volvon kone
volvon kone
olis yksi volvon 2 litrane kone tiedossa, tietääkö kukaan mahtuuko ja onko asennettu yhtään?? vois vähän tarvita apua!!
volovon kone juu!!!
ite miettiny sammaa miten volovon kone mahtus ja sais viel katastettua??? Ootan mielenkiinnol tietääkö kukaan mestari mobilisti!!
eikös sen litratilavuuden puolesta pitäisi leimalle mennä? kun takavedon tehokkain malli on ollu 1700i 84hv. tehoista en osaa sanoa kun en volvon moottoreita tunne.
1700cc x 1.25 = 2.125cc
84hv x 1.2 = 100.8 hv
LISÄYS: tutkin http://www.volvolandia.com sivuja ja sieltä sain tälläiset tiedot 200-sarjan volvojen koneista
B20A-moottori (82hv DIN, 4700 r/min) kaasutin
B21A kaasutinversio teholtaan 97 hv DIN (5000r/min)
(v.1976 B21A sai uuden nokka-akselin, teho kasvoi lukemaan 100 hv (5250 r/min) ja polttoaineenkulutus pieneni)
B21E teholtaan 123 hv DIN kierrosnopeudella (5500 r/min) polttoaineenruiskutuksella ja transistorisytytyksellä
B19, jossa oli pienempi iskutilavuus kuului verotuksellisesti suosittuihin alle 2 litran moottoreihin. Tehoa siinä oli 90 hv DIN
B21-sarjan lukema moottorin määrityksessä ilmoittaa tilavuuden ; 21 vastaa 2,1 litraa (2127 cm³) eli menee pilkkua viilaten 0.002cm³ yli sallitun. Pyöristyksiähän katsastusmiehet harvemmin suosivat....
Koneen sovittamisesta ei ole mitään hajua, varmaan pitäisi ottaa volvosta kiinnikkeet ja tuskin vaihteistokaan ihan heittämällä menisi paikalleen.
LISÄYS2: tuossa hyvä linkki vollen moottoreihin http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html
1700cc x 1.25 = 2.125cc
84hv x 1.2 = 100.8 hv
LISÄYS: tutkin http://www.volvolandia.com sivuja ja sieltä sain tälläiset tiedot 200-sarjan volvojen koneista
B20A-moottori (82hv DIN, 4700 r/min) kaasutin
B21A kaasutinversio teholtaan 97 hv DIN (5000r/min)
(v.1976 B21A sai uuden nokka-akselin, teho kasvoi lukemaan 100 hv (5250 r/min) ja polttoaineenkulutus pieneni)
B21E teholtaan 123 hv DIN kierrosnopeudella (5500 r/min) polttoaineenruiskutuksella ja transistorisytytyksellä
B19, jossa oli pienempi iskutilavuus kuului verotuksellisesti suosittuihin alle 2 litran moottoreihin. Tehoa siinä oli 90 hv DIN
B21-sarjan lukema moottorin määrityksessä ilmoittaa tilavuuden ; 21 vastaa 2,1 litraa (2127 cm³) eli menee pilkkua viilaten 0.002cm³ yli sallitun. Pyöristyksiähän katsastusmiehet harvemmin suosivat....
Koneen sovittamisesta ei ole mitään hajua, varmaan pitäisi ottaa volvosta kiinnikkeet ja tuskin vaihteistokaan ihan heittämällä menisi paikalleen.
LISÄYS2: tuossa hyvä linkki vollen moottoreihin http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html
volvon kone
HUIPPU VINKKEJÄ!!! MUT LUKEKAAS TÄMÄ!! Löytysköhän yhtään lada miestä jotka lähtis kimppaan selvittään miten saatas suomeen DIISSELI LARPA!!??!!??
mietin tässä olisiko mahdollista katastaa lada diisseliksi?? Se volvon kone jos sen sopimaan saa, kyllä onnistuu, jos kerta mirafioritki onnistuu!!! Diissel muutoskatastus on varmaan ongelma. Hullua ku pitää ajaa tuollasel saastepesäl. OTAN yhteyttä luonnonsuojelijoihin ja vastaaviin ja ne pistää isot rattaat pyöriin, ETTÄ ladasta saa tehtyä diissel VEHKEEN!!!!!!!! USKON NÄEN!! Resitentti sitte on viimene kehen otan yhteyttä et se diisselikone onnistuu!!!!

mietin tässä olisiko mahdollista katastaa lada diisseliksi?? Se volvon kone jos sen sopimaan saa, kyllä onnistuu, jos kerta mirafioritki onnistuu!!! Diissel muutoskatastus on varmaan ongelma. Hullua ku pitää ajaa tuollasel saastepesäl. OTAN yhteyttä luonnonsuojelijoihin ja vastaaviin ja ne pistää isot rattaat pyöriin, ETTÄ ladasta saa tehtyä diissel VEHKEEN!!!!!!!! USKON NÄEN!! Resitentti sitte on viimene kehen otan yhteyttä et se diisselikone onnistuu!!!!



Ottakaa huomioon, että nappisilmään on mahdollisuus laittaa vain 1,5 -litrainen kone (kombi -nappikseen 1,8). Isommat muutokset ovat poikkeusluvan alaisia (kyllä, olen selvittänyt asiaa ovimuutosten yhteydessä).
Koneet, mitä ladoihin saat laittaa kiinni, menevät posenttisääntöjen mukaan (ainakin täällä Savossa). 25% tilavuudeltaan suurempi, kuin vertailumoottori, joka on nappiksessa 1300 cm3 ja kombissa 1500cm3, siis täällä Savossa. Jos nappista rakennatte, niin käykää konttorilta kysymässä, mitä käytetään vertailumoottorina. Kaikissa takavedoissa on sama alusta ja jarrut (jos ei lasketa ensimmäisiä 2101siä). Jos tuo toimii jollakin konttorilla, niin kertokaa missä. Minä tulen sinne sitten leimaamaan omaan 2 -litraisen TCn sillä muutoskatsastuksella
Kun yksi hölmöilee, niin muut kärsii. Poikkeuslupia esimerkiksi kaksilitraiseen koneeseen ei nappisilmiin enää myönnetä lainkaan. Vanhojen sääntöjen aikaan niitä laitettiin ihan urakalla kiinni.
AKEssakin seurataan lehtiä. Kun sieltä sitten kaveri on anonut PV -volvoon jollekkin 273 -kasille luvat satahevosvoimaisena, ja seuraavana kesänä kaveri pyyhkii varttimailin sillä autolla vähän yli kymppiin (jos en väärin muista, niin n. 10.2), niin AKEn mieskin kyllä huomaa, että PVssä ei enää ole lupaehtojen mukainen kone. Että miksi sitten lupaehtoja muutellaan..
Jos riisseliä haluaa sovitella nappikseen, niin wanhoissa volkkareissa käytettiin 1,5 -litraista kiisseliä, löytyy tehoa, joka siirtää kehoa..
2104, 2105 ja 2107 käyvät hyvin aihioiksi, eikös niissä käytetä vertailumoottorina VÄHINTÄÄN 1,6 -litraista? (Korjatkaa, jos olen väärässä).
-Henkka-
Koneet, mitä ladoihin saat laittaa kiinni, menevät posenttisääntöjen mukaan (ainakin täällä Savossa). 25% tilavuudeltaan suurempi, kuin vertailumoottori, joka on nappiksessa 1300 cm3 ja kombissa 1500cm3, siis täällä Savossa. Jos nappista rakennatte, niin käykää konttorilta kysymässä, mitä käytetään vertailumoottorina. Kaikissa takavedoissa on sama alusta ja jarrut (jos ei lasketa ensimmäisiä 2101siä). Jos tuo toimii jollakin konttorilla, niin kertokaa missä. Minä tulen sinne sitten leimaamaan omaan 2 -litraisen TCn sillä muutoskatsastuksella

Kun yksi hölmöilee, niin muut kärsii. Poikkeuslupia esimerkiksi kaksilitraiseen koneeseen ei nappisilmiin enää myönnetä lainkaan. Vanhojen sääntöjen aikaan niitä laitettiin ihan urakalla kiinni.
AKEssakin seurataan lehtiä. Kun sieltä sitten kaveri on anonut PV -volvoon jollekkin 273 -kasille luvat satahevosvoimaisena, ja seuraavana kesänä kaveri pyyhkii varttimailin sillä autolla vähän yli kymppiin (jos en väärin muista, niin n. 10.2), niin AKEn mieskin kyllä huomaa, että PVssä ei enää ole lupaehtojen mukainen kone. Että miksi sitten lupaehtoja muutellaan..

Jos riisseliä haluaa sovitella nappikseen, niin wanhoissa volkkareissa käytettiin 1,5 -litraista kiisseliä, löytyy tehoa, joka siirtää kehoa..
2104, 2105 ja 2107 käyvät hyvin aihioiksi, eikös niissä käytetä vertailumoottorina VÄHINTÄÄN 1,6 -litraista? (Korjatkaa, jos olen väärässä).
-Henkka-
Asia on niin että konelan todistus on virallinen paperi, josta selviää että kaikkiin takavetomalleihin voidaan käyttää vertailumoottorina/autona 1700i:tä luk.ottamatta vanhimmat(lisättävä jarrutehostin). Asia on varmistettu A-katsastuksen teknisestä neuvonnasta. Sinun tapauksessa tuo 2.0tc voi vaikuttaa katsastusmiehen kertomaan, tuota ei pitäis saada mitenkään katsastettua ilman lupia(ellei sitten ole nk. saastemalleja, joissa tehoja vähemmän).henkkasavosta kirjoitti:Ottakaa huomioon, että nappisilmään on mahdollisuus laittaa vain 1,5 -litrainen kone (kombi -nappikseen 1,8). Isommat muutokset ovat poikkeusluvan alaisia (kyllä, olen selvittänyt asiaa ovimuutosten yhteydessä).
Koneet, mitä ladoihin saat laittaa kiinni, menevät posenttisääntöjen mukaan (ainakin täällä Savossa). 25% tilavuudeltaan suurempi, kuin vertailumoottori, joka on nappiksessa 1300 cm3 ja kombissa 1500cm3, siis täällä Savossa. Jos nappista rakennatte, niin käykää konttorilta kysymässä, mitä käytetään vertailumoottorina. Kaikissa takavedoissa on sama alusta ja jarrut (jos ei lasketa ensimmäisiä 2101siä). Jos tuo toimii jollakin konttorilla, niin kertokaa missä. Minä tulen sinne sitten leimaamaan omaan 2 -litraisen TCn sillä muutoskatsastuksella![]()
Kun yksi hölmöilee, niin muut kärsii. Poikkeuslupia esimerkiksi kaksilitraiseen koneeseen ei nappisilmiin enää myönnetä lainkaan. Vanhojen sääntöjen aikaan niitä laitettiin ihan urakalla kiinni.
AKEssakin seurataan lehtiä. Kun sieltä sitten kaveri on anonut PV -volvoon jollekkin 273 -kasille luvat satahevosvoimaisena, ja seuraavana kesänä kaveri pyyhkii varttimailin sillä autolla vähän yli kymppiin (jos en väärin muista, niin n. 10.2), niin AKEn mieskin kyllä huomaa, että PVssä ei enää ole lupaehtojen mukainen kone. Että miksi sitten lupaehtoja muutellaan..![]()
Jos riisseliä haluaa sovitella nappikseen, niin wanhoissa volkkareissa käytettiin 1,5 -litraista kiisseliä, löytyy tehoa, joka siirtää kehoa..
2104, 2105 ja 2107 käyvät hyvin aihioiksi, eikös niissä käytetä vertailumoottorina VÄHINTÄÄN 1,6 -litraista? (Korjatkaa, jos olen väärässä).
-Henkka-
Miksi sinne konepellin alle pitäis laittaa maailman nopeimmasta traktorista(VOLVO)kone kun sinne menee 2-litrainen 16 venttiilinen toyotan kone.


http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _photo.php
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Päästöarvot menee kyseessä olevan auton vuosimallin mukaan, ei vertailukoneen tai vaihdettavan koneen. Eli auton tulee moottorin vaihdon jälkeen täyttää samat päästöarvot mitkä siltä vaadittiin alkuperäisellä koneella.nomercy2 kirjoitti:Miten on jos käyttää 1700i moottoria vertailukoneena,niin ´pitääkö vaihdettavassa koneessa (esim.fiat 2.0tc) olla samat päästöarvot ?? Toi toyotan 2.0tc olis kans komia peli mut eikö siitä ole ilmoitettu tehoja jotain 150 japanin ponia???
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Selvän tek,mites sitten onko fiatilla jotain muita 1.6-2.0L koneita kun noita tc versioita,esim. jotain yhdellä kärsällä varustettua pataa? Ajattelin vaan et vois olla helpompi mahduttaa sellanen latukan konehuoneeseen ku ei tarttis (ehkä) siirrellä mitään jarrutehostimia yms.. ja tehotkin vois olla paremmin katsastus sedän mieleen??
Ei ne siellä konttorilla välttämättä tiedä mistään mitään. Itse joskus muutoskatsastin 1.4 turbocoltin koneeksi uudemman mallin 1.6 turbon.henkkasavosta kirjoitti:Jos nappista rakennatte, niin käykää konttorilta kysymässä, mitä käytetään vertailumoottorina. Kaikissa takavedoissa on sama alusta ja jarrut (jos ei lasketa ensimmäisiä 2101siä). Jos tuo toimii jollakin konttorilla, niin kertokaa missä. Minä tulen sinne sitten leimaamaan omaan 2 -litraisen TCn sillä muutoskatsastuksella![]()
Katsastusmies rupesi väittämään että uudempi ja vanhempi Colt ovat samaa mallisarjaa koska ne on Coltteja molemmat. Kysyin että ovatko sitten esimerkiksi takavetoescortti ja cossueskortti samaa mallisarjaa koska ne ovat molemmat escoja. Heppu sanoi että kyllä. Vieressä ollut toinen katsastusmieskin kuuli väittämän ja korjasi ettei se nyt ihan noinkaan ole. Ilmeisesti olisin sitten ekan hepun mielestä voinut muutoskatsastaa vanhan ekkerin cossun nelivetotekniikalle ilman mitään lupia. Lopulta katsastusmies soitti mitsun maahantuojalle joka kertoi asian todellisen laidan ja sain parin konttorilla vietetyn tunnin päätteeksi riisinpaahtimen muutoskatsastettua.
Noista tc- muutoksista sen verran että kannattaa muistaa että iskutilavuuksien suhteessa koneen tehot määräytyvät kannen mukaan. Eli esim cromasta löytyy 2l tc:tä 98 hv versioina. Eli 2l pystykoneen alakerta ja croman muokattu kansi päälle -> kilpiin ilman mitään erikoislupia. Onnistuu laillisesti jokaisella konttorilla.
Imusarjoista sen verran että tavallisen pystykoneen vakio-imusarja mahtuu ladaan jarrutehostimen kanssa kunhan alipainelähdön poraa toiseen paikkaan, poratessa kannattaa varoa vesitiloja.
VFTS-lada ei kelpaa vertailukohdaksi koska mallia ei ole tyyppikatsastettu siviilikäyttöön.
Jos jollain olisi myynnissä 1600 turbon papereilla ilman tehorajaa katsastettua koria olisin erittäin kiinnostunut moisesta!
Imusarjoista sen verran että tavallisen pystykoneen vakio-imusarja mahtuu ladaan jarrutehostimen kanssa kunhan alipainelähdön poraa toiseen paikkaan, poratessa kannattaa varoa vesitiloja.
VFTS-lada ei kelpaa vertailukohdaksi koska mallia ei ole tyyppikatsastettu siviilikäyttöön.
Jos jollain olisi myynnissä 1600 turbon papereilla ilman tehorajaa katsastettua koria olisin erittäin kiinnostunut moisesta!
Stefa - tuolla on yksi 1500 jota olen käyny kattomassakin mutta hintaa on ja työstöä peltien suhteen......Muakin kiinnostas kun on vielä farkku muttei kaikkee voi saada
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=2541
nomercy2 - se on sillai että tehorajat menee yli eli ladaan ei sovi laittaa isompaa kun se 100.8 hp? muistaakseni eli oisko se sitten silleen että 1700i :ssä olis se 84 hp......84 x 1.2 = 100.8 eli 20 % tehova lissää mallisarjan suurimpaan nähden....

http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=2541
nomercy2 - se on sillai että tehorajat menee yli eli ladaan ei sovi laittaa isompaa kun se 100.8 hp? muistaakseni eli oisko se sitten silleen että 1700i :ssä olis se 84 hp......84 x 1.2 = 100.8 eli 20 % tehova lissää mallisarjan suurimpaan nähden....
124/2101 practical beauty