Maatto siellä jännite täällä
Lähetetty: 4.3.2004 20:24
Auton sähköjärjestelmän häiriöt ovat tuttuja jossain muodossa kaikille auton käyttäjille.Kun auton kori on terästä,jonka sähkönjohtavuus on 1/10 osa kupariin verrattuna on tämä kriittinen paikka sähköhäiriöille.Vaikka koko kori on paluujohdinta on maadoitusliittimet ja niiden kontakti heikoin lenkki.Nyt saa tarvikeliikkeistä tehdastekoisia sarjoja tähän tarkoitukseen.Kaapeleiden paksuudet ovat jotakuinkin akkukaapelin paksuisia.
Viisi kaapelia liitetään säteittäisesti akun miinuksesta:
1. moottoriin
2.vaihteistoon
3.sylinterin kanteen
4.vasempaan lokasuojaan
5.oikeaan lokasuojaan
Näillä kaapeleilla eliminoidaan epäjatkuvuuspisteet auton korin liitoksissa ja näin sähköhäiriöt.Akun varautuminen ja purkautuminen (käynnistys)paranee.Samalla koko sähköjärjestelmän jännite tasaantuu.
Kun tekee kaapelit itse säästyy huomattava summa rahaa ja kaapelit ovat täsmälleen halutun pituiset.
Viisi kaapelia liitetään säteittäisesti akun miinuksesta:
1. moottoriin
2.vaihteistoon
3.sylinterin kanteen
4.vasempaan lokasuojaan
5.oikeaan lokasuojaan
Näillä kaapeleilla eliminoidaan epäjatkuvuuspisteet auton korin liitoksissa ja näin sähköhäiriöt.Akun varautuminen ja purkautuminen (käynnistys)paranee.Samalla koko sähköjärjestelmän jännite tasaantuu.
Kun tekee kaapelit itse säästyy huomattava summa rahaa ja kaapelit ovat täsmälleen halutun pituiset.