Sivu 1/1
Nyt temppuilee Lada
Lähetetty: 16.11.2006 20:59
Kirjoittaja pete78
No niin ensinnäkin:
Startti jää päälle.. Missä voisi vika olla?
Toiseksi:
Välillä ei starttaa millään, ei edes pyöritä.. Missä voisi vika olla?
Kyseessä on 1200L -87 nappisilmä..
Kiitoksia jo etukäteen..
Olen uusi tällä foorumilla ja ensimmäinen Lada kyseessä..
Toivottavasti tämä tuli oikealle osastolle..

Lähetetty: 16.11.2006 21:05
Kirjoittaja Kimmo86
Solenoidi on varmaankin tullut tiensä päähän. Kärjet ovat palaneet ja hitsaavat kiinni -> startti jää päälle. Samoin tuo että välillä starttaa ja joskus ei, voi myös johtua solikasta.
Lähetetty: 16.11.2006 22:05
Kirjoittaja pressa
virtalukon pohjahan voi myös sekoilla
Lähetetty: 16.11.2006 23:20
Kirjoittaja Pave
Oikea osasto ja oikea auto. Tervetuloa!
Omassa nappiksessani kenkkuili startin apurele. Koskaan se ei tosin hitsannut kiinni. Rele sijaitsi oikean lokarin päällä.
Starttaile ja kuulostele, naksuuko noilla tienoilla jokin rele. Helppo ja halpa vaihtaa ensimmäiseksi, vaikka sitten vain varmuuden vuoksi.
EDIT: kaikissa vuosimalleissa ei apurelettä ole. Oma nappis oli vm. -88.
Lähetetty: 17.11.2006 7:57
Kirjoittaja KALERVO 1963
Minulla 110 startti jäi päälle,virtalukonpohja vaihdettiin alkoi toimiin (takuuaikana)
Lähetetty: 17.11.2006 14:19
Kirjoittaja pete78
Häätyy alkaa tutkimaan tilannetta..
Lähetetty: 17.11.2006 21:16
Kirjoittaja jta
Pave kirjoitti:Oikea osasto ja oikea auto. Tervetuloa!
Omassa nappiksessani kenkkuili startin apurele. Koskaan se ei tosin hitsannut kiinni. Rele sijaitsi oikean lokarin päällä.
Starttaile ja kuulostele, naksuuko noilla tienoilla jokin rele. Helppo ja halpa vaihtaa ensimmäiseksi, vaikka sitten vain varmuuden vuoksi.
EDIT: kaikissa vuosimalleissa ei apurelettä ole. Oma nappis oli vm. -88.
Nappiksessahan ei koskaan tietääkseni oo vakiona ollu tuota apurelettä vaan se on aina laitettu jälkeen päin.
Lähetetty: 17.11.2006 23:57
Kirjoittaja Pave
Joo, näin on. Kyse ei ole kuitenkaan ollut mistään kotikutoisesta virityksestä, vaan käsittääkseni maahantuojan /myyjäliikkeen tekemästä lisäyksestä.
En osaa sanoa muuta, kuin että toisissa Nappiksissa tuo on ja toisissa ei.
Lisäys tehtiin, jotta virtalukon kautta ei startatessa kiertäisi turhan suurta virtaa -sillä kun on tapana polttaa kontaktipinnat karrelle.
Jotenkin tuntuu, että rele ei jättäisi starttia päälle. Se on silti mahdollisista vikakohteista helpoin ja halvin tsekattava.
Lähetetty: 2.12.2006 20:03
Kirjoittaja stt1
Meillä kävi näin:
Startti jäi päälle, todettiin, että virtalukko jumitti sen (ei palautunut pois starttiasennosta, uudelleenstarttaus auttoi). Heitin samana iltana virtalukkoon ja muihinkin lukkoihin aseöljyä (paras lukkoöljy). Seuraavana aamuna startti ei sitten pyörähtänyt. Kopautin voimakkaasti teräsputkella startin kuoreen ja starttasi normaalisti.
Nyt on toiminut jumimatta ja normaalisti startaten noin kolmen viikon ajan (ja ajoa 2-4 kertaa lähes joka päivä).
- Saku
Lähetetty: 2.12.2006 22:28
Kirjoittaja Yogi
Oli kanssa tuota ongelmaa eli välillä ei startannut, rele vaan naksahteli. Kerran työkaverin startaessa jäi startti päälle. Lopulta vaihdoin koko startin ja siihen loppuivat ongelmat. Vähän kun tunki metallia starttiin ja antoi kipinöidä, jotta pyörähtää, lähti auto käyntiin.
Lähetetty: 3.12.2006 12:47
Kirjoittaja [niksu]
Mulla ei nyt varsinaisesti tähän ketjuun kuuluvaa kysymystä ole, mutta en viitsinyt uuttakaan topiccia avata.
Eli nyt sain tuon entisen virtalukon pohjan irti.. Mut se tuli osina pois sieltä:D Tota miten toi uusi virtalukon pohja siellä pysyy kiinni? Laitoin sen paikalleen, ja oikealle paikalle sen sain osumaan kun virrat pelasivat. Mutta vaikka kiinnitin ne 2 ruuvia siihen niin se lähti siltikin ihan vetämällä pois, tai tippui itsestään.. Eli miten se siellä pysyy?
Lähetetty: 7.1.2007 14:46
Kirjoittaja pete78
Käytimme tuossa startin pois ja siellähän se solenoidissa vika piileksi.. Oli ne solenoidin kuparit ihan appelsiinin kuoren näköiset eli olivat jumineet toisiinsa kiinni ja pikkaisen palaneet..