Perjantaina 22.9. vietetään kansainvälistä autotonta päivää, tällaine päivä on selvä hyökkäys autoilevan ihmisen liikkumisen vapautta kohtaan ja osa yksityisautoilun verottamisen lisäämistä erillaisin syin. Autoilu on kuitenkin pitkien etäisyyksien maassa tärkeä asia.
Haastaisinkin siis kaikki Ladistit mukaan keräämään mahdollisimman paljon ajokilometrejä yksityisautolla autottomana päivänä. Kirjatkaa ylös kilometrit ja vertaillaan täällä kuka ajoi eniten
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Onkohan kehotus aiheuttaa mahdollisimman paljon päästöjä aavistuksen verran mauton.. Ehkä se on huumoria. No, kuitenkii. Autottoman päivän ideana ei ole autoilun lopettaminen koko maassa, emme me luontojärjestöihin kuuluvat sentään hölmöjä ole, vaikka siltä joskus tuntuukin. Tarkoitus on lähinnä herätellä kaupungeissa asuvia ja niissä asioivia pohtimaan, onko autoa välttämätöntä käyttää joka reissua varten, ja onko ihan jokainen autolla tehtävä reissu tarpeellinen, ja patistella päättäjiä tekemään julkisesta liikenteestä nykyistä järkevämpää ja helppokäyttöisempää ja parantamaan kevyen liikenteen edellytyksiä.
Vähän aiheen vierestä mutta tosiaan tuo julkisesta liikenteestä puhumisen voi kyllä lopettaa heti alkuunsa... se on hinnoitellut itsensä niin komiasti ulos pelistä, ettei tosikaan. Myönnetään että vaikka pääkaupunkiseudulla joku metro on aika edukas, mutta heti kun mennään vähänkin kauemmas niin linja-autolla tai junalla ajelu on niin kallista, että esim. kahdestaan liikkuessa oma auto on paljon halvempi.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/ Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Qulle kirjoitti:Vähän aiheen vierestä mutta tosiaan tuo julkisesta liikenteestä puhumisen voi kyllä lopettaa heti alkuunsa... se on hinnoitellut itsensä niin komiasti ulos pelistä, ettei tosikaan. Myönnetään että vaikka pääkaupunkiseudulla joku metro on aika edukas, mutta heti kun mennään vähänkin kauemmas niin linja-autolla tai junalla ajelu on niin kallista, että esim. kahdestaan liikkuessa oma auto on paljon halvempi.
Tämä on ihan totta, ja se on räikeä epäkohta! Eikö siitä siis pitäisi puhua aika kovalla äänellä niille, jotka asioista päättävät?
mikä on halpaa ja mikä on pitkä matka
seinäjoella paikallisliikenteen linjurilla kylälle 3km 2,60e ja takaisin sama 2,60e
jos pitää vaihtaa vuoroa eli et mene pelkästään keskustaan vaan haluat toiseen kaupunginosaan on hinta 2,80e ja vaihtolippu pitää pyytää erikseen
pressa kirjoitti:mikä on halpaa ja mikä on pitkä matka
seinäjoella paikallisliikenteen linjurilla kylälle 3km 2,60e ja takaisin sama 2,60e
jos pitää vaihtaa vuoroa eli et mene pelkästään keskustaan vaan haluat toiseen kaupunginosaan on hinta 2,80e ja vaihtolippu pitää pyytää erikseen
jostain syystä en käytä paikallisliikennettä
En haluis tietää mitä maksaa siikasista- merikarvialle jos mä linjurilla menisin