Solex 175 CD Ongelmia

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
lada 2105

Solex 175 CD Ongelmia

Viesti Kirjoittaja lada 2105 »

Mikähän on vialla, kun moottori käy ilman painekoteloa, kun painekotelon laittaa paikallaa niin samantien sammuu. Painekotelo on itsetehty. Kaasari on Solex 175CD. Eikös tuon pitäisi olla turbokaasari? Tai ainakin se myytiin mulle turbokaasarina. Kaasarin "ulommassa" laipassa on kolme reikää. Jos niistä tukkii kaksi niin moottori sammuu. Mikä merkitys noilla rei´illä on? Pitääkö niihin tulla ahtopaine? Niin ja onko turbossa ja vaparissa samanlaiset imusarjat? Kyseessä siis Lada, johon vaihettu volvon 2.0l vinokone. Kone on B21.

http://img74.imageshack.us/img74/7883/kaasariyh2.jpg

Tuossa on laippa samanlainen.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

varsinainen 175cd on vaparin kaasari, mutta sitä on turbo-versiona joissain vanhemmissa turbo volvoissa. kai kaasarin purkamalla noiden reikien merkitys selviää?
21013 2300tic
larpatin

Viesti Kirjoittaja larpatin »

Ainakin itsellä on solex cd175 kaasutin joka on alkuaan lähtöisin volvon r-sport paketista, suurimmat erot vapariin ovat neulaventtiilinä alunperin kumikärkinen 2.5 ja neula on turbossa erilainen.

Kiinnityslaipan kaikkien reikkien pitää olla yhteydessä painekoteloon tai se ei toimi oikein paineen alaisena.

http://img407.imageshack.us/img407/7516/p10005570qk.jpg
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... a4c075c3e8
lada 2105

Viesti Kirjoittaja lada 2105 »

no nyt se saatiin käyntiin mutta pysyy pari sekuntia käynnissä ja sitten sammuu. käy todella vaikeasti ja kaasarin 3 pienempään reikään menee ahtoja.
Vastaa Viestiin