Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

lueppa faq siellä on stefa kirjoittanut turbotuksesta :P
Käsittääkseni niissä on ollut mäntinä jotain turbo audin (s2) mäntiä :?:
käviköhän ne vain 1.6 koneeseen emt.

NIIN MUISTAAKSENI, ETTEI HETI TUU KOMMENTIA :D
Viimeksi muokannut Mäntä, 23.9.2006 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

jos et oo kokeillu niin
myös haulla voi löytää aiheeseen liittyvää :wink:
tosin ei taida olla muualle tiivistetty lyhyesti aiheesta turbo kone muuta kuin tuo stefan teksti
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv :wink: nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia :)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

Mäntä kirjoitti:Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv :wink: nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia :)
jos ja kun joku menee tommosen laittaan ladaan ja rekisteröi sen
niin laittaa sitten juttua foorumille :D :D

saattas tulla ahasta konehuoneeseen :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

painokin saattaa olla ongelma vaivaset 900kg muistaakseni :shock:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ei tunnu LADASSA missään :D

jos on vahvistanu koria esim 50millin umpiraudalla :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:
juu ja sitten ei kannata euroja laskea noiden osien ja koneistuksien osalla, omaan koneeseen on menny jo yli 1500€ eikä vielä ole edes savuja otettu :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kerran sitä vaan eletään joten turha sitä rahakaan on säästellä 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Larssoni

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:
Paljoko meinaat että kestää ahtaa 9:1 puristuksilla? Wisecot varmaan kestää mut kestääkö muut paikat? minkälaisella kokoonpanolla sä meinaat tehdä ton sun lankisen?
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Onko esim. turbo saabeissa semmosta jakajaa joka toimis ahdetussa ladassa vai saisko vakio jakajasta toimivan ahdin käyttöön ettei tarttis olla koko ajan säätämässä ja että se toimis myös yli 100km/h vauhdeissa ja matka-ajossa? :shock:
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

v1lh0- kirjoitti:Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.
matalilla puristuksilla ja korkeilla ahdoilla koneesta tulee piikikäs ajettava mutta kun on puristuksia niin koneesta tulee mukavampi ajettava ja vääntävä myös ilman ahtoja :roll: omassa koneessa puristukset on jossain 8.3:1 nurkilla mutta olisi voineet korkemmat olla :wink: kyllä se kestää 8) jos jostain alkaa kilkattaa niin sitten korjataan ja tehdään parempi :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ootkos igori kantta mitenkä avarrellu?

Ku eikö siihen pitäs tehä kaikki muodot tosi pyöreiksi, jotta tuo nakutus riski pienenee..
Vastaa Viestiin