1700i kuparinen kannentiiviste

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
peke99

1700i kuparinen kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja peke99 »

Löytyiskö tälläisille kiinnostusta virittäjien keskuudessa?
Paksuudeksi olen ajatellut 2mm, lienen riittää puristuksien laskuun turbottamista ajatellen...
Itselleni teetän ainakin moisen, ehkä niitä voisi samalla teettää useammankin..
ladatus turpotus

Viesti Kirjoittaja ladatus turpotus »

kyllä kiinnostaa,paljonkohan tuon hinta suunnilleen olisi?
peke99

Viesti Kirjoittaja peke99 »

kysyn tältä jannulta.. ehkä noita voisi sen kymmenkunta teettää, kyllä ne ajan mukaan saa johonkin tungettua (lue: katoaa) :)

kysyn hintaa ja ilmoittelen tarkemmin kun tiedän itse :)

ps. joku näppärä propellipää voisi laskea, paljonko 1700i:n puristukset tulisi olemaan tuolla 2mm korottavalla tiivisteellä.
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

saisko nuita 1500s konellekkiin
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

saattaapi olla että ei tule pitämään kun lohko on valurautaa ja kansi alumiinia ei ainakaan starletissa ole toiminu mutta voihan sitä kokeilla vaikka ladassa toimiskin.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
peke99

Viesti Kirjoittaja peke99 »

kyselin paikallisesta rautakaupasta 2mm täysmittaisen kuparilevyn hintaa.. kertoivat hinnaksi reilun 600 euroa...

tokihan sellaisen voisi ostaa jos tietää, että tilkkeille löytyy kysyntää..
Jostain luin myös, että teräksisiä kannetiivisteitä on porukka tehnyt ??
Olisiko jollain tietoa moisesta? Voisi olla huomattavasti edullisempaa ainetta...

Ja jos ja kun noita teettää, niin kyllähän niitä saa tehtyä useammankin eri mallisia, mutta mitä vähemmän niitä tekee, sitä kalliimpia ne tulee olemaan per kappale kun jokaisen erilaisen tiivisteen mallin joutuu ohjelmoimaan koneelle ja siinä se suurin kustannus tulee.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Mitenkäs tuollainen teräksinen tiiviste toimii? Kuparitiivistehän pitää lämmittää "pehmeäksi" ennen asentamista, niin miten se teräksisessä onnistuisi...
Mitenhän kestäviä nuo kupariset kannentiivisteet on?
Tuossa on vähän juttua siitä, vaikka ei ole kyllä lada kyseessä :oops: :

http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... entiiviste
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Miks sitä kattia pitäis siirtää? Joo ei oikein toimisi kunnolla putkiston loppupäässä :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

pitäkää vaa kattia katsastuksen aikana.....
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

paljonhan sitä pitäis :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

pidä katti jos on nii välttämätöntä :D :) säästät luontoa :lol:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vähäpäästöisen auton kaikenlainen muuttaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon, että sikäli tuo katinkin siirto on hitusen tulkintakysymys. Toisekseen nykyään nuo katit pyritään sijoittamaan mahdollisimman lähelle moottoria, jotta se saavuttaisi toimintalämpötilansa mahdollisimman nopeasti. Nykyään nuo ovat usein pakosarjassa jo! Tuohan on rakenteeltaan keraaminen, eli lämmöllä sitä on vaikea, ellei mahdoton tuhota. Ongelma tulee jos palamatonta bensaa pääsee sinne. Näinhän kireällä nokalla olevassa moottorissa helposti käy matalilla kierroksilla overlapin aikana. Silloin se kissa tykkää kyttyrää. Ahtaminenhan ei vaikuta katin toimintaan mitenkään, katti vain luulee olevansa hieman isommassa moottorissa. Taikasanahan on stökiömetria kun katin toiminnasta keskustellaan. Energiatekniikan porukka osannee kertoa noista tarkkaan kuopiossakin.

Toisaalta voisi pohtia ensinnäkin, että miksi ihmeessä laskea puristuksia paksulla kansipahvilla. Palje-efekti menetetään kokonaan. Muutenkaan ei tuo puristussuhde niin kova ole. Ennemmin ottaisi vaikka lohkosta hitusen pois, että saa männät kannen lähelle, palotiloista kaivelisi tilaa venojen ympärille ja mahdollisesti jotain monttumäntää jos on vielä tarve. Ysin ruttu on ihan sopiva ahtamiseen. Rankkaan ahtamiseen sitten lähemmäs kasia. Huonosti tehtynä kasi-puristeinen kone saattaa nakuttaa helpommin, mitä hyvin tehty ysi-puristeinen!
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin