Sivu 1/6

Rallilada

Lähetetty: 12.10.2003 20:01
Kirjoittaja Stefa
Mitenköhän ladan saa kääntymään ja muitakin ajo-ominaisuuksia parannettua noin rallikäyttöä silmälläpitäen? Kuulin että käyttämällä warren jousia saisi alustasta "riittävän jäykän". Onko jollain kokemusta menevätkö miten hyvin paikalleen? Ralli-/jokkismiesten vinkit olisivat tervetulleita niin pääsisi noita riisikuppeja kyykyttämään.

jouset

Lähetetty: 12.10.2003 23:18
Kirjoittaja RYSSA
:shock: eteen mersun etujouset 123 mallin tai pystylampun,takana omat jouset.

Re: Rallilada

Lähetetty: 25.10.2003 10:51
Kirjoittaja 8293
Stefa kirjoitti:Mitenköhän ladan saa kääntymään ja muitakin ajo-ominaisuuksia parannettua noin rallikäyttöä silmälläpitäen? Kuulin että käyttämällä warren jousia saisi alustasta "riittävän jäykän". Onko jollain kokemusta menevätkö miten hyvin paikalleen? Ralli-/jokkismiesten vinkit olisivat tervetulleita niin pääsisi noita riisikuppeja kyykyttämään.
:idea: jos en väärin muista niin taunuksen ja volvon 140srj
jousista tulee hyvä paketti alustan niveliä ei tarviiuusia mutta vahvista
pallonivelien pultit vaihtamalla en kovempaan materiaaliin,ja sitten ei kun
hyppy yli nypyn.

Lähetetty: 1.3.2005 0:10
Kirjoittaja taskuteppo
oli muuten hauskan näköstä kun eno ja kaverin isoveli otti loikkaa ladalla.
kyllä ne sen 7metriä pääs...

Lähetetty: 1.3.2005 8:26
Kirjoittaja jykä
Alatukivarren ja etupalkin väliin prikkoja, saa pyörät vähän kallistumaan ja laittaa takammaiseen enemmän niin rengas tulee myös vähän eteenpäin. Ja etupää tulee olla raideväliltään leveämpi kuin takapää.

Lähetetty: 1.3.2005 12:19
Kirjoittaja rhmotor
Vähän haritusta etupyöriin vielä, niin kääntyy kans paremmin. Tosin suoralla on levottomampi...

Lähetetty: 1.3.2005 16:58
Kirjoittaja pietu0ne
käyx noi mersun jouset sen suurempia muutoksia tekemättä ladaan. on meninki tehä itekin vähä ralliladaa. on aika letkeet omat jouset.

Lähetetty: 1.3.2005 17:05
Kirjoittaja markku
Ainakin mulla oli silloin noin 12 vuotta sitten f ryhmän ladassa volgan jouset josta oli katkastu kierros pois.Oli tosi jäykät saada paikalleen mutta menee kovalla työllä,ja takana omat ja joka kulmassa bilstein,ja minun mielestä aika hyvä oli :P

Lähetetty: 2.3.2005 17:06
Kirjoittaja ladaracing pori
mulla ois tossa vfts semmoinen paketti kuin:
vakiojouset lisättynä yksi kierros lisää.
alatukivarsia tuotu 1,5cm eteenpäin etupalkkia muuttamalla.
lyhkäset ohjausvarret
takana farmarin jäykemmät jouset
joka kulmassa bilsteinit.
tuplakallistuksen vakaaja.
iskarin ja kallistuksenvakaajan kiinnitys pultit vaihdettu 10mm.
pyöränkulmat vakiot,ei ole puskemis ongelmaa sen jälkeen kun etu
palkki tehtiin.
koitimme noita mersun ja volgan jousia mutta totesimme ne liian koviksi
pito on parempi noin perstuntumalla vakio jousilla.
mutta maku asiosta ei voi kiistellä.

Lähetetty: 2.3.2005 18:15
Kirjoittaja Toveri Sladimir
ladaracing pori kirjoitti:mulla ois tossa vfts semmoinen paketti kuin:
vakiojouset lisättynä yksi kierros lisää.
alatukivarsia tuotu 1,5cm eteenpäin etupalkkia muuttamalla.
lyhkäset ohjausvarret
takana farmarin jäykemmät jouset
joka kulmassa bilsteinit.
tuplakallistuksen vakaaja.
iskarin ja kallistuksenvakaajan kiinnitys pultit vaihdettu 10mm.
pyöränkulmat vakiot,ei ole puskemis ongelmaa sen jälkeen kun etu
palkki tehtiin.
koitimme noita mersun ja volgan jousia mutta totesimme ne liian koviksi
pito on parempi noin perstuntumalla vakio jousilla.
mutta maku asiosta ei voi kiistellä.
Miten on ratkaistu tuo alapalkin muutos?Tuliko raskaammaksi ohjattavuus?Pitikö ylä- ja alapallon asentoa muuttaa?

Lähetetty: 2.3.2005 18:30
Kirjoittaja ladaracing pori
alatukivarsien kiinnitys paikkaa siirrettiin eteenpäin.
1.5 cm riittää kääntymisen parantamiseen jos enemmän niin ohjaus tulee jonkin verran jäykemmäx. nyt se on normaali joskin itellä on kuulalaakeroitu apusimpukka.
ois varmaankin helpompi pistää kuva kuin selittää miten se siirto onnistuu.

Lähetetty: 2.3.2005 19:01
Kirjoittaja Stefa
Eli tuossahan olkatapin kallistumaa muutetaan, sitä kautta camber lisääntyy käännettäessä huomattavasti. Samaan, joskaan ei noin paljoa, ideaan päästään kun alatukivarren ja etukelkan takimmaisen kiinnityspultin alle mätetään prikkoja.

Kuvat tuosta olisi kivoja, jos saat sähköiseksi niin voin laitella kyllä koko kansan ihmeteltäväksi.

Lähetetty: 6.5.2006 19:27
Kirjoittaja larbatzi
Miksi etu tuki varsia siirretään eteen päin ???

Ja pari vinkkiä kilpa autoiluun
Taka akseliin ketjut rajottaan taka akselin liikkumista
Mersun jouset edessä on hyvät takana vakiot jouset ovat hyvät
Kunnon iskarit eteen tai toinen pari iskareita rinnalle.
Paljon aurausta etu pyörille
Taakse kunnos puslat tuki varsiin.

Lähetetty: 7.5.2006 3:30
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="larbatzi"]Miksi etu tuki varsia siirretään eteen päin ???

Ja pari vinkkiä kilpa autoiluun
Taka akseliin ketjut rajottaan taka akselin liikkumista
Mersun jouset edessä on hyvät takana vakiot jouset ovat hyvät
Kunnon iskarit eteen tai toinen pari iskareita rinnalle.
Paljon aurausta etu pyörille
Taakse kunnos puslat tuki varsiin.[/quote]

HOHHOIJAA!!!! menee varmaan jokkiksessa mutta ei KILPA-AUTOSSA noilla säädöillä.

Lähetetty: 9.5.2006 17:39
Kirjoittaja larbatzi
niin jokkis ja muihin ton tyyllisiin vehkeisin noita lähinnä tarkotin.