Sivu 1/3

turbo?

Lähetetty: 7.5.2007 21:11
Kirjoittaja olba
tuli vähä tämmönen hullu idea. aattelin että jos alkas ottaan vähä ladasta tehoa. turbo siihen pitäs saada. kaverilla lojuu yks kkk:n ylimääränen turbo kotona. aattelin että jos alkais sillä turbottaan ladan. eli mulla on 1300 kaasari 2107.

teho tavoitetta en tiiä kuin korkialle laittais mut jos sen ekaks siihen ~100hv nurkille nakkais. :?

pitääkö mun alkaa hommaamaan pensan paineen säädin että saa kone ruokaa? pako sarjan aattelin taitella ite. miten n 1300: sessa öljyn kierto että miten kannattaa ottaa turbolle oljyt :?:

kiitos niille jotka vaivautuu auttaan aloittelijaa ensimmäisen projektin alkuun. :roll:

Lähetetty: 7.5.2007 21:15
Kirjoittaja pappa- igor
käytä hakua!!!! asiaa puitu ainakin 1001 kertaa :?

Lähetetty: 7.5.2007 21:15
Kirjoittaja Panu__
ekaksi rupiat tekemään pakosarjaa turbolle tai ostat joltaki valmiina,Paineistetun kaasarin ja painekotelon,pensapumppu,öljypohjaan reikää öljynkierrolle.. noilla pääsee jo pitkälle . ja toi 100heppaa menee helposti ylitte .. välijäähdytin kannattaa myös hankkia ei tietenkään pakollinen

Lähetetty: 7.5.2007 21:18
Kirjoittaja ralli lada
- vakio kaasari kannattaa heittää mehtään
- jos on paineistettu kaasari niin tarvitset säätimen
- öljyn voi ottaa vakio paineanturilta
- ja öljyn paluu kannattaa hitsata öljypohjaan
- foorumilta löytyy aika paljon turbo-aiheesta

mutta tietysti aina kannattaa kysyä jos jokin kaivaa mieltä.

Lähetetty: 7.5.2007 21:33
Kirjoittaja iigorr
meigäläisel ois vielki se turbo volvon strömmpä :wink:

gallerias pari kuvaaki

hp.50 painekotelon kans

Lähetetty: 7.5.2007 21:37
Kirjoittaja olba
mitähän noilla pensapumpuilla on hintaa? käytetty vaiko uus?

hankala alkaa tekee opiskelija pudjetilla tommosta :twisted: mutta aion kokeilla :lol:

Lähetetty: 7.5.2007 22:24
Kirjoittaja Panu__
olba kirjoitti:mitähän noilla pensapumpuilla on hintaa? käytetty vaiko uus?

hankala alkaa tekee opiskelija pudjetilla tommosta :twisted: mutta aion kokeilla :lol:
biltemasta saa edullisesti pumppuja .. ja on ihan hyviä .. tarkkaa hintaa en ny justii muista..

Lähetetty: 7.5.2007 22:30
Kirjoittaja olba
pittääpä käyä bilatemasta kattomasa.

EDIT: minälainen pumppu kannattas hommata.. noitä näkyy olevan meleko monen näköstä/kokosta/mallista ko luettelosta kattoo.. :oops:

Lähetetty: 7.5.2007 23:18
Kirjoittaja Panu__
olba kirjoitti:pittääpä käyä bilatemasta kattomasa.

EDIT: minälainen pumppu kannattas hommata.. noitä näkyy olevan meleko monen näköstä/kokosta/mallista ko luettelosta kattoo.. :oops:
tohon en osaa sanoa .. koitappa lueskella jos vastausta ei tuu nii tua topikki Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 8.5.2007 7:09
Kirjoittaja pappa- igor
muistaakseni omassani on turbo volvon biltemasta ostettu pumppu :roll:

Lähetetty: 8.5.2007 12:25
Kirjoittaja IlkkaHe
Vinkkiä turbottajille:

Jos et halua/viitti repiä öljypohjaa irti sitä paluu putken kiinni hitsailun takia, ja autossasi on jo sähkönen bensapumppu, niin tee vanhan bensapumpun kiinnitys kohtaan laippa, johon laitat paluu putken!

PS: tämä edellyttää sitä että turbon öljylähtö/koko turbo on ylempänä kuin tuo vanhan bensapumpun kiinnitys, mutten tulee turhaa painetta paluu kanavaan, jolloin öljy pääsee menemään turbosta imukanavaan helpolla...

Lähetetty: 8.5.2007 15:48
Kirjoittaja START
ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki :wink:

Lähetetty: 8.5.2007 16:08
Kirjoittaja olba
tuli mieleen että isovelillä on yks ylimääränen ooppelin 2.0i kone.. mitenhän mahottomaksi menis vetää ladaan siitä koko ruisku systeemi?? vai sitte vaan pumppu opelista. viikoloppuna tulee turbo kotia ja alkaa pakosarjan muokkaaminen. samalla tulee ainaki se ooppelin pumppu..
saako sitä käyntiin ees tolla vakio kaasarilla? hajottaako se jotai? paine kaasari tulee ko sa hommattua sen.
kuin palijo tossa 1.3 koneesa kestää olla ahtoja ilman välijäähytintä/jäähyttimen kans ilman puristussuhteiden laskemista?

aattelin että ekaks kokeillaan vaan ilman väläriä..

turpon öljynkierto

Lähetetty: 8.5.2007 16:14
Kirjoittaja Corollaattori
Ja minäkin olen utelias; riittääkö öljyn virtaus turpolle jos ottaa siitä haarasta johon kuuluisi se ladan ö-paineanturi joka välittää tiedon että montako baria siellä kierrossa on painetta? jätän kuitenkin sen anturin paikalle josta lähtee johto öljynpaineVALOLLE... menipä tarkasti tämä selostus.. :)

Lähetetty: 8.5.2007 17:02
Kirjoittaja olba
oisko kellään tiedossa kuvia ladan turbotuksesta? linkkiä?