Foorumin taso

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Foorumin tasoa parannettava?

Kyllä, selkeästi nykyistä tiukempi linja
15
14%
Kyllä, jonkin verran nykyistä tiukempi linja
27
25%
Ei, näillä säännöillä mennään
62
58%
Ei, säännöt ovat jo nyt liian tiukat
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 106

audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Foorumin taso

Viesti Kirjoittaja audiq »

Laitetaanpas tänne äänestys, pitäisikö tasoa nostaa, vai pysytäänkö Suomi24-linjalla jatkossakin.

EDIT: Lisätään nyt varmuuden vuoksi, että huomasin kyllä aiemman samaan aiheeseen liittyvän äänestyksen, mutta äänestyksen vaihtoehdot eivät mielestäni vastanneet näihin kysymyksiin.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minulle riittää nykyinen taso. Lähden aina siitä että kunnioitan kaikkien mielipiteitä, vaikka ne kuinka sotisi " yleistä" käytäntöä vastaan.
warre 353w sedan,
Slapa

Viesti Kirjoittaja Slapa »

Mikäs tämän äänestyksen kirvoitti? Minusta täällä on ollut ihan asiallinen meininki ja kaikille löytyy paikka mihin asiansa kirjoittaa.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Täällä Äänestykset-alueellahan on jo käytännössä samasta asiasta äänestys, tuossa ihan vähän alempana ("Ladaboard ennen ja nyt"). Mutta kai tasoa nostaakseen on sitä ensin hieman laskettava ;)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mistähän niitä tasokkaampia foorumeita oikein löytyy.. :roll:

olisko tässä :P
http://knet2.kuusakoski.com/inet/Kuusak ... /Forum.nsf
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

säännöt on ok
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ei näissä mitään vikaa ole
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Esimerkiksi jokkis.netin foorumi on mielestäni asiallinen. Ehkäpä johtuu siitä, että joutuu maksamaan kannatusmaksun, että pääsee foorumille kirjoittelemaan. Ei ole mielestäni paljoa turhia kirjoituksia. Karsii kaikki tyhjänpäiväset kommentoijat tuo kannatusmaksu.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Slapa kirjoitti:Mikäs tämän äänestyksen kirvoitti?
Se, että Foorumilta on hävinnyt Lada-harrastajat lähes kokonaan ja ne pitäisi saada tänne takaisin.
Vuosi sitten, kun rekisteröidyin tänne, täällä oli paljon vilskettä teknillisellä puolella, mutta eihän siellä nykyisin kirjoittele juuri kukaan mitään järkevää.


Ja aon, tuossa vähän ylempänä on maininta, miksi laitoin uuden äänestyksen, joten silmä käteen. :wink:
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Taitavat olla omalla foorumilla,pois sonnannjauhajien ulottumattomissa.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

audiq kirjoitti:
Slapa kirjoitti:Mikäs tämän äänestyksen kirvoitti?
Se, että Foorumilta on hävinnyt Lada-harrastajat lähes kokonaan ja ne pitäisi saada tänne takaisin.
Vuosi sitten, kun rekisteröidyin tänne, täällä oli paljon vilskettä teknillisellä puolella, mutta eihän siellä nykyisin kirjoittele juuri kukaan mitään järkevää.

Niinpä...., miksiköhän muutamat tahot ovat vaihtaneet foorumia.... :shock:

Itsekin aikoinaan tänne kirjautessani huomasin että täällä oli muutamia kavereita joilla tekninen tuntemus Ladoista oli ihan pätevää luokkaa, joten oli mukava tulla keskusteluun mukaan.. Itsekin olen vääntänyt näiden Ladojen kanssa jo yli 20vuotta ja autojen kanssa yleensäkin jo kohta 25vuotta, joten varmasti monille vastaavan tasoisille kavereille kysymykset joka viikko Ladan ratin irroituksesta tai jarrupalojen vaihdosta alkaa tympimään... Tietty tulee aina uutta sukupolvea mukaan ja heillekin pitäisi kertoa noita faktoja jotta tieto vierii eteenpäin..... Noihin kyseisiin vastauksiin pystyy täällä tosin antamaan vastauksia moni tekniikkaan vähemmänkin vihkiytynyt asian harrastaja.. Meillä muutamilla lähinnä kilpureiden rakentajilla ja tekniikan virittäjillä on helpompi keskustella oikeista asioista muualla, jottei tarvitse joka kolmannelle selittää keskustelussa esiintyviä aiheita rautalangasta vääntämällä ja näin saadaan keskustelut pysymään siinä aiheessa mihin ne on alunperin aiottu... Tämä kirjoitus toivottavasti valaisee hieman syytä miksi täällä on teknisten juttujen taso laskenut viimeaikoina.... Itse mm. tosin seurailen sivusta näitä täällä käytäviä keskusteluja ja pyrin vastailemaan kiperämpiin kysymyksiin parhaani mukaan, mutta näihin juupas eipäs juputuksiin en juurikaan enää jaksa kommentoida... Rakentavat keskustelut tekniikasta siitä todella kiinnostuneiden kanssa on mahdollisia suorittaa muuallakin.... :wink:

Ja sitten se tavallinen..., ei oteta palkokasveja kärsään.... :D
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

mickey-69 kirjoitti:
Niinpä...., miksiköhän muutamat tahot ovat vaihtaneet foorumia.... :shock:

Itsekin aikoinaan tänne kirjautessani huomasin että täällä oli muutamia kavereita joilla tekninen tuntemus Ladoista oli ihan pätevää luokkaa, joten oli mukava tulla keskusteluun mukaan.. Itsekin olen vääntänyt näiden Ladojen kanssa jo yli 20vuotta ja autojen kanssa yleensäkin jo kohta 25vuotta, joten varmasti monille vastaavan tasoisille kavereille kysymykset joka viikko Ladan ratin irroituksesta tai jarrupalojen vaihdosta alkaa tympimään... Tietty tulee aina uutta sukupolvea mukaan ja heillekin pitäisi kertoa noita faktoja jotta tieto vierii eteenpäin..... Noihin kyseisiin vastauksiin pystyy täällä tosin antamaan vastauksia moni tekniikkaan vähemmänkin vihkiytynyt asian harrastaja.. Meillä muutamilla lähinnä kilpureiden rakentajilla ja tekniikan virittäjillä on helpompi keskustella oikeista asioista muualla, jottei tarvitse joka kolmannelle selittää keskustelussa esiintyviä aiheita rautalangasta vääntämällä ja näin saadaan keskustelut pysymään siinä aiheessa mihin ne on alunperin aiottu... Tämä kirjoitus toivottavasti valaisee hieman syytä miksi täällä on teknisten juttujen taso laskenut viimeaikoina.... Itse mm. tosin seurailen sivusta näitä täällä käytäviä keskusteluja ja pyrin vastailemaan kiperämpiin kysymyksiin parhaani mukaan, mutta näihin juupas eipäs juputuksiin en juurikaan enää jaksa kommentoida... Rakentavat keskustelut tekniikasta siitä todella kiinnostuneiden kanssa on mahdollisia suorittaa muuallakin.... :wink:

Ja sitten se tavallinen..., ei oteta palkokasveja kärsään.... :D
Näin foorumilla tahtoo valitettavasti käydä... Esim. Fiat foorumilla keskustelu näyttää olevan ihan eri tasoista kuin täällä, mutta eipä siellä kyllä ole mitenkään niin paljon käyttäjiä, kuin täällä :roll:

Välillä kyllä itseäkin huvittaa jotku kysymykset, kun joillakin on sellainen linja, että kysytään kaikesta. Eikä enään osata käyttää sitä omaa järkeä ollenkaan :wink:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tästä on puhuttu niin täällä ja vuosikokouksissa moneen otteeseen, mutta haluttu linja sitten kai nyt on käytössä. Itse en kyllä lukeudu tämän linjan kannattajiin, vaan haluisin tarkempaa moderointia. Tarkempi moderointi ei tarkoita niuhotusta ja mitään sananvapauden rajoittamista. Ohiaiheen ja täysin liirum-laarum aiheet voi siirtää johkin toiseen aiheseen ja sekalaisiin/huumoriin tai jos kyseinen kommentti tms. ei sisällä mitään asiaa, niin suoraan roskiin.

Kuten edellä on jo kirjoitettu, niin samat aiheethan sitä pysyy ja/tai kiertää, kun aihe on kuitenkin näin kapea kuin Lada on. En sitten tiedä onko se aina niin hyvä sitten kuitenkaan, että aletaan sotkea kaikki syömisestä lähtien autofoorumille. Kyllä kapeastakin aiheesta asiaa löytyy ja jos ei juuri löydy, niin sitä voi joskus pitää taukoa kirjoittamisesta tai kirjoittaa johkin muualle.

En siis kuitenkaan tässä vaadi mitään sellaista, että aiheet saa olla vain Ladaan liittyviä, mutta jotain aiheita voisi puida vaikka jossain reaaliaikaisessa viestimessä. Tällainen on vaikka chat tai puhelin. Kun tuskin sillä suurta arvoa on millään tavalla, että tietää mitä se toinen foorumilainen siellä syö. Sitä voi kertoa sen vaikka äitelle huutamalla keittiöön tai soittamalla.

Mitä tulee sitten näihin 'ei Ladaan tai autoiluun' liittyviin aiheisiin yleensä, niin väitän, että aiheeseen paremmin liittyvä foorumi löytyy ja sieltä saa varmasti paremman ja tarkemman vastauksen pulmaansa tai laajempia kommentteja asiaansa ja sama juttu tässäkin, että Google ja chatit auttavat paremmin.

Välillä tuntuu, että tämä foorumi kun on enempi jo sellainen ladistinelämä-foorumi.

Sitten on tämä aiheen ohi kirjoittaminen. Se on yksi pahimmista vioista mitä täällä on. On siis todella ikävää, kun kysyy tai laittaa jonkin muun viestin tänne, tulee sitten lukemaan mitä kyseiseen viestiin on kommentoitu ja toteaa, että alkuperäinen aihe on täysin unohtunut ja puhutaan jostain aivan muusta. Sitten jos joku käyttää tätä paljon puhuttua hakua, niin hän joutuu kahlaamaan sivutolkulla jotain soopaa ja huomaa, että pahimmassa tapauksessa alkuperäiseen kysymykseen ei ole tullut kuin muutama epämääräinen vastaus tai ei vastausta ollenkaan. Siinä vaiheessa sitten käy helposti niin, että sitä sitten aloittaa taas uuden aiheen.

Aihe jota on käsitelty myös on tämä käyttäjien katoaminen. Kyllä sitä monet foorumeita lukevat ja/tai Lada-tietäjät kaikkoavat, kun tämä foorumin taso on repsahtanut. Tilalle on tullut kaikkia näitä ei autoon liittyviä höpöttelyaiheita ja täysin ohiaiheen puhuminen on räjähdysmäisesti kasvanut. Sitten on vielä nämä aina toistuvat samat kysymykset. Se haku kun on hyvä toiminto kuitenkin. Tämä foorumin tasonlasku johtuu käyttäjien määrän kasvusta ja moderoijien vähyydestä. Ei voi olettaa tietysti, että pari kolme moderoijaa pitää kunnossa näin suurta keskustelija ja viesti määrää.

Asia puhe täällä helposti jätetään lukematta tai siihen ei reagoida ja sitten näitä 'jee' 'hih' ja hymiöviestejä on vaikka miten. Ne eivät varmaan mitenkään lisää mitään arvoa.

Harrastajia on monenlaisia, mutta on se sääli, että tieto katoaa ja Suomi24:n tyylinen huono tyyli pitää foorumia kasvaa.
Viimeksi muokannut veli alexei, 5.3.2007 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Joo mutta eihän se ole mikään ihme, että kysellään esim. "miksi tämä Ladan romu ei lähde käyntiin, vaikka ei ole kuin 25 pakkasta?" - kun täällä on tapana hehkuttaa, että oma Lada lähtee aina tulille ilman mitään lämmityksiä 40:n pakkasessa wanhalla akulla ja mineraaliöljyistä huolimatta. :wink:

Noissa asiapitoisissa foorumeissa ei vain tahdo kukaan jostain syystä käydä tai kirjoitella :? Esim. tuolla Itärauta -foorumissa on ihmeen hiljaista. Miksi :?:
Viimeksi muokannut samarai, 5.3.2007 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Amatööri
Lada kerhon jäsen
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2004 23:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Amatööri »

"Tarttis tehrä jotain..."
Vastaa Viestiin