2.0 TC konetta nappikseen
2.0 TC konetta nappikseen
Eli onko pyöriälamppusta lataa mahollista muutoskatsastaa 2litraselle koneelle? jos on niin miten se tapahtuu? meilläpäin katsastus miehet väittää että suurin vertailumalli ois 1,2 l eli menee se 25% yli. Ja kanntilata ei kuulemma käy vertailumalliksi, pitäs olla vastaavuus todistus siitä että ovat samalla alustalla
Tuolta löytyy paljon hyvää tietoa aiheesta:
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/
Ja tuolta valitset listasta Faq
Myös foorumin hakua käyttämällä pitäisi löytää aiheesta.
hakuun esimerkiksi Twin cam tms.
Tuolta faqista löytyy myös tuo kaipaamasi todistus
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/
Ja tuolta valitset listasta Faq
Myös foorumin hakua käyttämällä pitäisi löytää aiheesta.
hakuun esimerkiksi Twin cam tms.
Tuolta faqista löytyy myös tuo kaipaamasi todistus

Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Voiko sellaisia konttoreita ollakkaan , pois luvat sellaisilta jotka ei tiedä mitään ja vielä virkamiehiä HÖHLarssoni kirjoitti:Joo jotku sellaiset konttorit mitkä ei tiedä asiasta tuon taivaallista niin väittää että nappisilmää ja kanttilamppua ei voi verrata toisiinsa.Idän Ihme 1 kirjoitti:Ja jossain sanottiin että nappiksen suurin vertailumalli olisi 1.6...

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
kyllä niitten pitäs uskoo että ne on ihan samoja alustaltaan
koska jarrut ja jouset ovat samat
jos ne ei sitä itse tiedä niin se täytyy selittää niille
mutta eikös tuossa esim fiiatin 2 litrasessa twin camissa ollu vakiona jo yli sen 100heppaa joten ne ei vissiin hyväksy vaikka olis kuristettu ja teho todistus alle sen sadan hepan
mutta joskus oli jotain puhetta että jos on omavalmiste kone esim. eri kansi tai ahdin kyljessä niin sitten vaan alle sadan hepan tehotodistusta ja konttorille
oliko näin
koska jarrut ja jouset ovat samat
jos ne ei sitä itse tiedä niin se täytyy selittää niille

mutta eikös tuossa esim fiiatin 2 litrasessa twin camissa ollu vakiona jo yli sen 100heppaa joten ne ei vissiin hyväksy vaikka olis kuristettu ja teho todistus alle sen sadan hepan

mutta joskus oli jotain puhetta että jos on omavalmiste kone esim. eri kansi tai ahdin kyljessä niin sitten vaan alle sadan hepan tehotodistusta ja konttorille

oliko näin

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Näinhän se taitaa olla, mut semmosta mä oon miettiny, että jos laittaa alkuperäisesti liian tehokkaaseen moottoriin turbon, jollon tehot kyllä on alle sen 100, mutta kuitenkin, jokin todistus on oltava moottorin alkuperästä/tilavuudesta, ja tässä todistuksessahan varmaan käy ilmi myös alkuperäinen teho, mitäs ne sedät tähän?
Ja paljonko siinä ois sit ahtimella painetta? 0,2bar?
laittavat pian sinetin turboruuviin jottei tuu kiusausta...
Ja paljonko siinä ois sit ahtimella painetta? 0,2bar?


Miksi ei muka menisi läpi? Jos on mittaus todistus tehoista allekeirjoitettuna ja dynopaikan leima alla niin ei siinä silloin enää ole mitään ihmeellistä. Halutessaan katsastusmies tiytysti voi määrätä uussinta mittaukseen johonkin toiseen paikkaan mutta silloin konttori maksaa sen suorituksen jos epäilys virheellisestämittauksesta ei pidä paikkaansa. Sitten onkin kusiset paikat sekä dynopajalla että auton omistajalla jos toisessa penkissä tuleekin reilusti liikaa, mutta kun tehot aidosti säädetään ensimmäisellä kertaa sallituksi niin tätä ei pääse tapahtumaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Eli tuo mitä mä epäilin, että kun todistetaan tuon koneen tilavuutta (esim vanha 2.0TC pystykone, jossa tehokin liikaa) niin siinähän tulee väistämättä ilmi että teho ollut ennen turbotusta liikaa? mutta tosiaan, jos vain värkkää, ja säätää niin että tehot alle 100.8, niin mikäs siinä, katsastaa ja pitääkin ne kans matalina teilläkin
Sit radalla ehkä vähän lisää...
