Vaihdekepin ja käsijarrun siirtäminen
Vaihdekepin ja käsijarrun siirtäminen
Onkos kellään kokemuksia siirtää vaihdekeppiä ja käsijarrua taaksepäin. Vaihdekepistä olisi sillon hankala saada pakki ja ykkönen (suorakytkentä) päälle, kun keppiä ei pysty painamaan. Meinasin, että ajan vingulla siitä vaihdekepin juuresta, siitä levystä, sen lukkoreunuksen pois niin ei ole pakkilukkoa ollenkaan eli keppiä ei tarvitsisi painaa? Vai olisiko jollain konsti millä keppiä saisi siirrettyä ja pakkilukko säilyisi? Käsijarru ei ole välttämättä kovin hankala. Vaijeria tarvitsisi lyhentää...
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Älä tee noin vaikeita ratkaisuita,ota vaihde keppi pois.
-Lämmitä sitä pikku nysää jolain että saat taitettua sitä taaksepäin.
-rälläköi helvet#iin se ladan oma kepin kiinnitys ja hitsaa siihen tilalle 8mm pultti.
-hio pultin kannat kepin linjaan suoraksi pötköksi.
-katkaise se irrottamasi vaihdekeppi oikeasta kohtaan ja hitsaa sinne 8mm mutteri.
-heppaa keppi kasaan ja hitsaa pohjan 10mm reijällä oleva prikka.
NYT SINULLA ON VAIHDEKEPPI JOKA EI IRTOA TIUKOISSA PAIKOISSA kuten normi kiinnityksellä olevat,unohda kaikki pulttiviritykset kepin kylkeen.
tuo on toiminut itsellä jo monta vuotta.
P.S. jos tykkää keppiä jatkaa niin tekee sen samalla.
Käsijarru kahva oli itsellä nostettu pikkasen pystyyn ja taitettu oikealle. Siis silloin kun oli vaijerit vielä paikoillaan.
Käsijarru vaijerit kannattaa vetää sisäkautta samalla kun niitä muokkaa.
-Lämmitä sitä pikku nysää jolain että saat taitettua sitä taaksepäin.
-rälläköi helvet#iin se ladan oma kepin kiinnitys ja hitsaa siihen tilalle 8mm pultti.
-hio pultin kannat kepin linjaan suoraksi pötköksi.
-katkaise se irrottamasi vaihdekeppi oikeasta kohtaan ja hitsaa sinne 8mm mutteri.
-heppaa keppi kasaan ja hitsaa pohjan 10mm reijällä oleva prikka.
NYT SINULLA ON VAIHDEKEPPI JOKA EI IRTOA TIUKOISSA PAIKOISSA kuten normi kiinnityksellä olevat,unohda kaikki pulttiviritykset kepin kylkeen.
tuo on toiminut itsellä jo monta vuotta.
P.S. jos tykkää keppiä jatkaa niin tekee sen samalla.
Käsijarru kahva oli itsellä nostettu pikkasen pystyyn ja taitettu oikealle. Siis silloin kun oli vaijerit vielä paikoillaan.
Käsijarru vaijerit kannattaa vetää sisäkautta samalla kun niitä muokkaa.