Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Aloitetaan nyt tämmönen topicci että tulee aloitettua se projekti talvella kun täytyy lunastaa lupauksia... Eli otsikosta selviää aika paljon mitä on tulossa. Oma tietopohjani tuosta remmivehkeestä on kovin rajallinen joten hyviä neuvoja otetaan vastaan. Siksi haluaisin rakentaa sen remmillä että eipä noita remmariLadoja liikaa ole. Myös jos on myytävänä remmiahtimia tai jos tietää missä on ja mitä maksaa niin tervettullutta on tieto. Ahtimen ei tarvitse olla mikään laivan ahdin vaan järkevän kokoinen, n.0,6-0,8bar. Asennuspalikoiden valmistus ei ole ongelma joten jos täytyy sorvata tai jyrsiä niin onnistuu ihan kotopajassa.
Eli:
neuvoja kaivataan remmiahtimen asennuksesta ja pääperiaatteista. Turbohommat on kyllä hanskassa mutta käsittääkseni konstruktio eroaa hiukan.
Olenko muuten väärässä (saa korjata), kun olen siinä uskossa että remmi ei rasita konetta niin paljoa?
Eli:
neuvoja kaivataan remmiahtimen asennuksesta ja pääperiaatteista. Turbohommat on kyllä hanskassa mutta käsittääkseni konstruktio eroaa hiukan.
Olenko muuten väärässä (saa korjata), kun olen siinä uskossa että remmi ei rasita konetta niin paljoa?
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Remmiahtimia toyotoista: (onko iigorr:illa joku tällainen tällainen??) ---> http://www.rmf.fi/1_1.htm
Remmiahdin (SC12), sisältää hihnapyörän ja magneettikytkimen sekä putkilähdöt. (Ahdin on kooltaan 1200 cm3, ja se on peräisin 165/170-hv 4A-GZE:sta, uudemmalla paremmalla hihnapyörällä - enemmän ahtopaineita kuin vanhasta 145-hv 4A-GZE:sta). 400 e
Toyota SC14-remmiahdin (1420 cm3, 1G-GZE:stä) 375 e
![]()
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
juu toi 14 mulla on.Mäntä kirjoitti:Remmiahtimia toyotoista: (onko iigorr:illa joku tällainen tällainen??) ---> http://www.rmf.fi/1_1.htmRemmiahdin (SC12), sisältää hihnapyörän ja magneettikytkimen sekä putkilähdöt. (Ahdin on kooltaan 1200 cm3, ja se on peräisin 165/170-hv 4A-GZE:sta, uudemmalla paremmalla hihnapyörällä - enemmän ahtopaineita kuin vanhasta 145-hv 4A-GZE:sta). 400 e
Toyota SC14-remmiahdin (1420 cm3, 1G-GZE:stä) 375 e
![]()
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Ihan asiasta toiseen että mitenkäs se samaran tekniikalla oleva projekti on edenjny? 

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Tämä kuulostaa aika mielenkiintoiselta projektilta... remmilada kuulostaa jo valmiiksi aika härskiltä jotan ei muuta kuin tsemppiä 

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Samaran kisa koneen ostin tossa viime syksynä ja toista nappista on hiukan alettu parsia. Papereita siihen ei ikävä kyllä löytynyt mutta suunnitelmaa on sen verran muokattu että autosta tulee ratakilpuri. Eli etenee hitaasti mutta varmasti!
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Ne ketkä tietää voisi valaista meikäläistä, minkälaisilla puristussuhteilla olette rakentaneet? Mitenkäs välijäähdytin politiikka ja käytetäänkö dumppia vai jotain muuta ylipaineen purku systeemiä? Olikos tuo ahdin muuten kaupan vai olisko jotain hyvää kontakaktia mistä voisi ostaa varmasti toimivan?
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
kai se niinkin pelaa
jostain joskus kuulin huhua että joskus jenkki vehkeisiin olisi laitettu kaasaria remmarin imupuolelle
tiiä sitten
jostain joskus kuulin huhua että joskus jenkki vehkeisiin olisi laitettu kaasaria remmarin imupuolelle
tiiä sitten
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Eipä ole tarkempaa tietoa mutta voipi olla että ahdin tykkää kyttyrää sen läpi kulkevasta bensasta. Puoli vuosisataa sitten suunnitellut jenkkipelien ahtimet ovat asia erikseen. Ne kun on tehty juuri tuommoista asennustapaa silmälläpitäen.ladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
500whp.net
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
mihes se ruisku sitten tuleeladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62. Haulla täältä foorumilta löytyy kyllä tietoa yhestä remmiprokkiksesta....
eli tässä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =eaton+m62
eli tässä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =eaton+m62
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
no juu kai se pidemmän päälle vähän rasittaa/kuluttaa sitä ahdintamicco kirjoitti:Eipä ole tarkempaa tietoa mutta voipi olla että ahdin tykkää kyttyrää sen läpi kulkevasta bensasta. Puoli vuosisataa sitten suunnitellut jenkkipelien ahtimet ovat asia erikseen. Ne kun on tehty juuri tuommoista asennustapaa silmälläpitäen.ladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
kyllähän se normi turbokin toimii niin päin
tuskin se nyt juuri siitä syystä ensinmäisenä hajoaa mutta ajallaan voi ainakin vähän nopeampaa kulumista tulla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
vähäpäästöisyys tulee vasta 93vm tienoilla. silloin kilpiin saanti on lähes mahdoton.Sergy kirjoitti:Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62. Haulla täältä foorumilta löytyy kyllä tietoa yhestä remmiprokkiksesta....
eli tässä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =eaton+m62
Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla
Vähäpäästöisyys tuli suomessa pakolliseksi 1.1.1992