Jäykkätoiminen ohjaus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Osmis
Viestit: 146
Liittynyt: 14.9.2005 15:34
Paikkakunta: Pohjois- Karjala Lieksa

Jäykkätoiminen ohjaus

Viesti Kirjoittaja Osmis »

Tervehdys. yritin leimata 2104 ladaani ja jäi leima siitä kiinni että on jäykkätoiminen ohjaus, eli ratti ei palaudu ja on mukamas raskas kääntää. Onko kellään muulla tullut moisesta huomautusta tai jäänyt leima saamatta? 2.2 pitäisi viimeistään käydä uudestaan näyttämässä ja minulla ei ole hajuakaan missä vika voisi olla?
Ei tarvitse olla kommunisti ajellakseen ladalla!

http://www.minunauto.com/?1320

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=707998

Lada 2104 -90
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

ohjaus

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Mahtaisko olla apusimpukka? Koita saada käsiisi laakeroitu versio. Sillä kevenee jo paljon.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Minulla oli kerran sama ongelma, soitto Pressalle, että mitä teen.
Käytännölliset ohjeet tuli, että simpukkaan ohjaustehostinöljyä ja etupyöriin 3 kiloa painetta ja näytille.
Katsastuksen jälkeen palautetaan normaali ilmanpaine renkaisiin.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Simpukkaan voi laittaa myös automaattilootaöljyä, mikäli sitä sattuu olemaan helpommin saatavilla. Lisäksi simpukan säätö ei saa olla liian tiukalla, eli katsoppa että ratissa on pieni vapaa-liike.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mulle sanottiin kanssa viime kesänä jäykästä ohjauksesta, mutta päästi kuitenkin läpi. Syynä kuskinpuoleinen alapallo, jonka suojakumi oli mennyt rikki ja päässyt p*skaa väliin. Syytä eivät kyllä huomanneet. Johan keveni ohjaus kun Risto vaihtoi Puskinin kadunvarressa uuteen vanha kun oli korkannut läpi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada Scandinavia kirjoitti:Minulla oli kerran sama ongelma, soitto Pressalle, että mitä teen.
Käytännölliset ohjeet tuli, että simpukkaan ohjaustehostinöljyä ja etupyöriin 3 kiloa painetta ja näytille.
Katsastuksen jälkeen palautetaan normaali ilmanpaine renkaisiin.
tämä auttaa silloin kun on nivelet ja niiden kumit ehjiä
jos taas jostain kumi rikki tai muuten tahmea nivel
niin injektioneulalla kuminläpi rasvaa niveliin tai jos nipalliset nivelet niin vaseliinia
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tuo pressan ohje on taas persaukisille, jotka koittavat säästää vikapaikassa! :wink:

Nivelissä en säästäisi, käy vielä kuin jaakkimalle.. sit voi tulla muitakin vaurioita.
Voihan sinne tietysti tunkea rasvaa vaikka erektioruiskulla..
Itse olen laittanu uudet nivelet jos on ollu välystä tai ruostetta nivelessä. Maksavathan nuo nivelet 5€ luokkaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
jta
Viestit: 4434
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

larssi21074 kirjoitti: Nivelissä en säästäisi, käy vielä kuin jaakkimalle.. sit voi tulla muitakin vaurioita.
Voihan sinne tietysti tunkea rasvaa vaikka erektioruiskulla..
Itse olen laittanu uudet nivelet jos on ollu välystä tai ruostetta nivelessä. Maksavathan nuo nivelet 5€ luokkaa.
Tuolla saattaa säästyä vielä nivelen vaihdolla kun laittaa vähän lisää rasvaa sinne. Ei välttämättä ole vielä väljä ole jos saattaakin jumittaan alkaan. Ja eihän tuo rasva enää väljyyteen auta. Vaihtoonhan ne silloin menee.

Mutta tottahan se on että nuo italialaiset tarvike nivelet ei maksa kuin tuon 5 euroa mutta ei eipä ne kestä edes seuraavaan katastukseen. Ite ainakin sai nuo italialaiset vaihtaa joka katsastukseen. Joka kerta oli väljänä. Sain sitten nuo venäläiset nivelet niin eipä oo nyt kahtena vuotena nivelistä sanottu mitään.

Mutta väärät ohjauskulmathan aiheuttaa myöskin tuota ettei ratti palaudu mutta tosin se ei tainnu tuota jäykkyyttä aiheuttaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

larssi21074 kirjoitti:Tuo pressan ohje on taas persaukisille, jotka koittavat säästää vikapaikassa! .
eli alkuperäinen ohjehan on tuo atf simpukkaan ja paineita ylös
tosin 205/50-15 on aina raskas kääntää
itselläni ensimmäisen ladan yksi "vika" katsastuksessa jäykkä ohjaus
ja kuitenkin ilman mitään toimenpiteitä ei neljään vuoteen katsastuksessa moitittu
monasti tuntuu tuo ohjauksen jäykkyyskin olevan sellainen katsastajan mutu juttu
Avatar
Osmis
Viestit: 146
Liittynyt: 14.9.2005 15:34
Paikkakunta: Pohjois- Karjala Lieksa

Viesti Kirjoittaja Osmis »

Noh, kiitoksia teille. näistä tulee olemaan kyllä apua. Tänään luultavasti vaihdan alapallot ainakin, kumma kun ei herra katsastusmies niistä sanonut mitään, kun eilen niitä katselin niin ne ovat aika surkeassa kunnossa. katsotaan nyt jos niiden vaihdolla saisi kuntoon. Sitten ei tarvitsisi kun enää laitella valoja kuntoon kun takana temppuilevat kun ei pakki valo syty muuten kuin ajaessa eteenpäin ja jarruttaa ja pistää vilkun oikealle niin silloin rupeaa kaikki valot taka oikealta vilkkumaan :D huvittavan näköistä kuulemma.
Ei tarvitse olla kommunisti ajellakseen ladalla!

http://www.minunauto.com/?1320

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=707998

Lada 2104 -90
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

En ole ikinä käyttäny italialaisia niveliä. Orkkikset eivät virossa maksa kuin n. 2 euroa enemmän kuin italialaiset..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Osmis
Viestit: 146
Liittynyt: 14.9.2005 15:34
Paikkakunta: Pohjois- Karjala Lieksa

Viesti Kirjoittaja Osmis »

Noh kylläpä petyin taas Lieksan katastus konttoriin. Ladassa on yli sentti välystä alapalloissa niin eivät sanoneet sitte siitä mitään. Olisivat kyllä voineet ne katsoa tuosta edes. Noh, siitä varmaan johtuu tuo jäykkätoiminen ohjauskin. On kyllä käynyt hyvä tuuri tässä että ne ei ole pettäneet koska tulee aika paljon ajettua maantie ajoa ja vauhti on sellaiset 80 - 100 km/h. Jos ne olisivat siinä vauhdissa pettäneet ja vieläpä sopivasti kuskin puolelta ja olisi tullut rekkavastaan niin eipä tarviisi enää ajella. Kylläpä kyrpii tälläinen toiminta :evil:
Ei tarvitse olla kommunisti ajellakseen ladalla!

http://www.minunauto.com/?1320

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=707998

Lada 2104 -90
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Eihän tuosta nyt katsastusinssin maine olis menny jos olisi huomauttanut että tuleppas katsomaan näitä niveliä, pikemminkin päinvastoin :o
warre 353w sedan,
Avatar
Osmis
Viestit: 146
Liittynyt: 14.9.2005 15:34
Paikkakunta: Pohjois- Karjala Lieksa

Viesti Kirjoittaja Osmis »

On kyllä ihme touhuu kun ei niitä edes katsota.
Ei tarvitse olla kommunisti ajellakseen ladalla!

http://www.minunauto.com/?1320

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=707998

Lada 2104 -90
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

No kait sitten vaihdoit ne kuitenkin?
Vastaa Viestiin