DIISSELI LARPA SUOMEEN!!!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
1500

DIISSELI LARPA SUOMEEN!!!

Viesti Kirjoittaja 1500 »

Lada saaste auto... Miten saatas siitä luontoystävällisempi??? "Viisaat" ASENTaa katalysaattorin... TULEE idän SUSI!! Mutta MITEN SAADAAN LARPASTA TODELLA HYVÄ JA JÄRKEVÄ JA TALOUDELLINEN ja viimeiseksi luontoystävällinen????? tehhään DIISSELI LARPA!!! Löytysköhän sakkia jotka lähtis mukaan rojektiin, että saatas larpasta tosiaan TOSI järkevä käyttöpeli?? Kuluvat osat halpoja... MErsun tai volvon KIISSELI jyrrään, ni avot!!! KErtokkaa onko joku yrittäny. ITE otan yhteyttä luonnonsuojelujärjestöihin ja viimeiseksi vaikka tarja haloseen, että DIISSELI LARPA on mahdollinen l a i l l i s e s t i SUOMESSA. Siis muutoskatastettuna.. KERTOKKEE IDEAA.. Löytyy varmasti Äö:ltä viisaampaa sakkia ku minä, ku mun ÄÖ on vain n.70... HEH :shock: Luovuutta ja hulluutta mukaan niistä hyvät ideat syntyy!!!!!!!!!!!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

noh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Peugeotin 1,9 diesel menee varmaan helpolla, koska sitä on käytetty Nivassakin ihan tehdas varusteena ja Nivassa kun normaalisti käytetään lähes samoja moottoreita kuin takavetoisissa. eli jos hankkii vaikka Venäjältä sopivat Nivan sovituspalat?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
1500

KIISSELI larpa

Viesti Kirjoittaja 1500 »

Varmasti diisseli kone löytyy joka sopii, mutta saakohan sitä katsastettua??? Siinä pääkysymys!!! Nivan saa diisseliksi sillä ehdolla että se on maasturi. Kyse on 1500 vm 91, mikä lie oikea malli mut kummiskin... Noita laatikkoladoja ei ole tyyppikatastettu diisseleiksi on ongelma. Miten lie onnistuu.. On noit pyrokratioita.......
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

jaa..onkohan tollanen muutos autoilla yhtä vaikeaa kuin mopoilla..kysymys on intiassa valmistetuista diesel enfieldeistä.. lainaus jostain kirjasta" diesel-enfieldiä ei saa suomessa rekisteriin, ei keinolla eikä millään. syynä on se, että diesel-enfield on uusi maali, joka siis pitäisi ennen myyntiä ja rekisteröintiä alistaa eu:n tyyppihyväksyntään. sitä tarakastusta ei voi tehdä suomessa vaan lähin paikka olisi saksa..jne..jne..
mutta kannattaishan tota selvittää..em. enfieldin kulutus on 1,5l/100km eli hesasta ivaloon vois ajaa tankillisella..nyt meni kyllä vähän mp,mutta...
A_A
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

afrika kirjoitti: uusi maali,
A_A
nakkisormien kielellä maali on tietysti malli
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mitäs muuten lakiteksti sanoo tuohon polttoaineen muutokseen. Sehän on selvää tekstiä että teho ei saa nousta yli 20% ja tilavuus yli 25% mutta toteaakos teksti mitä käytettävän polttoaineen laadusta? Katselin tuossa nopeasti http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd) eli Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta eikä moisesa mainittu mitään polltoaineesta. Voin toki olla väärässäkin muta rupesi hieman kiinnostamaan jonkin esim volkkarin 1.9 dieselin laittaminen ladan kaulalle, vääntäis aika kivasti...
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Joo volkkarin 1.9 turbodieseli menisi lain puolesta keulalle, kytkimen kanssa voi joutua hieman ihmettelemään mutta kyllähään senkin saa toimimaan. ja viri potentiaaliahan noissa on helposti 150 heppaan asti.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
1500

Diissel, TOTTAKAI!

Viesti Kirjoittaja 1500 »

Hienoa ku löytyy muitakin innostuneita!!! Diisseli ku on ni vääntöäki löytyy, esim kärryn vejätykseen yms. Takapotkut kun on huippuja pelejä hinata peräkärryä... :P Voi olla parempi et käyn katastus asemal porisuttaan ukkoja, tietävät varman päälle voiko LARPAA kiisselöidä!!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jeh, kerro sitten täällä mitä sanovat!

On ollut mullakin toi haaveena, tosin saattaa tulla sen verran kalliiksi, että muutettavan auton pitäisi olla vähän vähemmän ruosteinen kuin tuo nykyinen :(.

Ja en sitten tiedä kun ajan vaan parikymmentä tonnia vuodessa, että kannattaisko muutenkaan.

Mutta kyllä diesel olis jotain, ärsyttää noi bensakoneet :twisted:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tietoa tänne kun joku konttorilta kyselee. Kiinnostaisi myös tuo viripotentiaali ja väännöt :twisted: Sen verran omaan jokkistaustaa itsekkin että en usko tuon sopivuuden olevan ongelma. Rupesi nuo viranomaiset oikein v*tuttamaan kun meni oma 1600 turbo-projektikin jäihin. Olisi kiva käydä konttorilla laillisella 1.9 turbodiisselilllä :)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Verovamma

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nonnis kirjoitti:Ja en sitten tiedä kun ajan vaan parikymmentä tonnia vuodessa, että kannattaisko muutenkaan.
Eipä välttämättä kannata, kun on vielä tämä huima käyttövoimaverokin.
Henkilöautoillahan vero on 6,7 senttiä jokaista kokonaispainon alkavaa sataa (100) kiloa kohti päivässä.

Vero lasketaan seuraavasti:
Ladan kok.paino on noin 1395 kg (2105,2107), jolloin alkavia satoja kiloja tulee 14.
6,7 senttiä tekee 0,067 €, jolloin tulos tulee €uroissa.
Elikäs:
0,067 X 14 = 0,94 € päivässä.
0,067 X 14 X 365 = 342,37 vuodessa.

Siis melkein EURO päivässä! :shock: Voi mahoton paikka...
Tulee kallis Lada. Jos ei tuo 94 snt päivässä tunnu isolta vielä, niin viimeistään sitten, kun tulee postissa maksulappu, jossa tulee sekä perusvero ja käyttövoimavero (94,90 € + 342,37 € = 437,27 €).
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Kulut

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Taitaa kylläkin olla silti kannattavaa kun ajaa 20tkm...

Dieselinä kulutus olisi seka-ajossa n. 6l / 100 km ja bensana kulutus pyörii noin 8l/100km. Eli noin 3,5 euroa / 100 km halvempi ajaa eli vaatisi 343/3,5= n. 10tkm jotta vero kuolettuisi.

Vuodessa tulisi 20 tkm mukaan säästöä 350 euroa.

Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että omistaessaan dieselin kilometrejä alkaa kertyä enemmän kuin bensalla. Tulee herkemmin lähdettyä käymään kauempanakin vaikka kylässä kun ei ole niin kallista...

Mutta porukka kirjottelee jostain guntterin rupudiisseleistä... Sakut ei ole vielä kokonaishyvää diiseliä tehnytkään. Aina joku prakaa toisen kohdan ollessa hyvä!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ja miten olis jos rekisteröi Ladan pakettiautoksi ja dieselöi, sitten tulisi matalampi pakun dieselvero? Sitten ajelu olisikin lähes ilmaista.

Suomessa on rekisterissä yksi Diesel käyttöiseksi merkitty 2103/2106 sarjan Lada, mutta varmaan joskus aikanaan ennen euro-lakeja muutoskatsastettu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Käsittääkseni dieselöinti ei ole sen kummempi kuin turbottaminenkaan, kunhan teho- ja tilavuusrajat riittävät niin muutoskatsastus riittää. Päästöjen kanssa pääsee ihan helpoiten kun ottaa ladan vuosimallia <87 ja siihen uudemman auton dieseli. Turbon kanssa homma pelaa näin, noilta vuosiluvuilta olevat vanhemmat autot eivät vaadi kattia kun -91 vaatisi.

Ennen tilanne oli ilmeisesti paljon hankalampi ja varmaan luvatkin täytyi anoa. Nykyisin pelkkä muutoskatsastus riittää. Kannattaa kuitenkin käydä lähimmällä konttorilla juttelemassa asiasta.
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Kulut

Viesti Kirjoittaja micco »

Jankos kirjoitti:Mutta porukka kirjottelee jostain guntterin rupudiisseleistä... Sakut ei ole vielä kokonaishyvää diiseliä tehnytkään. Aina joku prakaa toisen kohdan ollessa hyvä!
Mersuforumia hieman seuranneena uskaltaisin väittää että mesen 300td voisi olla melko pätevä moottori. Nisstä kun otetaan vakio sisuskaluilla lähes 400 heppaa. Ladan keulalle sitä ei tosin laillisesti varmaan saa.
Vastaa Viestiin