Sivu 1/2
Ladalla lujaa..
Lähetetty: 12.3.2004 9:32
Kirjoittaja nomercy2
Tervehdys! Pistäkääpä Lada viri gugut tähän topiciin tietoa siitä millaisia vauhti hirmuja olette vuosien saatossa rakentaneet? Näin uutena tulokkaana kiinnostais tietää millaisia tykkejä näista idäautoista saa.

2.0tc
Lähetetty: 12.3.2004 10:27
Kirjoittaja Lada_VFTS
Oli ladassa 2000 fiatin tc(113hp) kulki n.180 km/h, ennen kuin loppu välitykset 4-vaihteisella.Lada on vieläkin omistuksessani nyt tosin rakenteilla 1500 turbokone tarkoitus olisi saada 100hp takapyörille.
Lähetetty: 12.3.2004 13:08
Kirjoittaja nomercy2
Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??

nopeus...
Lähetetty: 12.3.2004 22:03
Kirjoittaja turbo ic
mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
Lähetetty: 14.3.2004 20:12
Kirjoittaja max40w
mun 2101 ladan laskettu nopeus pitäis olla 3.9 perävälityksellä 196km/h tehoa pitäis olla uudella koneella noin 300hv. kesällä sit näkee toteutuuko noi lukemat kun saa ladan valmiiksi... ei mulla kansipahvin kansa ole ollut ongelmia. edellisessä koneessa oli vakio pahvi ahtoja 1.4bar puristus suhde 8.0. nykyistä konetta pitäis kiusata 2barilla ja puristussuhde on 7,6
Onko autosi mintunvihreä? Sellainen turbotettu pyöri takavuosina hämeenlinnassa, kova kone!
Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??
vanhoilla rakentelusäännöillä annettiin lupia 2 litraisellekin, nykyään ei enää. Aikanaan myönnetyt luvat ovat edelleen voimassa, eli mihinkään muuhun ladaan ei tälläistä konetta saa.
lujaa...
Lähetetty: 14.3.2004 20:17
Kirjoittaja turbo ic
hämeenlinnassahan mä vaikutan... kuten kuvasta näkyy autoni on mintunvihreä... tc asennuksesta ei ole mulla oikeen mitään tietoa, 1600 ja 2000 on kuulemma päällepäin lähes identtiset...
Lähetetty: 15.3.2004 11:48
Kirjoittaja nomercy2
No hemmetti,asiallisen oloinen laite! Paiskaa vähän enempi detalji teitoa jos ei oo salaista !?
Lähetetty: 15.3.2004 13:14
Kirjoittaja Lada_VFTS
nomercy2 kirjoitti:Jaha,mites tollanen ladan mosa kestää ahtopaineita,jostain muusta topicista olin lukevinani että ainakin kansipahvi ongelmia on noissa ahdetuissa koneissa ollut? Pistä infoa ja kertoile jatkossakin kuinka ahdin projekti edistyy,,kiinnostaa varmaan muitakin??!! Millä poppakonstilla sait luvat fiat 2.0tc asennukseen,vai saitko??

Ei tuota tc:tä ollut muutoskatsastettu sen takia se lähtikin autosta pois. Eiköhän tuo vakiokannentiiviste kestä nuo ahtopaineet, käyttävät tuota samaa tiivistettä rataladoissa joissa puristussuhde on 12 luokkaa. Vakio puristuksiin kärsii laittaa 0.5 paineita eikä ole mitään ongelmia koneessa ainoastaan turbo voi levitä voitelun puutteeseen(öljynjäähdytin hyvä olla).Turbo on paikoillaan ja koeajettu meinaa olla ongelmana tuo 1 pytty kun ei meinaa millään toimia kts. tekniset kysymykset veto puuttuu
Lähetetty: 17.3.2004 11:09
Kirjoittaja Stefa
Sen verran noista tc-koneisista ladoista että kyllä 2-litraisen saa edelleenkin kilpiin. Tosin ei vanhaa pystykonetta koska tehoja liikaa mutta cromasta löytyy 90hv ja 98hv versio...
Tosiaan noista tc-koneista on päällepäin lähes mahdotonta sanoa minkä kokoinen se on, suurimmassa osassa poraus 84mm ja iskunpituudella eri versiot. Suht kattava lista eri malleista löytyy
http://www.ele.tut.fi/~vvieri/tc/tclist.htm
Lähetetty: 17.3.2004 23:04
Kirjoittaja veli alexei
No Fiiun TC:t nyt vaan on aika kiven alla tai sitten hinta on niin kova että slaagi on lähellä...
Lähetetty: 18.3.2004 11:20
Kirjoittaja Stefa
Totta kyllä on että etenkin nuo pystykoneet rupeavat hieman harvinaisia olemaan. Vinokoneita kyllä löytyy hyvin ja hinnatkin ihan asiallisia ollut, vaikka kyllähän ladan mosia saisi kymmenen yhden tc:n hinnalla

lada volvo turbo
Lähetetty: 26.3.2004 20:48
Kirjoittaja lada volvo
Meillä on rallisprintti autona lada 2105 volvon b21 moottorilla.kone on ahdettu.penkitetty 1.0 bar tp.219hp 339nm.nyt 1.5 bar teho ??? on aika rivakka liikkeissään

Lähetetty: 26.3.2004 21:24
Kirjoittaja arpati
Asiaa

Löytyskö kuvia? Onks toi sitten SS luokan auto ja mikä sen paino on kisakunnossa? Muutakin infooa olis kiva saada eli jarrut ym....
Lähetetty: 26.3.2004 22:13
Kirjoittaja lada volvo
ei oo täs nyt yhtään kuvaa mut voin saada joskus myöhemmin.siinä on vielä ladan omat etujarrut. (ei pyssää millään) mut on jo valmiina toiset kun kerkis vain asentaa,siis bmw 535 etulevy 296mm volvon satula,taakse 240 volvo vakio takajarrut 280mm.nyt siis takana hiacen jarrut kun on hiacen akselikin.laatikko on volvon.niin ja paino on 1030kg kisoissa 1100kg säännöt määrää.ens kesänä ois tarkoitus myös kokeilla 1/4 mile.mitä mahtaa mennä?
Lähetetty: 26.3.2004 23:00
Kirjoittaja Lada_Racing
ratustin joskus kinni nappikseen mazda 929 2.0 koneen ei tohtinu ajaa 195kmh lujempaa....
kuvia osoitteessa
http://members.surfeu.fi/jprintala/mazda.html
ja tällä ajettiin noin 5kk tie liikenteessä!