lueppa faq siellä on stefa kirjoittanut turbotuksesta
Käsittääkseni niissä on ollut mäntinä jotain turbo audin (s2) mäntiä
käviköhän ne vain 1.6 koneeseen emt.
NIIN MUISTAAKSENI, ETTEI HETI TUU KOMMENTIA
Viimeksi muokannut Mäntä, 23.9.2006 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
jos et oo kokeillu niin
myös haulla voi löytää aiheeseen liittyvää
tosin ei taida olla muualle tiivistetty lyhyesti aiheesta turbo kone muuta kuin tuo stefan teksti
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Mäntä kirjoitti:Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia
jos ja kun joku menee tommosen laittaan ladaan ja rekisteröi sen
niin laittaa sitten juttua foorumille
saattas tulla ahasta konehuoneeseen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa
Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp
Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa
Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp
Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu
juu ja sitten ei kannata euroja laskea noiden osien ja koneistuksien osalla, omaan koneeseen on menny jo yli 1500€ eikä vielä ole edes savuja otettu
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa
Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp
Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu
Paljoko meinaat että kestää ahtaa 9:1 puristuksilla? Wisecot varmaan kestää mut kestääkö muut paikat? minkälaisella kokoonpanolla sä meinaat tehdä ton sun lankisen?
Onko esim. turbo saabeissa semmosta jakajaa joka toimis ahdetussa ladassa vai saisko vakio jakajasta toimivan ahdin käyttöön ettei tarttis olla koko ajan säätämässä ja että se toimis myös yli 100km/h vauhdeissa ja matka-ajossa?
Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.
v1lh0- kirjoitti:Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.
matalilla puristuksilla ja korkeilla ahdoilla koneesta tulee piikikäs ajettava mutta kun on puristuksia niin koneesta tulee mukavampi ajettava ja vääntävä myös ilman ahtoja omassa koneessa puristukset on jossain 8.3:1 nurkilla mutta olisi voineet korkemmat olla kyllä se kestää jos jostain alkaa kilkattaa niin sitten korjataan ja tehdään parempi