Joo en käyttäny hakua...
Ostin tossa tolta Iigorilta 1700i:n ruiskukamppeet. Tosin en ole vielä maksanu, hakenu enkä yrittäny asentaa niitä mutta tuli mieleen, että pitääköhän mun asentaa siihen peliin sähköinen bensapumppu...
Auto on siis Axtec. Polttoaineelle näkyy olevan paluuputki, joten sen kanssa ei tule ongelmia, mutta käykö toi ladan perinteinen mekaanisesti kokoajan pumppaava pumppu tähän tarkoitukseen.
kyysyy: Tyhmä ja tietämätön.
Ruiskun asennusta Axteckin tilalle...
Ruiskun asennusta Axteckin tilalle...
Viimeksi muokannut THI-900, 6.5.2007 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Yleensäkin kovasti kaipaisin vinkkiä koko projektiin. Periaattessahan rakentelu pitäis olla pitkälti bolt-on operaatio, mutta kun toi mekaaninen puoli ei oo niin hyvin hallinnassa. Teoriassa tiedän paljon, mutta muuten olen aika newbie. Antureita tulee kaikenlaisia, mutta eikai niissäkään mitään sen ihmeempiä ollut.
Sähköpuolen kanssa pärjään. Ton pumpun kanssa olisin toiminut niin, että olisin vastuksista rakentanut ns. huijauspumpun, jotta ECU olisi luullut, että ihan oikeaa pumppua pyörittää...
Mutta kaikenlaiset rakentavat kommentit on toivottuja. Tarkoituksena olisi saada aikaan auto, joka toimisi hieman varmemmin kuin Axtec
ja taas toisaalta olisi ehkä sitten hieman tehokkaampikin. 
Sähköpuolen kanssa pärjään. Ton pumpun kanssa olisin toiminut niin, että olisin vastuksista rakentanut ns. huijauspumpun, jotta ECU olisi luullut, että ihan oikeaa pumppua pyörittää...
Mutta kaikenlaiset rakentavat kommentit on toivottuja. Tarkoituksena olisi saada aikaan auto, joka toimisi hieman varmemmin kuin Axtec


21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Nyt saatat olla puraisemassa melko suuresta leivästä palasta.. 1700i:n tekniikka tippuu nätisti kaikkiin takaveto- ja miksei nelivetoladoihinkin melkeinpä bolt-on periaatteella. Kuitenkin noiden ruiskun hilppeiden asennus azteekkiin on siinä mielessä hankala että ruiskun antureille pitää jotenkin tehdä paikat joihin ne lykkää. Vaihteiston kylkeen menee ruuvaamalla se nopeusanturi. Kampiakselin asentoanturi vaatii ruiskumallisen jakopään etulevyn jossa on paikka anturille, voihan sitä alumiinia ehkä hitsatakin jos taitoa ja vehkeet löytyy. Ilmanputsarin koppaan imuilman lämpöanturi. Jäähdytysnesteen lämpöanturi koneen viereen ylävesiletkuun. Ruiskun bensatankki jossa on ruiskun pumppu. Painetta kestävät putkitukset moottoritilaan (ruiskun vakiopaine on 2bar) ja lopulta sähköt meneekin bolt-on mallina lähes kokonaan.
Pumpun sähköt menee releen kautta eli ei se ecu pysty kyttäämään onko se pumppu siellä vaiko ei.
Pumpun sähköt menee releen kautta eli ei se ecu pysty kyttäämään onko se pumppu siellä vaiko ei.