Sivu 1/46

Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 22.9.2006 20:42
Kirjoittaja iigorr
Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.

Lähetetty: 23.9.2006 11:49
Kirjoittaja Mäntä
lueppa faq siellä on stefa kirjoittanut turbotuksesta :P
Käsittääkseni niissä on ollut mäntinä jotain turbo audin (s2) mäntiä :?:
käviköhän ne vain 1.6 koneeseen emt.

NIIN MUISTAAKSENI, ETTEI HETI TUU KOMMENTIA :D

Lähetetty: 23.9.2006 16:50
Kirjoittaja START
jos et oo kokeillu niin
myös haulla voi löytää aiheeseen liittyvää :wink:
tosin ei taida olla muualle tiivistetty lyhyesti aiheesta turbo kone muuta kuin tuo stefan teksti

Lähetetty: 23.9.2006 17:21
Kirjoittaja Mäntä
Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv :wink: nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia :)

Lähetetty: 23.9.2006 17:27
Kirjoittaja START
Mäntä kirjoitti:Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv :wink: nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia :)
jos ja kun joku menee tommosen laittaan ladaan ja rekisteröi sen
niin laittaa sitten juttua foorumille :D :D

saattas tulla ahasta konehuoneeseen :wink:

Lähetetty: 23.9.2006 17:34
Kirjoittaja Mäntä
painokin saattaa olla ongelma vaivaset 900kg muistaakseni :shock:

Lähetetty: 23.9.2006 20:25
Kirjoittaja START
ei tunnu LADASSA missään :D

jos on vahvistanu koria esim 50millin umpiraudalla :wink:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 23.9.2006 21:21
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 23.9.2006 21:23
Kirjoittaja pappa- igor
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:
juu ja sitten ei kannata euroja laskea noiden osien ja koneistuksien osalla, omaan koneeseen on menny jo yli 1500€ eikä vielä ole edes savuja otettu :oops:

Lähetetty: 23.9.2006 23:06
Kirjoittaja 'aatee'
kerran sitä vaan eletään joten turha sitä rahakaan on säästellä 8)

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 24.9.2006 12:48
Kirjoittaja Larssoni
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:Eli nyt pitäs alottaa rakentaa turbo konetta, kun tuli hankittua tuollainen alkuperänen turbo koppa :D

Eli tarkoitus olisi tehdä mahdollisemman kestävä kone ja hieman tehoakin pitäisi löytyä ~200 hp

Lähinnä vinkkejä lohkon valintaan, mäntiin ja bensan syöttöön tarvitsisi.
Ja tarkoitus ei ole tehdä millään minimi budjetilla.
Tonnikuussatanen kone wisecon takoilla ja n.9:1 puristuksilla, isoventtiili kannella, nokka joku yli 300 asteinen, kunnon fööni "en tarkota mitään tyttöjen hiusten kuivaaaa" :oops: kevyttä vauhtipyörää yms.. jos haluaa näpräillä niin joku koottava ruutta esim. megasquirt, mutta tuplillakin saa pelaan hyvin muista reilun kokonen pensapumppu :wink:
Paljoko meinaat että kestää ahtaa 9:1 puristuksilla? Wisecot varmaan kestää mut kestääkö muut paikat? minkälaisella kokoonpanolla sä meinaat tehdä ton sun lankisen?

Lähetetty: 24.9.2006 12:50
Kirjoittaja Kontio
Onko esim. turbo saabeissa semmosta jakajaa joka toimis ahdetussa ladassa vai saisko vakio jakajasta toimivan ahdin käyttöön ettei tarttis olla koko ajan säätämässä ja että se toimis myös yli 100km/h vauhdeissa ja matka-ajossa? :shock:

Lähetetty: 24.9.2006 12:56
Kirjoittaja v1lh0-
Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.

Lähetetty: 24.9.2006 14:01
Kirjoittaja pappa- igor
v1lh0- kirjoitti:Ymmärtääkseni parempi olisi että jotku matalammat puristukset ja enenmmän ahtoja kuin korkeat puristukset/ vähän ahtoja. Myös liekkirenkaat
olisi varmaankin hyvät.
matalilla puristuksilla ja korkeilla ahdoilla koneesta tulee piikikäs ajettava mutta kun on puristuksia niin koneesta tulee mukavampi ajettava ja vääntävä myös ilman ahtoja :roll: omassa koneessa puristukset on jossain 8.3:1 nurkilla mutta olisi voineet korkemmat olla :wink: kyllä se kestää 8) jos jostain alkaa kilkattaa niin sitten korjataan ja tehdään parempi :?

Lähetetty: 24.9.2006 14:39
Kirjoittaja IlkkaHe
Ootkos igori kantta mitenkä avarrellu?

Ku eikö siihen pitäs tehä kaikki muodot tosi pyöreiksi, jotta tuo nakutus riski pienenee..