Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ladaani

Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Aloitetaan nyt tämmönen topicci että tulee aloitettua se projekti talvella kun täytyy lunastaa lupauksia... Eli otsikosta selviää aika paljon mitä on tulossa. Oma tietopohjani tuosta remmivehkeestä on kovin rajallinen joten hyviä neuvoja otetaan vastaan. Siksi haluaisin rakentaa sen remmillä että eipä noita remmariLadoja liikaa ole. Myös jos on myytävänä remmiahtimia tai jos tietää missä on ja mitä maksaa niin tervettullutta on tieto. Ahtimen ei tarvitse olla mikään laivan ahdin vaan järkevän kokoinen, n.0,6-0,8bar. Asennuspalikoiden valmistus ei ole ongelma joten jos täytyy sorvata tai jyrsiä niin onnistuu ihan kotopajassa.

Eli:
neuvoja kaivataan remmiahtimen asennuksesta ja pääperiaatteista. Turbohommat on kyllä hanskassa mutta käsittääkseni konstruktio eroaa hiukan.

Olenko muuten väärässä (saa korjata), kun olen siinä uskossa että remmi ei rasita konetta niin paljoa?
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Remmiahtimia toyotoista: (onko iigorr:illa joku tällainen tällainen??) ---> http://www.rmf.fi/1_1.htm
Remmiahdin (SC12), sisältää hihnapyörän ja magneettikytkimen sekä putkilähdöt. (Ahdin on kooltaan 1200 cm3, ja se on peräisin 165/170-hv 4A-GZE:sta, uudemmalla paremmalla hihnapyörällä - enemmän ahtopaineita kuin vanhasta 145-hv 4A-GZE:sta). 400 e
Kuva

Toyota SC14-remmiahdin (1420 cm3, 1G-GZE:stä) 375 e

Kuva
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Mäntä kirjoitti:Remmiahtimia toyotoista: (onko iigorr:illa joku tällainen tällainen??) ---> http://www.rmf.fi/1_1.htm
Remmiahdin (SC12), sisältää hihnapyörän ja magneettikytkimen sekä putkilähdöt. (Ahdin on kooltaan 1200 cm3, ja se on peräisin 165/170-hv 4A-GZE:sta, uudemmalla paremmalla hihnapyörällä - enemmän ahtopaineita kuin vanhasta 145-hv 4A-GZE:sta). 400 e
Kuva

Toyota SC14-remmiahdin (1420 cm3, 1G-GZE:stä) 375 e

Kuva
juu toi 14 mulla on.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ihan asiasta toiseen että mitenkäs se samaran tekniikalla oleva projekti on edenjny? :shock:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tämä kuulostaa aika mielenkiintoiselta projektilta... remmilada kuulostaa jo valmiiksi aika härskiltä jotan ei muuta kuin tsemppiä :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Samaran kisa koneen ostin tossa viime syksynä ja toista nappista on hiukan alettu parsia. Papereita siihen ei ikävä kyllä löytynyt mutta suunnitelmaa on sen verran muokattu että autosta tulee ratakilpuri. Eli etenee hitaasti mutta varmasti!
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Ne ketkä tietää voisi valaista meikäläistä, minkälaisilla puristussuhteilla olette rakentaneet? Mitenkäs välijäähdytin politiikka ja käytetäänkö dumppia vai jotain muuta ylipaineen purku systeemiä? Olikos tuo ahdin muuten kaupan vai olisko jotain hyvää kontakaktia mistä voisi ostaa varmasti toimivan?
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja START »

kai se niinkin pelaa

jostain joskus kuulin huhua että joskus jenkki vehkeisiin olisi laitettu kaasaria remmarin imupuolelle
tiiä sitten
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja micco »

ladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
Eipä ole tarkempaa tietoa mutta voipi olla että ahdin tykkää kyttyrää sen läpi kulkevasta bensasta. Puoli vuosisataa sitten suunnitellut jenkkipelien ahtimet ovat asia erikseen. Ne kun on tehty juuri tuommoista asennustapaa silmälläpitäen.
500whp.net
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
mihes se ruisku sitten tulee :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62. Haulla täältä foorumilta löytyy kyllä tietoa yhestä remmiprokkiksesta....

eli tässä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =eaton+m62
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja START »

micco kirjoitti:
ladaani kirjoitti:Mitenkäs tämmönen idea, voiko tohon sc14:een laittaa kaasarin ns. imupuolelle niin, että ahdin vetää kaasarin läpi? Ei tarttis silloin olla paineistettu.
Eipä ole tarkempaa tietoa mutta voipi olla että ahdin tykkää kyttyrää sen läpi kulkevasta bensasta. Puoli vuosisataa sitten suunnitellut jenkkipelien ahtimet ovat asia erikseen. Ne kun on tehty juuri tuommoista asennustapaa silmälläpitäen.
no juu kai se pidemmän päälle vähän rasittaa/kuluttaa sitä ahdinta
kyllähän se normi turbokin toimii niin päin
tuskin se nyt juuri siitä syystä ensinmäisenä hajoaa mutta ajallaan voi ainakin vähän nopeampaa kulumista tulla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-Kärki

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja -Kärki »

Sergy kirjoitti:Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62. Haulla täältä foorumilta löytyy kyllä tietoa yhestä remmiprokkiksesta....

eli tässä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =eaton+m62
vähäpäästöisyys tulee vasta 93vm tienoilla. silloin kilpiin saanti on lähes mahdoton.
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Vähäpäästöisyys tuli suomessa pakolliseksi 1.1.1992
Vastaa Viestiin