Sivu 1/1
Ruiskun asennusta Axteckin tilalle...
Lähetetty: 6.5.2007 15:46
Kirjoittaja THI-900
Joo en käyttäny hakua...
Ostin tossa tolta Iigorilta 1700i:n ruiskukamppeet. Tosin en ole vielä maksanu, hakenu enkä yrittäny asentaa niitä mutta tuli mieleen, että pitääköhän mun asentaa siihen peliin sähköinen bensapumppu...
Auto on siis Axtec. Polttoaineelle näkyy olevan paluuputki, joten sen kanssa ei tule ongelmia, mutta käykö toi ladan perinteinen mekaanisesti kokoajan pumppaava pumppu tähän tarkoitukseen.
kyysyy: Tyhmä ja tietämätön.
Lähetetty: 6.5.2007 15:55
Kirjoittaja pappa- igor
jos meinaat ruisku vehkeet iskeä kiinni, niin tarvitset ruiskun pumpun

Lähetetty: 6.5.2007 17:18
Kirjoittaja THI-900
Yleensäkin kovasti kaipaisin vinkkiä koko projektiin. Periaattessahan rakentelu pitäis olla pitkälti bolt-on operaatio, mutta kun toi mekaaninen puoli ei oo niin hyvin hallinnassa. Teoriassa tiedän paljon, mutta muuten olen aika newbie. Antureita tulee kaikenlaisia, mutta eikai niissäkään mitään sen ihmeempiä ollut.
Sähköpuolen kanssa pärjään. Ton pumpun kanssa olisin toiminut niin, että olisin vastuksista rakentanut ns. huijauspumpun, jotta ECU olisi luullut, että ihan oikeaa pumppua pyörittää...
Mutta kaikenlaiset rakentavat kommentit on toivottuja. Tarkoituksena olisi saada aikaan auto, joka toimisi hieman varmemmin kuin Axtec

ja taas toisaalta olisi ehkä sitten hieman tehokkaampikin.

Lähetetty: 6.5.2007 19:12
Kirjoittaja jason666
Lähetetty: 6.5.2007 19:30
Kirjoittaja ralli lada
eipä tuossa juuri muuta hommaa ole kun nuo sähköt, jos vain on kaikki ruiskun vehkeet( esim. tankki, jakopäänsuoja jossa asentotunnistimen paikka, mittarinvaijerin päähän se tunnistin yms.)
Lähetetty: 6.5.2007 19:39
Kirjoittaja destor
Nyt saatat olla puraisemassa melko suuresta leivästä palasta.. 1700i:n tekniikka tippuu nätisti kaikkiin takaveto- ja miksei nelivetoladoihinkin melkeinpä bolt-on periaatteella. Kuitenkin noiden ruiskun hilppeiden asennus azteekkiin on siinä mielessä hankala että ruiskun antureille pitää jotenkin tehdä paikat joihin ne lykkää. Vaihteiston kylkeen menee ruuvaamalla se nopeusanturi. Kampiakselin asentoanturi vaatii ruiskumallisen jakopään etulevyn jossa on paikka anturille, voihan sitä alumiinia ehkä hitsatakin jos taitoa ja vehkeet löytyy. Ilmanputsarin koppaan imuilman lämpöanturi. Jäähdytysnesteen lämpöanturi koneen viereen ylävesiletkuun. Ruiskun bensatankki jossa on ruiskun pumppu. Painetta kestävät putkitukset moottoritilaan (ruiskun vakiopaine on 2bar) ja lopulta sähköt meneekin bolt-on mallina lähes kokonaan.
Pumpun sähköt menee releen kautta eli ei se ecu pysty kyttäämään onko se pumppu siellä vaiko ei.