Tervehdys! Pistäkääpä Lada viri gugut tähän topiciin tietoa siitä millaisia vauhti hirmuja olette vuosien saatossa rakentaneet? Näin uutena tulokkaana kiinnostais tietää millaisia tykkejä näista idäautoista saa.
Oli ladassa 2000 fiatin tc(113hp) kulki n.180 km/h, ennen kuin loppu välitykset 4-vaihteisella.Lada on vieläkin omistuksessani nyt tosin rakenteilla 1500 turbokone tarkoitus olisi saada 100hp takapyörille.
Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??
mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
Onko autosi mintunvihreä? Sellainen turbotettu pyöri takavuosina hämeenlinnassa, kova kone!
Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??
vanhoilla rakentelusäännöillä annettiin lupia 2 litraisellekin, nykyään ei enää. Aikanaan myönnetyt luvat ovat edelleen voimassa, eli mihinkään muuhun ladaan ei tälläistä konetta saa.
hämeenlinnassahan mä vaikutan... kuten kuvasta näkyy autoni on mintunvihreä... tc asennuksesta ei ole mulla oikeen mitään tietoa, 1600 ja 2000 on kuulemma päällepäin lähes identtiset...
nomercy2 kirjoitti:Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??
Ei tuota tc:tä ollut muutoskatsastettu sen takia se lähtikin autosta pois. Eiköhän tuo vakiokannentiiviste kestä nuo ahtopaineet, käyttävät tuota samaa tiivistettä rataladoissa joissa puristussuhde on 12 luokkaa. Vakio puristuksiin kärsii laittaa 0.5 paineita eikä ole mitään ongelmia koneessa ainoastaan turbo voi levitä voitelun puutteeseen(öljynjäähdytin hyvä olla).Turbo on paikoillaan ja koeajettu meinaa olla ongelmana tuo 1 pytty kun ei meinaa millään toimia kts. tekniset kysymykset veto puuttuu
Sen verran noista tc-koneisista ladoista että kyllä 2-litraisen saa edelleenkin kilpiin. Tosin ei vanhaa pystykonetta koska tehoja liikaa mutta cromasta löytyy 90hv ja 98hv versio...
Tosiaan noista tc-koneista on päällepäin lähes mahdotonta sanoa minkä kokoinen se on, suurimmassa osassa poraus 84mm ja iskunpituudella eri versiot. Suht kattava lista eri malleista löytyy http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htm
No Fiiun TC:t nyt vaan on aika kiven alla tai sitten hinta on niin kova että slaagi on lähellä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Totta kyllä on että etenkin nuo pystykoneet rupeavat hieman harvinaisia olemaan. Vinokoneita kyllä löytyy hyvin ja hinnatkin ihan asiallisia ollut, vaikka kyllähän ladan mosia saisi kymmenen yhden tc:n hinnalla
Meillä on rallisprintti autona lada 2105 volvon b21 moottorilla.kone on ahdettu.penkitetty 1.0 bar tp.219hp 339nm.nyt 1.5 bar teho ??? on aika rivakka liikkeissään
ei oo täs nyt yhtään kuvaa mut voin saada joskus myöhemmin.siinä on vielä ladan omat etujarrut. (ei pyssää millään) mut on jo valmiina toiset kun kerkis vain asentaa,siis bmw 535 etulevy 296mm volvon satula,taakse 240 volvo vakio takajarrut 280mm.nyt siis takana hiacen jarrut kun on hiacen akselikin.laatikko on volvon.niin ja paino on 1030kg kisoissa 1100kg säännöt määrää.ens kesänä ois tarkoitus myös kokeilla 1/4 mile.mitä mahtaa mennä?
ratustin joskus kinni nappikseen mazda 929 2.0 koneen ei tohtinu ajaa 195kmh lujempaa....
kuvia osoitteessa http://members.surfeu.fi/jprintala/mazda.html
ja tällä ajettiin noin 5kk tie liikenteessä!