veivien pituuksia

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pajavasara

veivien pituuksia

Viesti Kirjoittaja pajavasara »

eli onko minkäänlaista eroa 2101 ja 2103 veivien pituuksilla ja jos on nii kuinkapaljon ny tarvis tietoon vain veivien pituus erot
ja käytin hakua mutta empä oikeen saanu tietoa tai sitten en osaa käyttää
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Samoja ovat 2101-2106 moottoreissa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
pajavasara

Viesti Kirjoittaja pajavasara »

eli ainoastaan kampiakselilla tehhään toi iskupittuusero 2101-2106 niinkö??
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

pajavasara kirjoitti:eli ainoastaan kampiakselilla tehhään toi iskupittuusero 2101-2106 niinkö??
jep 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Eihän se kiertokanki vaikuta iskunpituuteen mitenkään...
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Jep, eiköhän se iskunpituus ole aika pitkälti pelkästään kampiakselista riippuvainen.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Ei aikapitkälti vaan pelkästään. Lukekaa pojat jottai moottorioppi kirjoja niin tietää mitä siellä koneessa sisällä tapahtuu...
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

v1lh0- kirjoitti:Ei aikapitkälti vaan pelkästään. Lukekaa pojat jottai moottorioppi kirjoja niin tietää mitä siellä koneessa sisällä tapahtuu...
Pikästä aikaa kerkesin tännekkin. Välillä piti peuhata dynon kanssa ja moottoripyörien, mutta jälleen ladoihin on palattu. :D

Mutta sitten aiheeseen. Kampiakseli määrää iskunpituuden, mutta ihan noin vain iskua ei moottoriin voi muuttaa, mikäli veivien pituus pysyy ennallaan. Kun pitempi-iskuisessa moottorissa kietarin kammen kaula kiertää isompaa kehää, orkkis veivillä mäntä käy YKK:ssa korkeammalla ja AKK:ssa alempana. Jos alkuperäisellä veivillä männän ja kannen väliin jää vaikkapa 1mm ja iskun pituus kasvaa tätä mittaa suuremmaksi, niin 100% mäntä ottaa kanteen. Vaikkakin Iskun pituuden määrää kampiakseli, muutos vaatii usein käytännössä muitakin muutoksia. Männän puristuskorkeus on hyvä paikka lähteä muutosta tekemään.
Vastaa Viestiin