1700i kuparinen kannentiiviste
1700i kuparinen kannentiiviste
Löytyiskö tälläisille kiinnostusta virittäjien keskuudessa?
Paksuudeksi olen ajatellut 2mm, lienen riittää puristuksien laskuun turbottamista ajatellen...
Itselleni teetän ainakin moisen, ehkä niitä voisi samalla teettää useammankin..
Paksuudeksi olen ajatellut 2mm, lienen riittää puristuksien laskuun turbottamista ajatellen...
Itselleni teetän ainakin moisen, ehkä niitä voisi samalla teettää useammankin..
kysyn tältä jannulta.. ehkä noita voisi sen kymmenkunta teettää, kyllä ne ajan mukaan saa johonkin tungettua (lue: katoaa) 
kysyn hintaa ja ilmoittelen tarkemmin kun tiedän itse
ps. joku näppärä propellipää voisi laskea, paljonko 1700i:n puristukset tulisi olemaan tuolla 2mm korottavalla tiivisteellä.

kysyn hintaa ja ilmoittelen tarkemmin kun tiedän itse

ps. joku näppärä propellipää voisi laskea, paljonko 1700i:n puristukset tulisi olemaan tuolla 2mm korottavalla tiivisteellä.
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
kyselin paikallisesta rautakaupasta 2mm täysmittaisen kuparilevyn hintaa.. kertoivat hinnaksi reilun 600 euroa...
tokihan sellaisen voisi ostaa jos tietää, että tilkkeille löytyy kysyntää..
Jostain luin myös, että teräksisiä kannetiivisteitä on porukka tehnyt ??
Olisiko jollain tietoa moisesta? Voisi olla huomattavasti edullisempaa ainetta...
Ja jos ja kun noita teettää, niin kyllähän niitä saa tehtyä useammankin eri mallisia, mutta mitä vähemmän niitä tekee, sitä kalliimpia ne tulee olemaan per kappale kun jokaisen erilaisen tiivisteen mallin joutuu ohjelmoimaan koneelle ja siinä se suurin kustannus tulee.
tokihan sellaisen voisi ostaa jos tietää, että tilkkeille löytyy kysyntää..
Jostain luin myös, että teräksisiä kannetiivisteitä on porukka tehnyt ??
Olisiko jollain tietoa moisesta? Voisi olla huomattavasti edullisempaa ainetta...
Ja jos ja kun noita teettää, niin kyllähän niitä saa tehtyä useammankin eri mallisia, mutta mitä vähemmän niitä tekee, sitä kalliimpia ne tulee olemaan per kappale kun jokaisen erilaisen tiivisteen mallin joutuu ohjelmoimaan koneelle ja siinä se suurin kustannus tulee.
Mitenkäs tuollainen teräksinen tiiviste toimii? Kuparitiivistehän pitää lämmittää "pehmeäksi" ennen asentamista, niin miten se teräksisessä onnistuisi...
Mitenhän kestäviä nuo kupariset kannentiivisteet on?
Tuossa on vähän juttua siitä, vaikka ei ole kyllä lada kyseessä
:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... entiiviste
Mitenhän kestäviä nuo kupariset kannentiivisteet on?
Tuossa on vähän juttua siitä, vaikka ei ole kyllä lada kyseessä

http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... entiiviste
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Vähäpäästöisen auton kaikenlainen muuttaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon, että sikäli tuo katinkin siirto on hitusen tulkintakysymys. Toisekseen nykyään nuo katit pyritään sijoittamaan mahdollisimman lähelle moottoria, jotta se saavuttaisi toimintalämpötilansa mahdollisimman nopeasti. Nykyään nuo ovat usein pakosarjassa jo! Tuohan on rakenteeltaan keraaminen, eli lämmöllä sitä on vaikea, ellei mahdoton tuhota. Ongelma tulee jos palamatonta bensaa pääsee sinne. Näinhän kireällä nokalla olevassa moottorissa helposti käy matalilla kierroksilla overlapin aikana. Silloin se kissa tykkää kyttyrää. Ahtaminenhan ei vaikuta katin toimintaan mitenkään, katti vain luulee olevansa hieman isommassa moottorissa. Taikasanahan on stökiömetria kun katin toiminnasta keskustellaan. Energiatekniikan porukka osannee kertoa noista tarkkaan kuopiossakin.
Toisaalta voisi pohtia ensinnäkin, että miksi ihmeessä laskea puristuksia paksulla kansipahvilla. Palje-efekti menetetään kokonaan. Muutenkaan ei tuo puristussuhde niin kova ole. Ennemmin ottaisi vaikka lohkosta hitusen pois, että saa männät kannen lähelle, palotiloista kaivelisi tilaa venojen ympärille ja mahdollisesti jotain monttumäntää jos on vielä tarve. Ysin ruttu on ihan sopiva ahtamiseen. Rankkaan ahtamiseen sitten lähemmäs kasia. Huonosti tehtynä kasi-puristeinen kone saattaa nakuttaa helpommin, mitä hyvin tehty ysi-puristeinen!
Toisaalta voisi pohtia ensinnäkin, että miksi ihmeessä laskea puristuksia paksulla kansipahvilla. Palje-efekti menetetään kokonaan. Muutenkaan ei tuo puristussuhde niin kova ole. Ennemmin ottaisi vaikka lohkosta hitusen pois, että saa männät kannen lähelle, palotiloista kaivelisi tilaa venojen ympärille ja mahdollisesti jotain monttumäntää jos on vielä tarve. Ysin ruttu on ihan sopiva ahtamiseen. Rankkaan ahtamiseen sitten lähemmäs kasia. Huonosti tehtynä kasi-puristeinen kone saattaa nakuttaa helpommin, mitä hyvin tehty ysi-puristeinen!
Vauhdin tae - alamäki