinen (anturi suoraan öljynkierrossa ja sieltä mittarille sähköllä)
joo ja se kaasari on vähän oikutellut kohokammion tiiviste oli avaamisen jäliltä jäänyt huonosti
uus tiiviste täytyis varmaan kanssa hommata

vetää tyhjä käynnillä luttuun sen letkun (letku on mallia mitänurkistalöytyy) ja sit ei anna seosta tarpeeks läpite ja ei saa nostettua paineita
ahto- ja öljynpaine mittarit ei tunnu pelaavan mikä niissä voi olla vialla kun kaikki ON paikallaan kumpikaan ei liiku mihinkään (ahtopaine mittari ei näytä edes alipainetta) öljynpainemittari on sähkö mallinen (anturi suoraan öljynkierrossa ja sieltä mittarille sähköllä)
joo ja se kaasari on vähän oikutellut kohokammion tiiviste oli avaamisen jäliltä jäänyt huonosti
uus tiiviste täytyis varmaan kanssa hommata
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
nyt tiedän mistä tulee sanonta juuttuvakurkkuinen kaasutin
eli oli jumissa ja ei nostanut kierroksia.
nyt pelaa ja kiertää
pikaisen testiajon perusteella tehot ei ole tippunut.
ahtoja nyt erittäin varovasti n. 0,2-0,3bar tarkoitus nostaa 0,5-0,6.
minkäs verran plussalle muut on kääntänyt virranjakajaa?

eli oli jumissa ja ei nostanut kierroksia.
nyt pelaa ja kiertää

pikaisen testiajon perusteella tehot ei ole tippunut.
ahtoja nyt erittäin varovasti n. 0,2-0,3bar tarkoitus nostaa 0,5-0,6.
minkäs verran plussalle muut on kääntänyt virranjakajaa?
21013 2300tic
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
laitoin kuvia galleriaan http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=8
pienen koeajon jälkeen avattiin pelti ja löysimme öljyä ja höyryä
syyllinen on kuvassa noin keskellä http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 308&pos=10
mikä tuossa reiässä on ollut?
kommentoikaa ihmeessä.
pienen koeajon jälkeen avattiin pelti ja löysimme öljyä ja höyryä

syyllinen on kuvassa noin keskellä http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 308&pos=10
mikä tuossa reiässä on ollut?
kommentoikaa ihmeessä.
21013 2300tic
Siis tossa reiässä pitäisi olla tulppa, koska axtekeissa öljytikku on siirretty siihen huohottimeen. Tuo ylimääräinen reikä hävisi valusta ilmeisesti vasta 90-luvun puolivälin paikkeilla 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™