Kaivataan tietoa!!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Petehri

Kaivataan tietoa!!

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nyt olisi tarkoitus aloittaa mittava lada projekti!

Kohteeksi tulisi neliö lamppuinen lada...kävin jo katsomassa yhtä vm. -85 2107 yksilöä joka on ehkä tulossa projekti kohteekseni.

Päällimmäisin asia muutoslistalla on auton muuttaminen 2 oviseksi. Siis oikein pidentämällä etuovia eikä pelkästään peittämällä takaovia!

Mitäköhän mieltä katsastus sedät ovat asiasta??
Onko siinä joku yleinen säädös mitä autoja saa muuttaa 2-ovisiksi ja mitä ei? Joku vuosimalli raja??

Olisikohan helpompi saada leima jos laittaisi autoon turvakaaret?

Noihin kysymyksiin kun aluksi saisin varman vastauksen, niin voisin kertoa jatkoa suunnitelmistani mitä muuta ladaan on tulossa, jos kyseisen projektin aloitan! :wink:
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Muutokset

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kannattaa mennä kyselemään katsastuskonttorille. Mutta näytät olevan Loimaalta, niin älä sinne mene, siellä on ollut aina ladojen katsastuksen kanssa ongelmia...

Voit myös yrittää pyytää paperille heidän mielipiteensä niin on helpompi mennä katsastamaan...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Onko kysymyksessä erikoisuuden tavoittelu?Minulla on ollut Taunus,jonka ovet olivat 123cm pitkät.Täytyy huomioida,että parkkipaikoilla ne eivät avaudu kovinkaan paljon
kun toinen ajaa aivan viereen.Katsastuskonttoreiden läpäisyprosentteja löytyy kait netistä
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Minulla on kanssa menossa tällainen ikuisuusprojekti, jossa 2102 muutettiin kaksioviseksi. Kun ovia pidennetään (=B -pilari siirtyy), niin muutokseen vaaditaan AKEn siunaus, erikoislupa 250 €, tuli lupahakemus sitten myönteisenä tai kielteisenä takaisin. Minä sain luvat takaisin myönnettynä, luvat on voimassa kaksi vuotta myöntämisestä. Pitäisi oma projekti leimata keskeneräisenä tänä vuonna, ettei luvat vanhene.

Säännöksistä sen verran, että luvat myönnetään, jos alkuperäinen rakenne ei heikkene, on todistettava tarvittaessa.

Turvakaaret ei siis suinkaan heikennä autoa, pikemminkin helpottavat lupien saantia.

On kyllä sellainen savotta, että varaudu siihen, että
- Kaikki rahat menee
- Mitään osia et löydä valmiina
- Kaiken joudut suunnittelemaan tosi tarkkaan
- Silti mikään ei käy paikoilleen
- Kaikki rahat menee
- Perheonni on koetuksella
Ja näin lopuksi, muistinko mainita, että kaikki rahat menee :cry:

Olikohan vanhalla foorumilla tästä jo puhetta, vai oliko se tämän foorumin aikaan?

-Henkka-
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä ostaisin suoraan jonkun 2-ovisen C-kadetin :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo taitas olla kaikin tavoin helpoin ja varmin tapa toimia noin kun Jussi sano. Että siis ostaa valmiiks kaks ovisen auton. Meinaan tohon operaatioon palaa varmasti siihen malliin rahaa ja hermoa että ei ole tosikaan. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Petehri

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Heti alkuun suuri kiitos vastauksista!!!

Loimaalta olen juu, mutta täällä en tosiaankaan aijo katsastaa ainuttakaan autoani! Forssan konttorilla voisi jokupäivä käydä selvittelemässä asioita, jos vaikka kävisi siellä uudessa K1 katsastus konttorissa kun siellä olisi puolituttu mies töissäkin.

Tarkoituksena olisi tosiaankin rakentaa todella erikoinen ja hieno lada jollaista ei heti tulisi vastaan!

Lada olisi juuri sopiva kohde kun mitään ei oikein saa valmiina ja haluaisinkin hieman haastetta rakentamiseen! Eli en tosiaankaan osta mitään 2-ovista C-kadettia! :D

Auto peltihommista on sen verran kertynyt kokemusta ja sopivat laitteet löytyy, että ei siinä hommassa niinkään rahaa kuluisi. Aikaa kyllä sitäkin enemmän. Lähinnähän hintaa tulee vain siitä lupamaksusta ja auton maalauksesta.

Turvakaaret todennäkoisesti laitan, että ei tulisi sanomista siitä kori rakenteen heikkenemisestä. Lisäksi olisi tarkoitus hitsata kaikki korin saumat jolloin korista tulisi todella tukeva.

Sattuisikos sinulla Henkka olemaan kopioa siitä sinun lupahakemuksestasi?? Olisin todella kiinnostunut näkemään millaiset sepustukset niille pitää toimittaa ja varsinkin millainen hakemuksen on oltava että ne sen hyväksyisivät! Ei oikein turhaan viitsisi maksaa sitä 250€.

Ja vielä kerran tähän loppuun....en tosiaankaan halua päästä projektissa mitenkään helpolla (ostaa valmista 2-ovista) vaan harrastus mielessä olis mukava katsoa mitä saa aikaiseksi kun käyttää reilusti mielikuvitusta ja aikaa! :wink:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tee sitten samantien siitä coupe kun kerran hommiin rupeet. 8) Ota katto vaikka Coupe Skodasta :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Petehri - Meinaakko vetää noi turvakaaret oikein kunnon putkesta ja missä meinaat taivuttaa. Mua kans kiinnostas eli haluais farmiin sellaset mutta niin että tavaran kuljetus ei hirveesti häiriinny eli etuhäkki tiivis mutta taakse vaan kaksi putkea ja penkkien taakke pystyyn poikittaistuet ko sellanenkin muistaakseni ois hyväksytty versio....Eli jos meinaat hankkia oikein rallikäyttöön hyväksyttyä putkea niin vois tehdä kimppatilauksen vaikkei kai niistä hirveitä alennuksia saa tälläsillä määrillä :cry:

Onnea vaan projektiin saako tulla kattoon joskus kun sinnepäin muuten asiaa :wink:

Jankos - onk sulla tietoo kaarien tekijöistä ja hinnoista materiaalin ja taivutuksen suhteen? Entäs vinkkejä asennukseen....hitsaukset kyllä hoituu ite. Eiks se virallinen putki ole saumatonta ja jotain hiukan parempaa ainetta......tai no kai ne tiedot sieltä akk-sivuilta saa.
124/2101 practical beauty
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Eihän miullakaan niihin peltitöihin paljon uponnu, mutta huomasitko kohdan "mitään ei saa valmiina"? Tällä hetkellä isoin tulossa oleva kuluerä on ikkunat. En chopannu yhtään tätä combia, mutta nuorena(?) ja innokkaana aloitin pilkkomisen liiemmin suunnittelematta...

Lasin hinta pyörii siinä viidenkympin kieppeillä neliöltä, kun katsastussetä vaatii E -leiman. Laskin, että omaan uudet lasit maksaa vähän auki kolmensadan :cry:

Etsi jostain jonkin 2-ovisen ovet, mielellään suoralla lasilla, niin saat siitä ainakin etulasit (ihan näin vihjeenä).

Kun sitten vielä tarvitaan muuta hienoa (recaroo, alustaa, tekniikkaa, verhoiluja, TOIMIVAA ikkunannostinta..), niin opiskelijabudjetti loppuu äkkiä.

Samalla asenteella minäkin olen liikenteessä..

-Henkka-
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Kaaret

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei kannata tehdä saumattomasta putkesta, vaan jokkikseen tarkoitetusta vesijohtoputkesta. Hinta on todella paljon pienempi jokkiskaarissa ja ei kovin suurta eroa kestossa ole. Luuppala huittisissa vääntelee noita kaaria voit sieltä kysyä hinnat molemmille, tekee ihan sellaset mitä itse haluat.

Luuppalan yhteystiedot:
Jäähdyttäjäkorjaamo P. Luuppala
HUITTINEN
Puh. 02-566841
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Kitoos, joo kai ne vesijohtohässäkätkin riittää ko tuskin noilla mitään rallivauhteja otetaankaan (liikenteessä :lol: ). Voihan niitä sitten pistää vähän enemmän :lol: Ja ei sitä rahaakaan liikaa ole.......
124/2101 practical beauty
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Milläs perusteella se, että irrottaa B-pilarin sen kytköksistä ja hitsaa sen 50 sentitii taaemmas heikentäis rakennetta? varsinkin jos takaoven kans hitsaa siihen ja runkoon kiinni.... tossa on oikeestaan suurin ongelma uuden sivulasin valmistuttaminen. Onneks ladassa se on tasasta lasia.

Muuten pitää vaan olla pirun taitava hitsipillin kanssa.

Toihan on mielenenkiintoinen proggis.... samalla kannattais varmaan vähän madaltaa kattoa ja sit ottaa puskurit pois ja tukkia kaikki siitä johtuvat reiät. Yks jonka vois kans tehdä, ois se, että ottais valot pois ja korvais koko etuosan ritilällä... ja hoitais valaistuksen jotenkin toisin...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin