ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

elikkäs toi koko kesän mittainen turbo rojekti rupes olemaan valmis (tai onhan siinä säätöä ja muuta pientä koko talveks vielä)
tarkotuksenahan oli laittaa turbo tohon axtekkiin todella pienellä budjetilla (kaasari turbon imu puolelle)
käyntiin se lähti mutta kierroksia ei ottanu kun jonkun tonnin verran
bensaa sylki pihalle kaasarista noin litran verran
mikähän on kun ei tottele kaasua ollenkaan?
virran jakaja on vakio kärjetön pitäskö se muuttaa kärjelliseksi ja perus ennakkoa säätämällä noin kohilleen
entä pitäskö pakoputki rakentaa eka loppuun (nyt se loppuu turbolle)
Viimeksi muokannut START, 6.1.2009 17:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

niin ja kaasarihan oli toi saabin solex
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

hyvä hyvä... :lol: sulla on neulaventtiili jumissa tai jotain muuta vastaavaa, ei sillä sytkällä oo oikeen väliä nyt jos vaan kipinän antaa ja ennakko on oikein???!!! sillä putkella ei oo mitään merkitystä, paremminhan sen pitäis pelata kun ei oo ahistavaa mehu pilliä heti turbon jälkeen :roll: onx sulla se vakio pensapumpulla?? jos on niin ei ainakaan pitäs liiallisen pensanpaineen takia tulvia... ne on kyllä ne solexit semmosia :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Mun turbo lankinen heräs kans henkiin tos pari viikkoa sitte ja on päivittäisessä ajossa.. 8) Ei mitää kaasaria jos turbon kans alkaa leikkimään eikä liiemmin jakajia.. 8) :P
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

tuossa taitaa tuo ahto letku ahistaa :oops:
vetää tyhjä käynnillä luttuun sen letkun (letku on mallia mitänurkistalöytyy) ja sit ei anna seosta tarpeeks läpite ja ei saa nostettua paineita

ahto- ja öljynpaine mittarit ei tunnu pelaavan mikä niissä voi olla vialla kun kaikki ON paikallaan kumpikaan ei liiku mihinkään (ahtopaine mittari ei näytä edes alipainetta) öljynpainemittari on sähkö mallinen (anturi suoraan öljynkierrossa ja sieltä mittarille sähköllä)

joo ja se kaasari on vähän oikutellut kohokammion tiiviste oli avaamisen jäliltä jäänyt huonosti
uus tiiviste täytyis varmaan kanssa hommata
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

nyt tiedän mistä tulee sanonta juuttuvakurkkuinen kaasutin :)
eli oli jumissa ja ei nostanut kierroksia.
nyt pelaa ja kiertää :shock:
pikaisen testiajon perusteella tehot ei ole tippunut.
ahtoja nyt erittäin varovasti n. 0,2-0,3bar tarkoitus nostaa 0,5-0,6.
minkäs verran plussalle muut on kääntänyt virranjakajaa?
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tarkoitus oli nostaa ahtoja vain hieman eli n.0,5 - 0,6 olis sopiva :?
vaihdoin kaasarin ja säädin hukkaporttia vähän-> ahdot hyppäsi
n. 1,2 bariin :shock:
täytyy vähän laskea vissiin.
21013 2300tic
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ralli lada kirjoitti:tarkoitus oli nostaa ahtoja vain hieman eli n.0,5 - 0,6 olis sopiva :?
vaihdoin kaasarin ja säädin hukkaporttia vähän-> ahdot hyppäsi
n. 1,2 bariin :shock:
täytyy vähän laskea vissiin.
meneekö hyvin noilla ahdoilla :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

aivan tautisesti :wink:
kuulopuheiden mukaan :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

menee ihan mukavasti.
varovaisella kiihdytyksellä n.2500rpm ja 0,5bar
ja n.4000rpm ja yli 1bar
ja kiertää ainakin 7000rpm.
oisko minkälainen virittää kierrosten rajotin?
21013 2300tic
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Mikä ahdin sulla on? aika alhaalta herää ahdin kun jo 2500rpm on jo 0.5 bar painetta :shock:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

KKK-K03
jonkun volkkarin/audin pikku fööni :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

laitoin kuvia galleriaan http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=8

pienen koeajon jälkeen avattiin pelti ja löysimme öljyä ja höyryä :shock:
syyllinen on kuvassa noin keskellä http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... 308&pos=10

mikä tuossa reiässä on ollut?
kommentoikaa ihmeessä.
21013 2300tic
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

sehän on selvästi turbo ahdistettu lada :D 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siis tossa reiässä pitäisi olla tulppa, koska axtekeissa öljytikku on siirretty siihen huohottimeen. Tuo ylimääräinen reikä hävisi valusta ilmeisesti vasta 90-luvun puolivälin paikkeilla :?:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin